پتنت‌هایی برای حفاظت از سرسره‌های آبی!
۱۰ آذر ۱۳۹۹ پتنت‌هایی برای حفاظت از سرسره‌های آبی!

یک شرکت پیشگام در حوزه طراحی و تولید تجهیزات پارک‌های آبی، خبر از بکارگیری فناوری‌های جدید خود در سرسره‌های آبی داده است. شرکت پرواسلاید (ProSlide Technology)، تاکنون فناوری‌های زیادی را برای افزایش جذابیت هر چه بیشتر سرسره‌های آبی و بهبود تجربه کاربران توسعه داده و به واسطه همین نوآوری‌های دست اول، سبد دارایی‌های فکری خوبی هم برای خود ایجاد نموده است. فناوری انحصاری «RallyRacer»، در زمره فناوری‌های پتنت‌شده‌ پرواسلاید است که این شرکت، تصمیم به عملیاتی نمودن آن دارد. بنابر اطلاعات ارائه شده، پرواسلاید در صدد استفاده از این فناوری در تجهیزات فاز سوم پارک آبی دبی است. با توجه به شهرت این پارک و تجهیزات پیشرفته بکار گرفته شده در آن، بکارگیری این فناوری در آن‌جا، به معنای تجاری‌سازی گسترده‌تر آن خواهد بود.

ورزش‌های آبی، در زمره سرگرمی‌های مورد علاقه بسیاری از مردم قرار دارند. در گذشته، چنین تفریحاتی تنها محدود به شنا کردن در محیط‌های طبیعی، مانند رودخانه‌ها ودریاچه‌ها بود. بعدها، محیط‌های مصنوعی، مانند استخرهای روباز و سرپوشیده نیز به این سرگرمی اضافه شد و حتی افرادی که به دور از آب‌های ایمن بودند نیز، امکان شناکردن را پیدا نمودند. در ادامه و با پیشرفت فناوری، موارد دیگری نظیر قایق‌سواری، اسکی روی آب، جت اسکی و ... نیز به این تفریحات اضافه شد. شاید یکی از نقاط عطف کلیدی در توسعه سرگرمی‌های آبی را بتوان احداث پارک‌های آبی دانست که با استقبال عموم همراه شد. امروزه مجموعه متنوعی از پارک‌های آبی در شهرهای مختلف جهان برپا شده که افراد مختلف، از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد، از آن‌ها استفاده می‌کنند. پارک‌های آبی، به‌حدی مورد استقبال قرار گرفته‌اند که یکی از شاخصه‌های برخی از شهرهای گردشگری دنیا، همین پارک‌های آبی پیشرفته موجود در آن‌ها است. در میان این همه جذابیت‌های جدید و استقبال عمومی، طبیعی است که پارک‌های آبی نیز نیازمند نوآوری‌های مستمر باشند و در چنین شرایطی است که طبیعتاً حفاظت از این نوآوری‌ها هم اهمیت زیادی خواهد داشت.

این شرکت، مدعی است که فناوری مذکور، اولین و تنها دوئل آبی دنیا است. این فناوری جالب، نوعی رقابت را چاشنی سرسره‌های آبی نموده و می‌تواند جذابیت دوچندانی برای این تجهیزات به‌دنبال داشته باشد. به نظر می‌رسد که دارندگان پارک‌های آبی نیز، از به‌کارگیری این فناوری استقبال نموده و روی خوشی به آن نشان داده‌اند! اولیویا وایریک (Olivia Wyrick)، مدیر عملیات پارک آبی «Atlantis Aquaventure» دبی می‌گوید: «ما خوشحالیم که می‌توانیم این سفرهای آبی پیشرو و نوآورانه را در پارک آبی خود به کار بگیریم. ما اطمینان حاصل کرده‌ایم که این سواری آبی، بهترین نوع در جهان است و خرسندیم که یک مسابقه واقعی را برای مهمانان خود در پارک آبی آتلانتیس به ارمغان میآوریم».

گفتنی است که پرواسلاید به لطف فناوری‌های متفاوت و منحصربه‌فرد خود، به یکی از بازیگران پیشرو و کلیدی در صنعت پارک‌های آبی بدل شده است. فناوری انحصاری «RallyRacer»، به‌عنوان بخشی از سرسره‌های آبی است که می‌تواند تعامل کاربران در حین استفاده از سرسره را افزایش داده و با ایجاد نوعی رقابت سرگرم‌کننده بین آن‌ها، هیجان را به حداکثر خود برساند. با توجه به ارزش تجاری فناوری و لزوم محافظت از آن، پرو اسلاید اقدام به ثبت پتنت‌های متعددی برای آن نموده که از آن جمله، می‌توان به پتنت‌های «US 20200330885» (انتشار یافته در اکتبر ۲۰۲۰)، «US 20200001191» (انتشار یافته در سپتامبر ۲۰۲۰) و «US D894307» (گرنت شده در آگوست ۲۰۲۰) اشاره نمود.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.