سرمایه‌گذاری‌های گسترده اپل در حوزه خانه‌های هوشمند
۲۹ آذر ۱۳۹۹ سرمایه‌گذاری‌های گسترده اپل در حوزه خانه‌های هوشمند

شواهد حاکی از آن است که خانه‌های هوشمند، در زمره علاقه‌مندی‌های اپل قرار داشته که در راستای توسعه فناوری‌ها و دستگاه‌های مرتبط با آن، سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی نموده است. معرفی سیستم «HomePod mini»، در قالب مجموعه‌ای از دستگاه‌های چندکاربره، بیانگر چشم‌انداز این شرکت نوآور برای توسعه یک سیستم یکپارچه از فناوری‌های هوشمند خانگی است.

با پیشرفت فناوری‌های دیجیتال و به‌کارگیری گسترده آن‌ها در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار و زندگی شخصی افراد، فرصت‌های جدیدی پیش روی شرکت‌های فناور پدید آمده است. یکی از این فرصت‌های نوظهور، بحث فناوری‌های هوشمند خانگی است که موجب شکل‌گیری رقابتی جدی و نفس‌گیر بین فناوران مشهوری نظیر اپل، گوگل و حتی آمازون شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که رابط‌های کاربری مبتنی بر هوش مصنوعی، از جمله صدا، ژست‌های حرکتی و احراز هویت بیومتریک، موجب شده‌اند تا تجاری‌سازی فناوری‌های هوشمند خانگی، مانند کنترل هوشمند آب‌وهوا، روشنایی، دستگاه‌های برقی آشپزخانه و حتی نظارت بر امنیت محیط، با رشدی خارق‌العاده مواجه شده و به تبع آن، نرخ ثبت اختراع در این حوزه نیز به شدت افزایش یابد.

در آخرین تغییر و تحولات این حوزه، دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا، اقدام به انتشار پنج ثبت اختراع جدید اپل نموده که با وجود عناوین مشابه، هر یک از آن‌ها، جزئی از یک سیستم کلی و نوآورانه را تشریح می‌کنند. اپل در سیستم «HomePod mini» خود، مجموعه‌ای از دستگاه‌های چندکاربره را به مخاطبین معرفی نموده که فقط به پخش موسیقی محدود نشده و یک سیستم هوشمند برای ارتباطات داخل ساختمان را نیز نوید می‌دهد. پتنت‌های جدید این شرکت فناور هم، برخی از فناوری‌های مرتبط با همین سیستم را تحت پوشش قرار داده‌اند. این پتنت‌ها که در تاریخ سوم دسامبر سال جاری میلادی و با شماره‌های «US 20200382332» و «US 20200382513 و «US 20200382517»، «US 20200380983» و «US 20200380996» انتشار یافته‌اند، مجموعه‌ای از عملکردها، از جمله به اشتراک‌گذاری نمایه‌های صوتی و پاسخگویی به درخواست‌های صوتی را شامل می‌شوند.

جالب‌تر این‌که به همراه پتنت‌های پنج‌گانه، یک پتنت دیگر اپل هم با موضوع «رابط‌های کاربری برای مدیریت دستگاه‌های خارجی قابل کنترل» و با شماره «US 20200382332» انتشار یافته که بر تکنیک‌های سریع و کارآمد مدیریت دستگاه‌های الکترونیکی تأکید دارد. به نظر می‌رسد که این پتنت، رابط‌های «HomeKit» را هدف قرار داده است. از این طریق، رابط‌های مورد استفاده در «آیفون» و «آی‌پد»، کاربران را قادر می‌سازند تا از طریق دستیار صوتی اپل، با دستگاه‌های «HomeKit» ارتباط برقرار نموده و امکان دسترسی از راه دور را فراهم می‌کنند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.