استفاده از محصولات طبیعی برای تسکین درد
۳۰ تیر ۱۳۹۹ استفاده از محصولات طبیعی برای تسکین درد

یک شرکت فعال در حوزه فناوری‌های دارویی و پزشکی، موفق به توسعه فناوری جدیدی برای کنترل و تسکین درد در بیماران شده است. شرکت «PreveCeutical» که محصولات خود را در طیف وسیعی از کشورهای جهان عرضه می‌کند، با هدف محافظت از نوآوری خود، پتنت جدیدی در استرالیا به ثبت رسانیده که بخشی از بازار هدف این شرکت را نشان می‌دهد.

پتنت جدید که تحت عنوان «پپتیدها و موارد استفاده آن‌ها» به ثبت رسیده، بر کاربرد پپتیدهای دینورفین (Dynorphin) در مدیریت درد و التیام بیماران متمرکز می‌باشد. اظهارنامه مذکور که در یکم جولای سال جاری میلادی و در قالب یک درخواست ثبت اختراع موقت، در دفتر ثبت اختراع استرالیا به ثبت رسیده، شماره «2020902233» را به خود اختصاص داده است.

«استفن ون دونتر» (Stephen Van Deventer)، مدیر اجرایی شرکت «PreveCeutical»، پیرامون استراتژی مالکیت فکری این شرکت و مزایای ثبت اختراع جدید می‌گوید: «ساخت سبدی قوی از دارایی‌های فکری و حفاظت از آن‌ها، استراتژی اصلی شرکت ما است. درخواست جدید، ارزش فوق‌العاده‌ای برای شرکت ما ایجاد نموده و مشارکت‌های اقتصادی برای تجاری‌سازی روش‌های درمانی و مدیریت درد مبتنی بر پپتیدها را به همراه خواهد داشت».

گفتنی است که شکل‌گیری و توسعه «PreveCeutical»، داستانی جالب و آموزنده دارد. در سال ۲۰۰۹ میلادی، «استفن ون دونتر»، به عنوان فردی که کسب‌وکارهایی فصلی را دنبال می‌کرد و به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف علاقه داشت، با «کیمبرلی کل» (Kimberly Cole) که یک کارآفرین موفق بود، ملاقات کرد. آن‌ها یک همکاری تجاری را آغاز کردند و در سال ۲۰۱۰ میلادی، یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر با نام «Cornerstone Global Partners» را بنیان نهادند که در شماری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری و کارهای ساخت‌وساز ورود نمود. به پشتوانه علاقه به حوزه سلامت و از آن مهم‌تر، بازار جذاب موجود، شروع به بررسی در خصوص استفاده از علوم طبیعی برای اهداف سلامت نمودند. در راستای همین موضوع، علامت تجاری «PreveCeutical» را به ثبت رسانیده و در سال ۲۰۱۵ میلادی، شرکتی با عنوان «PreveCeutical Medical» را در بریتش کلمبیا تأسیس کردند. در ادامه، در سال ۲۰۱۷ میلادی، همکاری ویژه‌ای با شرکت «UniQuest» آغاز شد که بازوی تجاری‌سازی دانشگاه کوئیزلند بود و پیشبرد برخی اهداف پژوهشی را برای شرکت ممکن نمود.

داستان شکل‌گیری و توسعه این شرکت که بازارهای بین‌المللی را دنبال می‌کند، حاکی از درس‌های آموزنده زیادی است. استفاده از یک تیم کاری مکمل، روحیه کارآفرینی، بهره‌برداری از پتانسیل‌های بازار، توجه به علاقه‌مندی‌های هم‌بنیان‌گذاران، قدرت ریسک‌پذیری، استفاده از پتانسیل‌های پژوهشی دانشگاه‌ها، قراردادهای همکاری فناورانه، ثبت علائم تجاری و ثبت پتنت، همگی به عنوان عوامل موفقیت شرکت، از همین داستان کوتاه قابل استنتاج است. در حال حاضر، به پشتوانه همین نیروهای محرکه و الزامات مهم در نظر گرفته شده، «PreveCeutical» با هدف پیشگامی و رهبری در حوزه علوم بهداشتی پیشگیرانه، برنامه‌های تحقیق‌و‌توسعه‌ای گسترده‌ای را دنبال می‌کند که از آن جمله، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • یک روش ژنتیکی با کاربرد دوگانه برای درمان و پیشگیری از دیابت و چاقی
  • برنامه «Cannabidiols Sol-gel» برای بررسی علائم درد، التهاب، تشنج و اختلالات عصبی
  • پتیدهای «™Nature Identical» برای درمان و کاهش درد در بیماری‌های مزمن
  • پتیدهای کاهنده درد به عنوان جایگزینی برای مسکن‌های اعتیادآور مانند مورفین، فنتالین و اکسی‌کدون
  • یک محصول درمانی برای معالجه آسیب‌دیدگی‌های مغزی خفیف

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day