هشت دوربین در چهارگوشه تلفن همراه
۰۸ آذر ۱۳۹۹ هشت دوربین در چهارگوشه تلفن همراه

یک شرکت چینی فعال در صنعت تلفن همراه، ایده جدیدی برای جانمایی دوربین‌های تلفن‌های هوشمند ارائه نموده است. در حالی‌که نمونه‌های جدیدی از گوشی‌های هوشمند با دوربین‌های متعدد به بازار عرضه شده و حتی شرکت مشهور «LG»، گوشی خود با ۱۶ دوربین را معرفی کرده، به نظر می‌رسد که این بازی به این زودی‌ها پایانی ندارد. برند چینی لنز تکنولوژی (Lens Technology)، یک طراحی منحصربه‌فرد و کاملاً عجیب ارائه نموده که در آن، هشت دوربین در چهار گوشه تلفن همراه تعبیه شده است.

رقابت در صنعت تلفن‌های همراه، همچنان در حال افزایش است. در حالی‌که در اواخر قرن بیستم، نوکیا از گردونه بازیگران برتر خارج شده و بازار در سیطره اپل، سامسونگ و «LG» قرار گرفت، حالا پس از دو دهه، این شرکت‌های نوظهور چینی هستند که بازی رقابتی جدیدی را با رقبای قدرتمندشان آغاز نموده‌اند. تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، به‌صورت مداوم، در حال توسعه و تجاری‌سازی نوآوری‌های جدید، اعم از گوشی‌های تاشو، باتری‌های انعطاف‌پذیر، صفحات نمایش خود ترمیم شونده، فناوری‌های احراز هویت بیومتریک و البته کاربردهای بیرونی، نظیر سلامت دیجیتال هستند. یکی از این روندهای نوآورانه غالب، بهبود دوربین‌ها و کیفیت تصویربرداری آن‌ها است که حتی تلفن‌های همراه را به جایگزینی برای دوربین‌های حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای تبدیل نموده که هر کاربری یکی از آن‌ها را همراه خود دارد.

تا همین چند سال پیش، تلفن‌های همراه تنها با یک دوربین، آن هم با کیفیت بسیار پایین عرضه می‌شدند. اما امروزه تنظیم دوربین‌های سه‌گانه و چهارگانه، کاملاً رایج شده است. در آخرین تغییر و تحول مرتبط با دوربین‌های تلفن‌های همراه، شرکت «لنز تکنولوژی»، از یک طراحی جالب رونمایی نموده که شامل هشت دوربین است. این برند چینی، از بازیگران شناخته شده برای تولید تلفن‌های هوشمند به حساب نیامده و بیشتر در زمینه تأمین قطعات سایر شرکت‌ها، از جمله اپل، سامسونگ و هوآوی فعالیت دارد. به‌عنوان مثال، تأمین صفحات نمایش ساعت‌های «Apple Watch»، به عهده این شرکت است.

پتنت جدید لنز تکنولوژی که در اکتبر سال جاری میلادی و ذیل پیمان همکاری ثبت اختراع (PCT) به ثبت رسیده است، یک طراحی کاملاً آینده‌نگرانه و مبتنی بر روند نوآوری صنعت در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. بدنه تماماً صفحه‌نمایش در قسمت جلویی تلفن، بدون هیچ‌گونه شکاف یا برآمدگی در نظر گرفته شده است. چهار برجستگی ظریف هم در چهار گوشه پشت دستگاه تعبیه شده که هر یک، دو دوربین را در خود جای داده و در مجموع، هشت حسگر فیلم‌برداری و تصویربرداری را در گوشی نشان می‌دهد. جالب‌تر این‌که در هر یک از گوشه‌ها و در بین دو دوربین تعبیه شده، یک فلش «LED» هم قرار داشته تا هر آنچه کاربران برای کیفیت بهتر تصویربرداری نیاز دارند، در اختیار آن‌ها قرار گیرد. از آنجاکه نام این شرکت هم حکایت از قابلیت‌های فناورانه در حوزه تولید لنز و دوربین دارد، اصلاً عجیب نیست که در آینده‌ای نزدیک، دستگاهی با هشت دوربین را در بازار مشاهده کنیم. بدیهی است که چنین دستگاهی، با مشارکت یک یا چند «OEM» دیگر (تولیدکنندگان قطعات اصلی که محصولات را برای فروش در اختیار سایر شرکت‌ها می‌گذارند تا با تغییر نام و بسته‌بندی، در بازار به فروش برسانند) به بازار عرضه خواهد شد. البته هنوز برای پیش‌بینی آینده این دستگاه و سرنوشت تجاری‌سازی آن، کمی زود است و باید منتظر ماند و استراتژی‌های آتی «لنز تکنولوژی» را دنبال نمود.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.