وبینار جستجوی پتنت؛ ابزاری برای شناسایی هوشمند فناوری
۲۹ تیر ۱۳۹۹ وبینار جستجوی پتنت؛ ابزاری برای شناسایی هوشمند فناوری

داده‌های ثبت اختراع، یکی از منابع ارزشمند جهت اطلاع از آخرین نوآوری‌ها و پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه‌های مختلف فنی و علمی است. جستجو در میان پتنت‌ها، علاوه بر آشنایی با آخرین روند تحولات فنی و امکان دستیابی به فناوری‌های مدنظر، رصد فعالیت‌های بازیگران پیشرو و فضای رقابتی را نیز ممکن می‌سازد. اما تمامی این‌ها، منوط به جستجوی دقیق و همه‌جانبه اسناد ثبت اختراع بوده که نیاز به دانش، مهارت و تجربه دارد. در همین راستا، آکادمی کانون پتنت ایران، در ادامه سیاست‌های خود مبنی بر آموزش مخاطب‌محور در حوزه «IP» و ارتقای سطح دانش مالکیت فکری در کشور، اقدام به برگزاری وبینار جستجوی پتنت ذیل تقویم آموزشی تابستان ۹۹ نموده است. این وبینار، در تاریخ هفتم مرداد ماه سال جاری و از ساعت ۱۶ لغایت ۱۸، در قالب سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری برگزار می‌گردد.

از مهم‌ترین بخش‌های این وبینار دو ساعته، می‌توان به تعریف پتنت و آشنایی اجمالی با  قسمت‌های مختلف یک سند ثبت اختراع، مزایا و مراحل جستجوی پتنت، اهداف جستجوی پتنت، معرفی اجمالی چند پایگاه داده پتنت، معرفی کدهای طبقه‌بندی «IPC» و معرفی گوگل پتنت و قسمت‌های مختلف آن اشاره نمود.

اگر به دنبال آشنایی با جستجوی پتنت و دستیابی به پیشینه اختراعات هستید، اگر می‌خواهید از آخرین نوآوری‌ها و پیشرفت‌ها در حوزه‌های مختلف فناوری آگاهی یابید، اگر در جستجوی بازیگران پیشرو در حوزه فنی خود هستید، در وبینار جستجوی پتنت شرکت کنید و به دانش روز در این حوزه مجهز شوید. از آنجا که ظرفیت این وبینار محدود می‌باشد، لذا اولویت با افرادی است که زودتر ثبت‌نام نمایند. لذا پیشنهاد می‌گردد تا در صورت علاقه‌مندی به شرکت در این رویداد، در اولین فرصت نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایید.

لازم به تأکید است، کانون پتنت ایران در تقویم تابستانه خود، رویدادهای متنوعی را تدارک دیده است و از آنجا که دوره جستجوی پتنت، پیش‌نیازی برای برخی دوره‌ها از جمله دوره تخصصی تحلیل پتنت و آشنایی با پایگاه اطلاعاتی «PatentScope» است، شرکت در این وبینار به معنای عمق بخشیدن به اطلاعات و دانش مالکیت فکری و بهره‌مندی بهینه از سایر دوره‌های آموزشی کانون پتنت ایران خواهد بود.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day