ادغام دو شرکت مشهور ارائه‌کننده خدمات مالکیت فکری
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ادغام دو شرکت مشهور ارائه‌کننده خدمات مالکیت فکری

با ادغام دو بازیگر مشهور دنیای مالکیت فکری، یک رهبر جهانی در حوزه اطلاعات و خدمات «IP» متولد می‌شود. شرکت‌های کلاریویت (Clarivate) و «CPA Global»، از پیشگامان خدمات مالکیت فکری در جهان بوده که محصولات و خدمات خود را به‌ویژه در زمینه جستجو و تحلیل پتنت، به متقاضیانی از سرتاسر جهان عرضه می‌کنند. طبق آخرین مذاکرات، کلاریویت و «CPA Global» با یکدیگر ادغام شده و غول جدید خدمات مالکیت فکری، آغاز به کار می‌کند.

نکته شایان ذکر در خصوص این توافق، این است که هر دو طرف این طیف، بازاری قابل توجه را به خود اختصاص داده‌اند. از یک سو، «CPA Global» خدمات خود را به بیش از ۱۲۰۰۰ مشتری حقوقی، شامل برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناور جهان عرضه می‌کند. از سوی دیگر، کلاریویت نیز، یکی از پیشگامان حوزه مدیریت سبد دارایی‌های فکری است که طبق آخرین ارزش‌گذاری دارایی‌ها، از ارزشی بالغ بر ۶/۸ میلیارد دلار برخوردار است. ترکیب این دو شرکت و تجمیع قابلیت‌های فناورانه منحصربه‌فرد آن‌ها، اعم از پلتفرم‌های جستجو و تحلیل پتنت، مدیریت استراتژی دارایی‌های فکری، دسترسی یکپارچه به محتوای دانشی و مدیریت ساده و کارآمد دارایی‌های فکری، موجب می‌شود تا یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های تخصصی خدمات مالکیت فکری در جهان شکل گیرد.

جری استید (Jerre Stead)، مدیرعامل کلاریویت، درباره این توافق بزرگ می‌گوید: «این یک ادغام انقلابی و تحول‌آفرین است که مبتنی بر تناسب استراتژیک دو شرکت حاصل شده و سازمانی کامل، با طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات متنوع را نتیجه می‌دهد. با توجه به مزایای استراتژیک و ارزش‌های مشابه دو شرکت، رشد سریع مجموعه جدید و درآمد مالی مطلوب آن، قابل پیش‌بینی می‌باشد. درک عمیق از صنعت و تخصص فنی ناشی از ادغام دو شرکت، توانایی ما در تسریع ارائه نوآوری را تقویت می‌کند».

سیمون وبستر (Simon Webster)، مدیرعامل «CPA Global» نیز، با اشاره به تشابهات دو شرکت اظهار داشت: «ادغام صورت گرفته، یک گام بزرگ و رو به جلو برای هر دو کسب‌وکار خواهد بود. تناسب بین محصولات در چرخه نوآوری و مدیریت دارایی‌های فکری، مشترک بودن چشم‌انداز و دیدگاه دو شرکت در مورد آینده صنعت و همچنین هم ترازی فرهنگ‌ها، آینده‌ای هیجان‌انگیز برای مشتریان، کارکنان و سهامداران ایجاد می‌کند».

لازم به ذکر است که با روند رو به رشد به‌کارگیری سیستم‌های مالکیت فکری از سوی مخترعین و نوآوران و استقبال شرکت‌های فناور از ابزارهایی مانند سیستم پتنت، محصولات و نرم‌افزارهای مرتبط با مدیریت دارایی‌های فکری نیز، بازاری چشمگیر یافته‌اند. بنا بر آخرین گزارش‌ها، بازار نرم‌افزارهای مدیریت «IP» که در سال ۲۰۱۶ میلادی برابر با ۴/۱۲۴ میلیارد دلار بوده است، با رشد سالیانه ۱۶/۹ درصدی، در سال ۲۰۲۵ به بیش از ۱۶/۵۱۹ میلیارد دلار خواهد رسید. مصداق بارز این موضوع، بازار ۲ میلیارد یورویی «CPA Global» است که در سال‌های اخیر، تمرکز اصلی خود را بر بازار اروپا قرار داده است. موقعیت مناسب کلاریویت در آمریکای شمالی و آسیا، می‌تواند یک پوشش جهانی برای محصولات و خدمات شرکت جدید ایجاد نموده و جایگاه دو مجموعه را در بازار جهانی بهبود بخشد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.