به جای اینکه شما تا محل پارک خودرو بروید، منتظر آمدن آن باشید!
۱۲ شهریور ۱۳۹۹ به جای اینکه شما تا محل پارک خودرو بروید، منتظر آمدن آن باشید!

تسلا در ادامه نوآوری‌های جالب و منحصربه‌فردش، ایده جدیدی برای خودروهای خودران توسعه داده است. این فناوری پیشرفته که فراخوانی هوشمند (Smart Summon) نام دارد، با نظارت مستقیم ایلان ماسک توسعه یافته و حتی نام وی، در میان مخترعین پتنت خودنمایی می‌کند. به کمک این فناوری، دیگر لازم نیست که تا محل پارک خودرو بروید، بلکه کافی است آن را به محلی که هستید فرا بخوانید یا در محل مورد نظر پیاده شده و آن را به نزدیک‌ترین محل پارک موجود بفرستید!

ایده اولیه فراخوانی هوشمند، پیش‌تر توسط تسلا معرفی شده بود. در نسخه پیشین «Summon»، تنها امکان حرکت اتومبیل‌ها در فواصل بسیار محدود (در حد چند متر)، در جاده یا هنگام پارک کردن فراهم می‌شد. این در حالی است که در نسخه جدید، رانندگان می‌توانند از فواصل دورتری اقدام به فراخوانی خودروی خود نموده و حتی در شرایط پیچیده‌تر، کنترل پارک خودرو را در دست گیرند.

نکته جالب این‌که ایلان ماسک، به شدت نسبت به موفقیت این ایده اطمینان دارد. وی برای توصیف فراخوانی هوشمند، از عبارت «ویروسی‌ترین ویژگی تسلا» استفاده نموده که نشان از امیدواری‌های تسلا برای موفقیت این فناوری و گسترش آن در سطح وسیع دارد. ایلان ماسک که خود مخترعی خوش‌فکر و خلاق است، مشارکت مستقیمی در توسعه نسخه جدید قابلیت فراخوانی داشته و از همین رو، نامش به‌عنوان یکی از مخترعین پتنت درج شده است. این پتنت که در فوریه ۲۰۱۹ در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا به ثبت رسیده و به تازگی با شماره «US 20200257317» انتشار یافته است، حاوی فهرستی بلندبالا از مخترعین (۱۸ مخترع) بوده که نام ایلان ماسک در صدر آن‌ها قرار دارد.

گفتنی است، تسلا توسعه خودروهای خودران را در صدر اولویت‌های خود قرار داده و در تلاش برای عرضه محصولات جدید می‌باشد. در این میان، در نظر گرفتن الزامات مختلف ایمنی و کنترلی برای خودرویی که راننده در داخل آن نبوده و یا آمادگی لازم برای بدست گرفتن شرایط را ندارد، امری بسیار مهم است که این شرکت را به تحقیق‌وتوسعه قابل توجهی وادار نموده است. در همین راستا، تسلا به تازگی اقدام به توسعه یک سیستم اتوپایلوت (Autopilot) نموده که هدف نهایی آن، ایمنی بیشتر خودرو و جلوگیری از تصادفات است. این سیستم که نسخه اولیه آن در سال ۲۰۱۴ میلادی و به‌عنوان یک سیستم رانندگی نیمه‌خودکار به بازار عرضه شد، شامل دوربین‌ها و حسگرهای پیشرفته‌ای است که در اطراف خودرو تعبیه می‌شود. به نظر می‌رسد که فناوری‌های جدید تسلا، از جمله قابلیت فراخوانی هوشمند هم، با تأکید بر توسعه و بهبود هدایت خودکار وسایط نقلیه ابداع شده و تجاری‌سازی خودروهای خودران را در آینده نزدیک تسهیل می‌کند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.