بزرگنمایی ۱۵ برابری تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌های تلفن همراه
۲۶ آذر ۱۳۹۹

بزرگنمایی ۱۵ برابری تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌های تلفن همراه

اوپو (Oppo)، در ادامه تلاش‌های نوآورانه برای بهبود جایگاه خود در بازار جهانی تلفن همراه، این بار دوربین‌ گوشی‌های هوشمند را هدف قرار داده است. فناوری جدید این برند نوظهور چینی، امکان بزرگنمایی ۱۵ برابری تصاویر را فراهم می‌کند.

یکی از علایق بسیاری از کاربران گوشی‌های تلفن همراه، استفاده از قابلیت عکاسی و فیلمبرداری برای ثبت خاطرات و وقایع مختلف است. کافی است که در یک حادثه یا مراسم عمومی، نگاهی به اطراف خود بیندازید تا خیل گوشی به دست‌هایی را ببینید که در حال ثبت عکس و فیلم هستند. این به معنای یک فرصت ارزشمند برای شرکت‌های فعال در صنعت تلفن همراه است تا با توسعه قابلیت‌های محصولات خود در این حوزه، بازار مصرف را به خود جلب نمایند. تعبیه دوربین‌های متعدد در گوشی‌های هوشمند از سوی شرکت‌های مختلفی همچون «LG» و «لنز تکنولوژی» و یا امکان عکسبرداری زیر آب با استفاده از فناوری جدید دوربین آیفون، نمونه‌هایی از تلاش فعالان این حوزه برای پیشی گرفتن از رقبا است. ایده جدید اوپو را هم می‌توان در رسته همین تلاش‌ها ارزیابی نمود که می‌تواند جایگاه ویژه‌ای را در اختیار این شرکت فناور قرار دهد.

پتنت جدید اوپو که در اواسط سال ۲۰۱۹ میلادی، در دفتر مالکیت فکری چین به ثبت رسیده، فناوری جدیدی را برای بزرگنمایی تصاویر دوربین تلفن همراه معرفی می‌نماید. این فناوری، امکان بزرگنمایی ۱۵ برابری را برای تصاویر فراهم ساخته که در مقایسه با بزرگنمایی ترکیبی گوشی‌های هوشمند فعلی، پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود. در نوامبر سال جاری میلادی، دفتر مالکیت فکری چین، برای فناوری مذکور که با همکاری شرکت «Concept Creator» توسعه یافته، گواهی ثبت اختراعی به شماره «CN 306155589» را صادر نموده است.

گفتنی است که تلفن‌های هوشمند فعلی، از تکنیک‌های بزرگنمایی نوری و دیجیتالی استفاده می‌کنند. استفاده صرف از تکنیک‌های بزرگنمایی نوری، حداکثر بزرگنمایی ۵ برابری را به ارمغان آورده و در مقابل، بزرگنمایی‌های دیجیتال در دستگاه‌های خاص عکسبرداری و فیلمبرداری، بزرگنمایی ۱۰۰ برابری را هم امکان‌پذیر می‌کنند. با این حال، سقف بزرگنمایی‌های فعلی در صنعت تلفن همراه، ۱۰ برابر است که با فناوری جدید اوپو، بهبود قابل توجهی چشم انتظار آن می‌باشد. در این فناوری، به‌منظور دستیابی به بزرگنمایی تصاویر بدون این‌که با افت کیفیت همراه شوند، از هر دو گزینه لنز و بهینه‌سازی نرم‌افزاری استفاده شده است. بی‌شک، در صورت تجاری‌سازی نهایی فناوری مذکور، اوپو ابزاری جذاب جهت توسعه بازار و افزایش درآمدهای خود خواهد داشت.

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

ربات هوشمندی که تجربه گفتگو با افراد فوت شده را فراهم می‌کند!
۱۹ بهمن ۱۳۹۹

ربات هوشمندی که تجربه گفتگو با افراد فوت شده را فراهم می‌کند!

مایکروسافت، سیستم هوشمندی ابداع نموده که به افراد امکان می‌دهد تا با مردگان صحبت کنند. این مکالمه مجازی که از طریق ربات «Cahtbot» صورت می‌گیرد، دلتنگی کاربران را رفع نموده و امکان تجدید خاطرات با عزیزان درگذشته را فراهم می‌سازد. به این منظور، داده‌های اجتماعی، مانند تصاویر، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، پیام‌ها، داده‌های صوتی و حتی نامه‌های نوشته شده از فرد مذکور، برای آموزش ربات و ایجاد قابلیت تعامل و گفتگوی کاملاً مشابه، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساخت خودروهای واقعی با روشی مشابه اسباب‌بازی‌ها
۲۱ بهمن ۱۳۹۹

ساخت خودروهای واقعی با روشی مشابه اسباب‌بازی‌ها

تسلا آرزوی خود برای ساخت یکپارچه بدنه خودرو با استفاده از ریخته‌گری را رها نکرده است. ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت که همواره با توئیت‌های جنجالی خود دنیا را شگفت‌زده نموده و از آینده نه‌چندان دور محصولات تسلا می‌گوید، اخیراً در توئیتی اعلام کرده که در آینده‌ای نزدیک، شاهد انقلابی در صنعت خودرو خواهیم بود. ماسک در توئیت خود آورده: «ما با استفاده از دستگاه‌های ریخته‌گری بزرگمان، در تلاشیم تا ابعاد کامل خودروها را به همان روشی تولید کنیم که ماشین‌های اسباب‌بازی ساخته می‌شوند».

وبینار آموزشی اسرار تجاری در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری
۱۸ بهمن ۱۳۹۹

وبینار آموزشی اسرار تجاری در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری

آکادمی کانون پتنت ایران، در ادامه برنامه‌های مخاطب‌محور خود در حوزه‌های مختلف مالکیت فکری، اقدام به برگزاری نخستین وبینار آموزشی اسرار تجاری نموده است. این وبینار که به معرفی اسرار تجاری به‌عنوان یکی از راهکارهای حفاظت از دارایی‌های فکری می‌پردازد، روز سه‌شنبه مورخ ۲۸ بهمن‌ماه سال جاری و در قالب سه‌‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری، برگزار می‌گردد.

آیا باید منتظر مک‌بوک، آی‌پد و آیفون تیتانیومی باشیم؟
۲۰ بهمن ۱۳۹۹

آیا باید منتظر مک‌بوک، آی‌پد و آیفون تیتانیومی باشیم؟

ثبت اختراع جدید اپل، حکایت از عزمی جدی برای تولید نسخه‌ تیتانیومی مک‌بوک، آی‌پد و آیفون دارد. در حالی‌که اپل پیش‌تر ساعت‌های تیتانیومی خود را به بازار عرضه کرده بود، پتنت جدید این شرکت، نشان می‌دهد که چالش‌های موجود در مسیر استفاده از تیتانیوم برای سایر محصولات خود را نیز حل نموده است.

صدرنشینی تویوتا در میان خودروسازان متقاضی ثبت اختراع
۲۵ بهمن ۱۳۹۹

صدرنشینی تویوتا در میان خودروسازان متقاضی ثبت اختراع

تویوتا، با عملکردی شگفت‌انگیز نسبت به سایر برندهای خودروسازی، برتری مطلق خود در خصوص نوآوری و ثبت اختراع را اثبات نموده است. این خودروساز مشهور ژاپنی، طی یک دهه اخیر، بیش از ۳۳۰ هزار تقاضای ثبت اختراع جدید داشته که حاکی از نقش کلیدی پتنت در صنعت خودروسازی و البته توجه ویژه تویوتا، به این ابزار کلیدی برای حفاظت از اختراعات و نوآوری‌ها است. پس از تویوتا، شرکت‌های هیوندای و فورد، به ترتیب با حدود ۱۶۳ هزار و ۱۵۷ هزار تقاضانامه، در رده‌های دوم و سوم جای دارند.

آمازون و نوآوری‌های انقلابی در حوزه تحویل سفارشات
۲۶ بهمن ۱۳۹۹

آمازون و نوآوری‌های انقلابی در حوزه تحویل سفارشات

آمازون، غول صنعت تجارت الکترونیک و یکی از بازیگران پیشرو در حوزه نوآوری، در تلاش است تا با توسعه فناوری‌های مختلف و با تمرکز ویژه بر روی پهپادها، انقلابی در رویه‌های فعلی تحویل سفارشات پدید آورد. ایده‌های خلاقانه این شرکت، از انبار زیرآب، انبار هوایی و انبار زیرزمینی گرفته تا برج‌های پهپادی، آینده صنعت تجارت الکترونیک را نشانه رفته است.