برگزاری وبینار مالکیت فکری در اتاق بازرگانی ایران
۱۰ آذر ۱۳۹۹ برگزاری وبینار مالکیت فکری در اتاق بازرگانی ایران

به همت اتاق بازرگانی و کانون پتنت ایران، در روز دوشنبه مورخ سوم آذرماه سال جاری، وبیناری آموزشی با عنوان «آشنایی با مالکیت فکری با تأکید بر ثبت اختراع»، با حضور بیش از ۷۰ نفر از اعضای اتاق ایران و فعالان بخش خصوصی برگزار گردید.

«احمد آتش هوش»، رئیس کمیسیون حقوقی و حمایت‌های قضایی و مقرراتی اتاق بازرگانی، پیش‌تر خبر از برگزاری این وبینار و اهمیت آن برای فعالان بخش خصوصی داده بود. وی با تأکید بر نقش اساسی و تعیین‌کننده حمایت از حقوق مالکیت فکری به‌منظور ایجاد زمینه ابتکار و نوآوری در توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و رشد سرمایه‌گذاری و تجارت بین‌الملل، ابراز داشته: بی‌شک، تقویت نظام حقوقی مالکیت فکری، یکی از زمینه‌های بنیادی و زیرساختی برای توسعه اقتصادی و پیشرفت کشور خواهد بود. بر این اساس، وبیناری برنامه‌ریزی شده که با همکاری کانون پتنت ایران، به عنوان تنها نهاد تخصصی ترویج و انتشار مفاهیم و موضوعات مرتبط با حقوق مالکیت فکری، ارتقاء دانش مالکیت فکری فعالان بخش خصوصی و افزایش سطح آگاهی آن‌ها نسبت به فلسفه و مبنای نظام حقوق مالکیت فکری را دنبال می‌کند.

عناوین مطرح شده در این وبینار، شامل اهمیت و تعاریف دارایی‌های فکری، حوزه شمول، مسیرهای حفاظت از دارایی‌های فکری، تعریف پتنت و بیان اهمیت آن و همچنین بررسی شرایط احراز یک اختراع به عنوان پتنت بود. در این راستا، «امیرحسین برنایی»، مدرس کانون پتنت ایران، نکات ویژه‌ای را مطرح داشت که مورد توجه شرکت‌کنندگان در وبینار قرار گرفت. از این رو، بخش‌های زیادی از وبینار، با مشارکت مطلوب حاضرین، به پرسش و پاسخ میان مدرس و شرکت‌کنندگان اختصاص داشت.

مزایای ایجاد شده بوسیله حقوق مالکیت فکری، اهمیت و نقش سیستم مالکیت فکری در اقتصاد و جایگاه نظام مالکیت فکری به عنوان یکی از عوامل پیشبرد صنایع خلاق، از جمله موارد حائز اهمیتی بود که در این وبینار به آن‌ها پرداخته شد.

لازم به ذکر است که این وبینار، با همکاری کمیسیون‌‌ «حقوقی و حمایت‌های قضایی و مقرراتی»، کمیسیون و «فناوری اطلاعات و ارتباطات» اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و همچنین کانون پتنت ایران برگزار گردید.

امیر نوازی
امیر نوازی۱۳۹۹/۰۹/۲۳

با عرض سلام و خسته نباشید. بنده مدرک حضور در این دوره را دریافت نکردم و هیچ پاسخی هم در رابطه با این موضوع دریافت نکردم. از طریق واتساپ هم که پرسیدم، کسی پاسخگو نبود.

ADMIN
پاسخ مسئول سایت

با احترام
اطلاعات خود را به آدرس ایمیل "واحد آکادمی academy@patentoffice.ir"  بفرستید

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day