معرفی برترین‌های دومین آزمون برخط مالکیت فکری
۰۶ آبان ۱۳۹۹ معرفی برترین‌های دومین آزمون برخط مالکیت فکری

دومین آزمون برخط مالکیت فکری کانون پتنت ایران، با استقبال نسبتاً خوب علاقه‌مندان به این حوزه برگزار گردید. این آزمون که در راستای سیاست‌های ترویجی و آموزشی کانون پتنت ایران برگزار شد، با طرح سؤالات مقدماتی در حوزه مالکیت فکری، سنجه‌ای برای اندازه‌گیری سطح دانش مالکیت فکری بود، دانش مهمی که برای این روزهای کسب‌وکارهای نوآورانه، بسیار الزامی و گریزناپذیر قلمداد می‌شود.

در این آزمون، سرکار خانم «سمیه نیکخواه» و آقایان «حامد جهانشاهی» و «مجتبی یگانگی دستگردی»، با پاسخ صحیح به تمامی ۲۰ سؤال، بهترین عملکرد را در میان شرکت‌کنندگان از خود نشان دادند. پس از ایشان، آقای «علی ریحانیان» با پاسخ صحیح به ۱۹ سؤال، در رده دوم قرار گرفت. خانم «الهام حسن آقائی» و آقای «حسین احمدی درمنی» نیز، هر یک با پاسخ صحیح به ۱۷ سؤال، رده سومی را به طور مشترک از آن خود نمودند.

کانون پتنت ایران، در راستای تقدیر از نفرات برگزیده و تشویق همگانی برای تلاش بیشتر در حوزه مالکیت فکری، به هر یک از سه نفر اول، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان، به نفر دوم مبلغ ۳۵۰ هزار تومان و به دو نفر قرار گرفته در رده سوم نیز، مبلغ ۲۵۰ هزار تومان به رسم هدیه تقدیم می‌کند. همچنین، برای هر شش نفر، امکان شرکت در یکی از دوره‌های تخصصی سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO)، با عنوان «DL-301 Patents» نیز فراهم می‌گردد. در همین راستا، نفرات برگزیده معرفی شده، می‌توانند برای دریافت جایزه خود، با ایمیل info@patentoffice.ir در ارتباط باشند.

لازم به ذکر است که کانون پتنت ایران، در راستای اهداف خود برای آموزش و ترویج مفاهیم مالکیت فکری، در صدد برگزاری مجموعه‌ای از آزمون‌ها برای عموم مخاطبین علاقه‌مند است که در ۲۰ مهرماه، دومین آزمون برخط مالکیت فکری برگزار گردید. در این آزمون، از مجموع ۷۸ شرکت‌کننده، ۱۶ نفر موفق به کسب حداقل نمره قبولی، یعنی پاسخ صحیح به ۱۵ سؤال از ۲۰ سؤال شدند. ۴۱ نفر نیز به بیش از نیمی از سؤالات پاسخ صحیح داده و ۱۹ نفر، کمتر از ۱۰ پاسخ صحیح را در کارنامه خود ثبت نمودند. امید است که با تلاش بیشتر مخاطبین، مطالعه مطالب ارائه شده در وب‌سایت و فضاهای مجازی کانون و همینطور حضور در دوره‌های برنامه‌ریزی‌شده توسط کانون پتنت ایران، سطح دانش مالکیت فکری، افزایش محسوسی یافته و در آزمون‌های بعدی، رقابت تنگاتنگ‌تری را شاهد باشیم.

گفتنی است که علی‌رغم مشکل فنی پیش آمده در روند برگزاری آزمون که منجر به تعویق شروع و همچنین تمدید آن تا ساعت ۱۶ گردید، حضور در آزمون با استقبال نسبتاً خوبی همراه بود. نکته جالب دیگر در این آزمون، سهم کاملاً برابر آقایان و خانم‌های شرکت‌کننده بود که از هر دو طیف، ۳۹ نفر در آزمون شرکت داشتند.

محمد حسین آقایی
محمد حسین آقایی۱۳۹۹/۱۰/۱۷

ممنون از زحمات شما

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day