بزرگنمایی ۱۵ برابری تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌های تلفن همراه
۲۶ آذر ۱۳۹۹ بزرگنمایی ۱۵ برابری تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌های تلفن همراه

اوپو (Oppo)، در ادامه تلاش‌های نوآورانه برای بهبود جایگاه خود در بازار جهانی تلفن همراه، این بار دوربین‌ گوشی‌های هوشمند را هدف قرار داده است. فناوری جدید این برند نوظهور چینی، امکان بزرگنمایی ۱۵ برابری تصاویر را فراهم می‌کند.

یکی از علایق بسیاری از کاربران گوشی‌های تلفن همراه، استفاده از قابلیت عکاسی و فیلمبرداری برای ثبت خاطرات و وقایع مختلف است. کافی است که در یک حادثه یا مراسم عمومی، نگاهی به اطراف خود بیندازید تا خیل گوشی به دست‌هایی را ببینید که در حال ثبت عکس و فیلم هستند. این به معنای یک فرصت ارزشمند برای شرکت‌های فعال در صنعت تلفن همراه است تا با توسعه قابلیت‌های محصولات خود در این حوزه، بازار مصرف را به خود جلب نمایند. تعبیه دوربین‌های متعدد در گوشی‌های هوشمند از سوی شرکت‌های مختلفی همچون «LG» و «لنز تکنولوژی» و یا امکان عکسبرداری زیر آب با استفاده از فناوری جدید دوربین آیفون، نمونه‌هایی از تلاش فعالان این حوزه برای پیشی گرفتن از رقبا است. ایده جدید اوپو را هم می‌توان در رسته همین تلاش‌ها ارزیابی نمود که می‌تواند جایگاه ویژه‌ای را در اختیار این شرکت فناور قرار دهد.

پتنت جدید اوپو که در اواسط سال ۲۰۱۹ میلادی، در دفتر مالکیت فکری چین به ثبت رسیده، فناوری جدیدی را برای بزرگنمایی تصاویر دوربین تلفن همراه معرفی می‌نماید. این فناوری، امکان بزرگنمایی ۱۵ برابری را برای تصاویر فراهم ساخته که در مقایسه با بزرگنمایی ترکیبی گوشی‌های هوشمند فعلی، پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود. در نوامبر سال جاری میلادی، دفتر مالکیت فکری چین، برای فناوری مذکور که با همکاری شرکت «Concept Creator» توسعه یافته، گواهی ثبت اختراعی به شماره «CN 306155589» را صادر نموده است.

گفتنی است که تلفن‌های هوشمند فعلی، از تکنیک‌های بزرگنمایی نوری و دیجیتالی استفاده می‌کنند. استفاده صرف از تکنیک‌های بزرگنمایی نوری، حداکثر بزرگنمایی ۵ برابری را به ارمغان آورده و در مقابل، بزرگنمایی‌های دیجیتال در دستگاه‌های خاص عکسبرداری و فیلمبرداری، بزرگنمایی ۱۰۰ برابری را هم امکان‌پذیر می‌کنند. با این حال، سقف بزرگنمایی‌های فعلی در صنعت تلفن همراه، ۱۰ برابر است که با فناوری جدید اوپو، بهبود قابل توجهی چشم انتظار آن می‌باشد. در این فناوری، به‌منظور دستیابی به بزرگنمایی تصاویر بدون این‌که با افت کیفیت همراه شوند، از هر دو گزینه لنز و بهینه‌سازی نرم‌افزاری استفاده شده است. بی‌شک، در صورت تجاری‌سازی نهایی فناوری مذکور، اوپو ابزاری جذاب جهت توسعه بازار و افزایش درآمدهای خود خواهد داشت.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.