برگزاری نخستین وبینار آشنایی با پایگاه داده «Lens»
۱۰ آبان ۱۳۹۹ برگزاری نخستین وبینار آشنایی با پایگاه داده «Lens»

در ادامه وبینارهای آموزشی آکادمی کانون پتنت ایران، نخستین دوره آشنایی با پایگاه اطلاعاتی «Lens»، در آبان ماه سال جاری برگزار می‌گردد. این رویداد که از سلسله وبینارهای تقویم پاییز ۹۹ محسوب می‌شود، امکان جستجوی بهتر در میان اسناد ثبت اختراع را فراهم ساخته و در نتیجه، دسترسی به خیل عظیمی از اطلاعات مندرج در پتنت‌ها را تسهیل می‌کند.

یکی از رسالت‌های کانون پتنت ایران، آموزش در حوزه‌های مختلف مالکیت فکری است. آکادمی کانون پتنت، در راستای عملیاتی نمودن این مهم، برگزاری مجموعه‌ای از دوره‌های آموزشی حضوری و آنلاین را در دستور کار خود قرار داده است. در این میان، علاوه بر دوره‌های ویژه‌ای که بنا به درخواست مراکز مختلف برگزار می‌گردد، یک تقویم مدون در هر فصل منتشر شده که مجموعه‌ای از دوره‌های آموزشی متنوع را در بر می‌گیرد. سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری، یکی از برنامه‌های اصلی این تقویم‌ها است که با حذف فواصل فیزیکی، به‌دنبال برگزاری وبینارهای آنلاینی است که همه اقشار جامعه، از جای‌جای ایران، بتوانند در آن‌ها شرکت نمایند.

در میان عناوین مختلف وبینارهای آکادمی، همواره مسئله جستجوی پتنت، جایگاه ویژه‌ای به خود اختصاص داده است. سرمنشأ این نوع نگاه ویژه به جستجوی پتنت، اهمیت قابل توجه دسترسی به اطلاعات مندرج در پتنت‌ها است که می‌تواند هم برای محققین دانشگاهی و هم برای شرکت‌ها بسیار مفید باشد. از طرف دیگر، نظرسنجی‌های صورت گرفته در وبینارهای فصول قبلی، اهمیت این قسم وبینارها را بیش از پیش تداعی نموده و نظر به نگاه مخاطب‌محور آکادمی کانون پتنت، در هر تقویم جدید، یک یا چند سرفصل مرتبط با جستجوی پتنت و پایگاه‌های اطلاعاتی موجود، گنجانده می‌شود. در این میان، در تقویم‌های گذشته آکادمی، معرفی پایگاه‌های داده مهمی همچون «Patentscope» و «Espacenet» انجام شده و در تقویم پاییز ۹۹، معرفی پایگاه جذاب «Lens» قرار گرفته است.

پایگاه «Lens»، یک پایگاه رایگان برای جستجوی اسناد پتنت و اسناد اطلاعاتی غیرپتنت است که در سال ۲۰۰۰ میلادی، توسط یک سازمان بین‌المللی غیرانتفاعی پایه‌گذاری شده است. این پایگاه داده، امکان دسترسی به بیش از ۱۰ میلیون سند پتنت را فراهم نموده و مخاطبین، امکان جستجو در میان اسناد ثبت اختراع کشورهای مختلف، اعم از آمریکا، استرالیا، اتحادیه اروپا و همچنین پرونده‌های «PCT» را خواهند داشت.

با شرکت در وبینار مذکور، شرکت‌کنندگان می‌توانند با قسمت‌ها و ابزارهای مختلف این پایگاه آشنا شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به مرتبط‌ترین پتنت‌های مدنظر خود دست یابند. گفتنی است که وبینار آشنایی با پایگاه داده «Lens»، در روز سه‌شنبه مورخ بیستم آبان ماه سال جاری و از ساعت ۱۶ الی ۱۸ برگزار می‌گردد. علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام در این وبینار، می‌توانند به این لینک مراجعه نمایند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.