همکاری «3M» و میتسوبیشی در قالب موافقت‌نامه صدور مجوز
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ همکاری «3M» و میتسوبیشی در قالب موافقت‌نامه صدور مجوز

شرکت‌های «3M Innovative Properties» و میتسوبیشی پیپر میلز (Mitsubishi Paper Mills)، خبر از امضای یک موافقت‌نامه جدید صدور مجوز داده‌اند. بر اساس این توافق، طرف ژاپنی می‌تواند از فناوری انحصاری هادی‌های مش فلزی (Metal Mesh Technology) که متعلق به «3M» است، بهره‌برداری نماید. این فناوری، به شکل گسترده‌ای در ساخت حسگرهای لمسی خازنی استفاده شده و کاربردهای مصرفی و تجاری فراوانی دارد.

«3M»، یکی از شرکت‌های مشهور و نوآور جهان است که با برخورداری از بیش از ۹۶ هزار کارمند خلاق و ماهر در سرتاسر جهان، بازاری ۳۲ میلیارد دلاری را از آن خود نموده است. «3M Innovative Properties»، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه «3M» است که در زمینه تولید طیف گسترده‌ای از محصولات سخت‌افزاری و بهداشتی فعالیت دارد. یکی از فناوری‌های انحصاری این شرکت، فناوری مربوط به هادی‌های مش فلزی است. رساناهای فلزی شبکه‌ای، یا همان مش‌های فلزی، برای ساخت انواع حسگرها بکار گرفته می‌شوند. عمده کاربرد آن‌ها، در طراحی حسگرهای لمسی بزرگ بوده که در سیستم‌های کنفرانس، تخته‌های دیجیتالی و نمایشگرهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ماکوتو ایشی (Makoto Ishii)، معاون بخش مواد و سیستم‌های نمایشی «3M»، با ابراز خرسندی از همکاری جدید اظهار داشته: «ما خوشحالیم که میتسوبیشی هم به فهرست رو به رشد اخذکنندگان مجوزهای بهره‌برداری از پتنت‌های ما می‌پیوندد. ما استراتژی توسعه سبد دارایی‌های فکری و مجوزهای بهره‌برداری را ادامه می‌دهیم تا بتوانیم از حقوق مالکیت فکری خود، در برابر سوءاستفاده‌های دیگران دفاع کنیم».

شرکت میتسوبیشی پیپر میلز که یکی از زیرمجموعه‌های شرکت مشهور میتسوبیشی است، در زمینه تولید کاغذ، تصویرسازی دیجیتالی و توسعه کسب‌وکارهای جدید فعالیت دارد. این شرکت را می‌توان جدیدترین مشتری مجوزهای بهره‌برداری از پتنت‌های «3M» دانست که به سایر مشتریان مشهور این شرکت می‌پیوندد. لازم به ذکر است که «3M»، تمرکز قابل توجهی بر روی حسگرهای خازنی داشته و همین تمرکز قابل تحسین، سبد پتنتی قوی در خصوص مش‌های فلزی را برای این شرکت به ارمغان آورده است. شاید قریب به دو سال و نیم پیش بود که «ماکوتو ایشی»، خبر از اولین توافق برای صدور مجوز بهره‌برداری از این فناوری برای شرکت میرایی نانوتک (Miraenanotech) را داد و حالا بعد از چند سال، کار به جایی رسیده که شرکای بزرگی همچون میتسوبیشی نیز پا به میدان گذاشته و از مجوزهای بهره‌برداری در این خصوص استفاده می‌کنند. نکته جالب در خصوص این توافق، این است که میتسوبیشی پیپر خود از تأمین‌کنندگان مش‌های فلزی بوده و این مجوز بهره‌برداری، قابلیت استفاده از فناوری «3M» در محصولات این شرکت را فراهم می‌کند.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day