سهلوت کار با آیفون در زیر آب
۰۵ آبان ۱۳۹۹ سهلوت کار با آیفون در زیر آب

اپل در ادامه نوآوری‌های جالب و منحصربه‌فرد خود، فناوری جدیدی توسعه داده که به واسطه آن، کاربران در زیر آب هم می‌توانند با گوشی‌های خود کار کنند. این فناوری که بر پایه امواج التراسونیک کار می‌کند، امکان اجرای کامل دستورات لمسی کاربر در زیر آب را فراهم می‌کند.

یکی از علایق جدید اپل که در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌ چشمگیری در آن صورت گرفته، توسعه کارکردهای آیفون و سایر محصولات الکترونیک این شرکت در زیر آب است. برای مثال، اپل در سال ۲۰۱۷ میلادی، ایده جدیدی برای عکس‌برداری زیر آب با استفاده از دوربین‌های آیفون به ثبت رسانید که به تازگی گواهی ثبت اختراعی به آن اختصاص یافته است. پس از این فناوری که عکس‌برداری در عمق ۶۰ فوتی را ممکن می‌سازد، حالا اپل به ایده بلندپروازانه‌تری می‌اندیشد. به کمک فناوری جدید اپل، دیگر نه تنها در زمان کار کردن با صفحه نمایش گوشی که چند قطره آب روی آن ریخته است مشکلی نخواهید داشت، بلکه حتی در زیر آب هم، کارکردهای لمسی صفحه نمایش، به‌خوبی شرایط عادی خواهند بود.

پتنت جدید اپل که ژانویه ۲۰۱۹ میلادی، در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا به ثبت رسیده و به تازگی گواهی ثبت اختراعی به شماره «US 10802651» به آن اختصاص یافته است، یک سیستم تشخیصی جدید برای آیفون معرفی نموده که چالش کار کردن با صفحات نمایش خیس‌ را به‌صورت کامل حل می‌کند. سیستم جدید اپل، با بهره‌گیری از امواج التراسونیک، لمس صفحه‌نمایش با استفاده از دست یا اشیاء دیگر را شناسایی نموده و در نتیجه، محدودیت کار با دستگاه‌های «iDevice» را در زیر آب هم از بین می‌برد.

اپل در اسناد ثبت اختراع خود، یادآوری نموده که برای تعیین موقعیت یک شیء که در حال لمس سطحی مانند صفحه‌نمایش است، روش‌های مختلفی وجود دارد. در این بین، استفاده از امواج التراسونیک، با مزایای ویژه‌ای همراه بوده و قدرت شناسایی اشیائی که صفحه‌نمایش را لمس‌ می‌کنند، بسیار بالا می‌برد. زمانی‌که یک یا چند شیء، مانند انگشتان دست کاربر، قلم اپل و ... در تماس با سطح قرار می‌گیرند، با موج منتقل شده تعامل ایجاد نموده و هرگونه تغییر مسیر یا ضعیف شدن فشار انگشت، از طریق بازتاب موج مذکور، انتقال می‌یابد.

گفتنی است که نوآوری کلیدی جدید اپل، عدم حساسیت عملکرد نسبت به آب است. به عبارت دیگر، سیستم به گونه‌ای پیکربندی شده که در حالت خیس شدن دستگاه (مثلاً استفاده از دستان خیس برای کار با دستگاه) و یا در حالت کاملاً غوطه‌ور در آب، بتوان بدون کوچک‌ترین مشکلی، از دستگاه استفاده نمود.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day