برگزاری نخستین وبینار آموزشی مسیر ملی حفاظت از اختراعات
۲۴ آبان ۱۳۹۹ برگزاری نخستین وبینار آموزشی مسیر ملی حفاظت از اختراعات

در ادامه وبینارهای آکادمی کانون پتنت ایران، نخستین دوره آشنایی با مسیر ملی حفاظت از اختراعات، در آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد. این وبینار که از سلسله وبینارهای آموزشی تقویم پاییز ۹۹ محسوب می‌شود، مسیر ملی حفاظت از اختراعات ایران و قوانین حاکم بر این سیستم را برای مخاطبین و علاقه‌مندان تشریح می‌کند.

یکی از رسالت‌های کانون پتنت ایران، آگاه‌سازی ذینفعان با انواع حقوق مالکیت فکری و ابزارهای مرتبط می‌باشد. این مهم، از طریق برگزاری انواع دوره‌های آموزشی حضوری و آنلاین (وبینار)، از سوی واحد آکادمی کانون پتنت ایران، دنبال می‌گردد. در تقویم پاییز امسال نیز، نگاه مخاطب‌محور آکادمی و نظرسنجی‌های صورت گرفته در وبینارهای فصول قبلی، یکی از فاکتورهای اثرگذار برای انتخاب عناوین جدید بود. در همین راستا، حفاظت از اختراعات داخلی و آشنایی با ظرایف و جزئیات قوانین و مقررات ثبت اختراع در ایران، به‌عنوان یکی از موضوعات پرمخاطب حال حاضر کشور نیز، در زمره عناوین وبینارهای جدید قرار گرفت.

با توجه به اینکه قوانین ثبت اختراعات و حفاظت از آن‌ها، در قلمرو سرزمین کشورهای مختلف متفاوت بوده و حقوق ناشی از این ثبت اختراع، تنها در قلمرو جغرافیایی ثبت شده قابل پیگیری است، آشنایی مخترعین با مسیر حفاظت از اختراعات و قوانین حاکم بر آن در ایران نیز لازم و ضروری است. بر این اساس، در وبینار حاضر، شرکت‌کنندگان با چگونگی اقدام برای ثبت اختراع، نحوه پیگیری درخواست و چالش‌های آن آشنا می‌شوند. از مهم‌ترین مباحث مطرح در وبینار، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • آشنایی با مسیر ملی حفاظت از اختراعات؛
  • آشنایی با نحوه تنظیم مستندات فنی اختراع بر اساس قوانین ایران؛
  • نحوه تعریف اشخاص در سیستم مالکیت صنعتی ایران؛
  • نحوه بررسی شکلی در اداره ثبت اختراعات ایران؛
  • چگونگی پاسخ به ابلاغیه‌ها؛
  • نحوه بررسی ماهوی در مراجع استعلام؛
  • آنچه باید در مسیر ثبت اختراع و پس از آن انجام شود.

اگر مخترع یا پژوهشگر هستید، اگر شرکتی دانش‌بنیان دارید و یا از علاقه‌مندان به حوزه مالکیت فکری می‌باشید، برای آگاهی از روند ملی حفاظت از اختراعات و آشنایی با نکات کلیدی و تأثیرگذار و البته چالش‌های احتمالی در این مسیر، در این وبینار حاضر شده و اطلاعات خود در این زمینه را ارتقاء دهید. گفتنی است که وبینار آشنایی با مسیر ملی حفاظت از اختراعات، در روز سه‌شنبه مورخ چهارم آذرماه سال جاری و از ساعت ۱۶ الی ۱۸ برگزار می‌گردد. علاقه‌مندان جهت شرکت در این وبینار، می‌توانند جهت ثبت‌نام، به این لینک مراجعه نمایند. لازم به ذکر است، از آنجاکه ظرفیت اتاق وبینار محدود می‌باشد، لذا اولویت با افرادی است که سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام در رویداد اقدام نمایند.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day