افزایش ظرفیت وبینار گام ابتکاری
۲۵ تیر ۱۳۹۹ افزایش ظرفیت وبینار گام ابتکاری

به دنبال استقبال قابل توجه مخاطبین از رویداد «بررسی شرایط ثبت اختراع با تأکید بر گام ابتکاری به عنوان چالش‌برانگیزترین شرط» و تکمیل ظرفیت آن، به استحضار علاقه‌مندان می‌رساند که نظر به هماهنگی‌های انجام شده، افزایش ظرفیت برای این وبینار صورت گرفته و امکان ثبت‌نام مجدد فراهم شده است.

این رویداد که بر گام ابتکاری به عنوان یکی از مهمترین و چالش‌برانگیزترین الزامات ثبت اختراع متمرکز است، در روز سه‌شنبه مورخ ۳۱ تیرماه و از ساعت ۱۶ الی ۱۸ برگزار می‌گردد. برگزاری این رویداد، در راستای مجموعه وبینار‌های سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری برنامه‌ریزی شده که هر سه‌شنبه و بر اساس تقویم‌هایی فصلی منتشر شده توسط آکادمی کانون پتنت ایران، برگزار می‌گردند.

گام ابتکاری (Inventive Step) یا غیربدیهی بودن اختراع (Non-Obvious)، یکی از الزامات اساسی تأیید درخواست ثبت اختراع به شمار رفته که بر اساس آن، فردی که دارای مهارت‌های معمول و تخصص فنی در حوزه مرتبط با اختراع است، نباید به صورت بدیهی، قادر به استنتاج و دستیابی به آن باشد. باید توجه داشت که دلیل رد شدن اکثر درخواست‌های ثبت اختراع، مربوط به مسئله بدیهی بودن درخواست است. در واقع، در حالی‌که مخترعین بر این باورند که درخواست‌های آن‌ها دارای ویژگی نوآوری و جدید بودن است، اما از آنجاکه ادعاهای مطرح شده در تقاضانامه، نمی‌توانند الزام گام ابتکاری را نیز برآورده نمایند، در نتیجه با بن‌بست روبرو می‌شوند. نظر به اهمیت بسیار بالای این الزام، آکادمی کانون پتنت ایران، در تقویم تابستانه خود، برگزاری اولین دوره مربوط به این وبینار را نیز در دستور کار خود قرار داد تا مخاطبین بتوانند اطلاعات مورد نیاز در خصوص این الزام را بدست آورند.

گفتنی است که با توجه به تعداد بسیار زیاد متقاضیان شرکت در این وبینار که منجر به تکمیل ظرفیت آن گردید، آکادمی با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته، شرایط برای افزایش ظرفیت شرکت‌کنندگان را فراهم نموده و لذا متقاضیان محترم، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام، پیش از پایان ظرفیت مجدد اقدام نمایند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.