قرارگیری عناوین جذاب جدید در تقویم پاییز ۹۹ آکادمی کانون
۲۴ شهریور ۱۳۹۹ قرارگیری عناوین جذاب جدید در تقویم پاییز ۹۹ آکادمی کانون

در جهانی که با سرعت بسیار زیاد به سمت توسعه فناوری‌های جدید و راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا بر پایه آن‌ها حرکت می‌کند، در اقتصادی که دانش بنیان همه چیز آن است، کسب دانش اولیه مالکیت فکری، به عنوان یک الزام اساسی برای همه مردم تلقی می‌شود. دانشجو باشید یا عضو هیئت‌علمی، قصد راه‌اندازی یک شرکت را داشته باشید یا مدیریت یک شرکت بزرگ را به عهده داشته باشید، بدون شک حداقل به یک نوع از حقوق مالکیت فکری، از جمله ثبت اختراع، علامت تجاری، طرح صنعتی، کپی‌رایت و غیره وابسته هستید. آکادمی کانون پتنت ایران، در راستای مسئولیت آموزش ملی در حوزه «IP»، اقدام به برگزاری سلسله وبینارهای آموزشی در قالب تقویم فصل پاییز خود نموده تا بخشی از این آگاهی‌سازی را در سطح جامعه محقق نماید.

در تقویم پاییز ۹۹ آکادمی، ۹ وبینار در حوزه‌های مختلف دیده شده که از آشنایی مقدماتی با مالکیت فکری تا جستجوی پتنت در برخی بانک‌های داده معتبر جهانی و همچنین مسائل مرتبط با قوانین ثبت اختراع در ایران و آیین دادرسی‌های حقوقی ایران در حوزه مالکیت فکری را پوشش می‌دهد. با توجه به لزوم ارتقای سطح مالکیت فکری در کل کشور و تمرکززدایی از شهرهای بزرگ و همچنین اپیدمی کرونا ویروس، تمرکز این دور از تقویم نیز تنها بر وبینارهای برخط بوده که در قالب برنامه سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری، هر سه‌شنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۸ برگزار می‌گردد.

لازم به ذکر است که نگاه مخاطب‌محور آکادمی کانون پتنت و نظرسنجی‌های صورت گرفته در وبینارهای فصول قبلی، در انتخاب عناوین جدید بسیار مؤثر بوده و در همین راستا، علاوه بر عناوین قبلی، تمرکز بیشتر بر مسئله ثبت اختراع داخلی صورت گرفته و وبیناری با عنوان «مسیر ملی حفاظت از اختراعات» هم در این تقویم گنجانده شده است. «آیین دادرسی دعاوی نقض مالکیت صنعتی ایران»، از دیگر وبینارهایی است که با توجه به حوزه جذاب و پر دغدغه این روزهای دنیا و ایران و همینطور درخواست شرکت‌کنندگان وبینارهای قبلی، در این تقویم گنجانده شده و مسائل حقوقی در ایران را مورد بررسی قرار می‌دهد.

یکی از ارکان آموزشی آکادمی کانون، دیتابانک‌های اطلاعاتی پتنت است. دیتابانک‌های ارزنده «Patentscope» و «Espacenet»، از جمله مواردی است که در وبینارهای فصول قبلی بر آن‌ها تمرکز شده بود و در تقویم جدید، دیتابانک «Lens» در تقویم گنجانده شده و در زمره عناوین مطرح قرار گرفته است.

گفتنی است، از آنجاکه ظرفیت‌ها وبینارها محدود است، لذا اولویت ثبت‌نام با افرادی است که زودتر اقدام نمایند. در همین راستا، به علاقه‌مندان توصیه می‌شود که هرچه سریع‌تر نسبت به انجام ثبت‌نام و برنامه‌ریزی برای شرکت در این رویدادها اقدام نمایند.

برای دانلود تقویم پاییز آکادمی کانون پتنت ایران اینجا کلیک کنید.

تقویم پاییز آکادمی کانون پتنت ایران

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day