وبینار رایگان تحلیل پتنت؛ آخرین رویداد تقویم تابستان ۹۹
۰۱ شهریور ۱۳۹۹ وبینار رایگان تحلیل پتنت؛ آخرین رویداد تقویم تابستان ۹۹

آکادمی کانون پتنت ایران، در ادامه فعالیت‌های آموزشی آنلاین خود، وبینار تحلیل پتنت را در نیمه اول شهریور ماه برگزار می‌کند. این عنوان وبینار که برای اولین بار در فهرست برنامه سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری قرار گرفته، در مورخ یازدهم شهریورماه سال جاری، برگزار می‌گردد.

پتنت، یکی از منابع ارزشمند و کلیدی برای دستیابی به آخرین نوآوری‌ها و پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه‌های مختلف فنی و علمی است. همین موضوع، موجب گردیده تا مدیران تحقیق و توسعه، صاحبان کسب‌وکار و حتی مخترعین فردی، اقدام به جستجوی پتنت‌های کلیدی و تحلیل اطلاعات آن‌ها نمایند. تحلیل پتنت (Patent Analysis) را می‌توان تحلیل و بررسی داده‌های پتنت دانست که در درجه نخست، نیازمند جستجوی وسیع و همه‌جانبه در پایگاه‌های اطلاعاتی پتنت و شناسایی اسناد مرتبط دارد. در گام بعدی، مجموعه پتنت‌های جستجو شده، مورد بررسی و تجزیه‌وتحلیل قرار گرفته و نتایج در قالب روندهای فناوری، شناسایی مهم‌ترین رقبای تجاری و همچنین آخرین پیشرفت‌های فنی صورت گرفته، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تحلیل پتنت، مزایای فراوانی دارد که از آن جمله، می‌توان به اجتناب از دوباره‌کاری‌های تحقیقاتی (کاهش هزینه‌های پژوهشی)، آغاز پژوهش در یک سطحی دانشی بالاتر، شناسایی محصولات جدید و فناوری‌های نوظهور، پیش‌بینی روند توسعه فناوری در یک حوزه خاص، آگاهی از روندهای فنی و تجاری فناوری در دیگر کشورها و تعیین زمینه‌های مطمئن برای سرمایه‌گذاری، حل یک مسئله تجاری یا تحقیقاتی، کمک به واگذاری حق امتیاز بهره‌برداری از اختراعات، شناسایی همکاران تحقیقاتی و ... اشاره نمود.

با توجه به اهمیت تحلیل پتنت و نقش کلیدی آن در موفقیت کسب‌وکار، آکادمی کانون پتنت ایران، اقدام به برگزاری وبینار تحلیل پتنت، به‌عنوان آخرین رویداد تقویم آموزشی تابستان ۹۹ خود نموده است. در این وبینار، سرکار خانم «هدی ترکزبان»، شرکت‌کنندگان را با مسیر کلی فرآیند تحلیل پتنت و چرایی انجام آن آشنا نموده و سطوح مختلف تحلیل پتنت را آموزش می‌دهند. انواع روش‏های تحلیل پتنت و مقایسه آن‌ها، پارامترهای جستجو در تحلیل پتنت، منابع اطلاعاتی تحلیل پتنت و نمونه‌هایی از انواع نمودارهای تحلیل پتنت، دیگر بخش‌های محتوایی این وبینار کاربردی محسوب می‌شود. از مهم‌ترین پیش‌نیازهای این دوره تخصصی، آشنایی با مقدمات ثبت اختراع و تکنیک‌های جستجوی پتنت است که می‌تواند بهره‌وری فراگیران از دوره را به شدت افزایش دهد.

اگر به دنبال آشنایی با ابزار تحلیل پتنت و بهره‌مندی از مزایای آن هستید، اگر به حوزه مالکیت فکری علاقه دارید یا به دلیل موقعیت شغلی خود باید از اطلاعات پتنت استفاده کنید، در وبینار تحلیل پتنت شرکت کرده و به دانش روز در این حوزه مجهز شوید. این وبینار، در تاریخ یازدهم شهریور ماه سال جاری و از ساعت ۱۶ لغایت ۱۸ برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد، با مراجعه به این لینک، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.