برگزاری دومین آزمون برخط مالکیت فکری
۰۸ مهر ۱۳۹۹ برگزاری دومین آزمون برخط مالکیت فکری

پیرو برگزاری موفق نخستین آزمون بر خط مالکیت فکری و استقبال قابل توجه مخاطبین، برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری دومین دوره این آزمون در مهرماه سال جاری، انجام شده است. این آزمون، در راستای اهداف آموزشی و ترویجی کانون پتنت در حوزه مالکیت فکری و به‌طور خاص ثبت اختراع، روز یکشنبه مورخ ۲۰ مهرماه، از ساعت ۱۰ الی ۱۲ برگزار می‌گردد.

مشابه با آزمون نخست، آزمون دوم نیز شامل ۲۰ سؤال در حوزه‌های مختلف مالکیت فکری بوده و هر فرد پس از آغاز حضور در آزمون، تنها ۳۰ دقیقه برای پاسخ‌دهی به سؤالات فرصت خواهد داشت. از آنجاکه آزمون به صورت سیستماتیک برگزار شده و در رأس ساعت ۱۲ به صورت خودکار پایان می‌یابد، لذا به متقاضیان توصیه می‌گردد که حضور در آزمون را به دقایق انتهایی موکول نکنند. علاقه‌مندان می‌توانند با ورود به صفحه وب‌سایت کانون پتنت ایران، به پنل کاربری خود وارد شده و با انتخاب بخش آزمون‌ها، نسبت به حضور در این آزمون اقدام نمایند (اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت‌نام در وب‌سایت کانون پتنت، در بخش راهنمای ثبت‌نام افراد حقیقی آورده شده است. لذا به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل برای حضور در آزمون، خواهشمند است که پیش از روز برگزاری، نسبت به ثبت‌نام اقدام فرمایید).

لازم به ذکر است که در دومین آزمون برخط مالکیت فکری، سؤالات متنوعی ارائه شده که از آن جمله، می‌توان به ۱۰ سؤال در حوزه ثبت اختراع، ۶ سؤال مرتبط با سایر انواع حقوق مالکیت فکری (طراحی‌های صنعتی و علائم تجاری) و ۴ سؤال عمومی اشاره نمود. از آنجا که سؤالات آزمون، از مجموعه محتوای انتشار یافته در وب‌سایت کانون پتنت ایران (بخش فارسی و انگلیسی)، شامل مقالات، اخبار، اختراعات مهم تاریخ و ... طراحی گردیده، علاقه‌مندان جهت آمادگی بیشتر برای حضور در آزمون، می‌توانند از محتواهای یاد شده، به‌ویژه بخش «بیشتر بدانید»، استفاده نمایند.

گفتنی است، اولین آزمون بر خط مالکیت فکری کانون پتنت ایران، در تاریخ بیستم تیرماه سال جاری و با استقبال نسبتاً خوب مخاطبین برگزار گردید. در این آزمون، به نفر اول که پاسخ صحیح به همه سؤالات داده بود، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان اهدا گردید و به هر هفت نفر دیگری که مشترکاً با ۱۹ پاسخ صحیح در رده دوم قرار گرفتند، مبلغ ۲۵۰ هزار تومان به رسم هدیه تقدیم شد. علاوه بر جوایز نقدی، امکان حضور در یکی از دوره‌های تخصصی سازمان جهانی مالکیت فکری، با عنوان «DL-301 Patents» نیز برای هر هشت نفر فراهم شده است. شایان ذکر است که در آزمون دوم نیز، اهدای جوایز ارزنده به نفرات برگزیده پابرجا بوده و کانون پتنت ایران، امیدوار است که با برگزاری این آزمون‌ها، در راستای اعتلای دانش مالکیت فکری کشور، گام‌های مثبتی برداشته شود.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.