پوشش انواع مالکیت فکری در تقویم زمستانه آکادمی کانون پتنت
۰۱ دی ۱۳۹۹ پوشش انواع مالکیت فکری در تقویم زمستانه آکادمی کانون پتنت

تقویم زمستانه آکادمی کانون پتنت ایران، این بار در حرکتی قابل توجه، علاوه بر پوشش مسائل آموزشی مرتبط با ثبت اختراع، سایر انواع حقوق مالکیت فکری را نیز هدف قرار داده است. در این تقویم آموزشی که اولین دوره آن در مورخ شانزدهم دی‌ماه برگزار می‌گردد، ۱۰ عنوان جذاب گنجانیده شده که از علامت تجاری تا کپی‌رایت، اسرار تجاری و نشان‌های تجاری را هم در بر می‌گیرد.

زمانی‌که صحبت از توسعه یک کشور به میان می‌آید، مسئله علم، فناوری و نوآوری، به‌عنوان نکاتی حائز اهمیت مطرح می‌شوند. شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، به فرایندهای تحقیق‌وتوسعه ورود نموده و دیگر «نان بازو خوردن» کمتر معنا می‌یابد. در این شرایط است که شرکت‌ها بنیان خود را بر «نان فکر خوردن» قرار می‌دهند. آن‌ها سال‌ها برای دستیابی به برخی دارایی‌های فکری و معنوی تلاش نموده و در گام بعدی، به منظور بهره‌برداری از منافع آن‌ها پا به میدان می‌گذارند. در چنین شرایطی است که حفاظت از دارایی‌های فکری، اهمیت شایان ذکری یافته و الزام آشنایی با آن‌ها، غیرقابل چشم‌پوشی خواهد بود. آکادمی کانون پتنت ایران، بنا به رسالتی که کانون پتنت در حمایت از ایده‌های فناورانه و نوآورانه دارد، در تقویم‌های قبلی خود، تمرکز اصلی را بر ثبت اختراع، نقش و اهمیت پتنت و لزوم استفاده از آن قرار داده بود. با این وجود، در تقویم زمستان ۹۹، رویکرد جدیدی در پیش گرفته شده و انواع دیگر حقوق مالکیت فکری نیز، مورد توجه قرار گرفته ‌است.

این استراتژی جدید، از آنجا شکل گرفته که در کنار پتنت، حمایت از سایر انواع مالکیت فکری، می‌تواند فرایندهای حفاظت از دارایی‌های فکری را تکمیل نموده و برای فناوران کشور، فرصت استفاده بهینه از همه گزینه‌های موجود در پیش پایشان را فراهم آورد. در همین راستا، در تقویم زمستان سال جاری آکادمی، ده عنوان در نظر گرفته شده که شامل «آشنایی با مالکیت فکری»، «پتنت ابزاری برای حفاظت از فناوری‌های نوآورانه»، «آشنایی با حقوق مالکیت ادبی و هنری»، «کارکرد حقوق مالکیت ادبی و هنری در کسب‌وکار»، «علامت تجاری»، «آموزش نحوه ثبت درخواست در پرتال کانون پتنت»، «اسرار تجاری»، «معرفی کانون پتنت ایران و خدمات آن»، «طرح صنعتی» و «نشان جغرافیایی» می‌باشد.

 

ردیف عنوان مدرس/سخنران زمان
۱ آشنایی با مالکیت فکری میترا امین لو ۱۶ دی
۲ پتنت ابزاری برای حفاظت از فناوری های نوآورانه امیرحسین برنایی ۲۳ دی
۳ آشنایی با حقوق مالکیت ادبی و هنری محمدهادی میرشمسی ۳۰ دی
۴ کارکرد حقوق مالکیت ادبی و هنری در کسب‌وکار محمدهادی میرشمسی ۷ بهمن
۵ علامت تجاری عطیه قائمی ۱۴ بهمن
۶ آموزش نحوه ثبت درخواست در پرتال کانون پتنت وجیهه کاظم پور ۲۱ بهمن
۷ اسرار تجاری ساناز جوادی ۲۸ بهمن
۸ معرفی کانون پتنت ایران و خدمات آن صبا شرف الدین زاده ۵ اسفند
۹ طرح صنعتی عطیه قائمی ۱۲ اسفند
۱۰ نشان جغرافیایی ساناز جوادی ۱۹ اسفند

 

گفتنی است که با توجه به لزوم ارتقای سطح مالکیت فکری در کل کشور و تمرکززدایی از شهرهای بزرگ و همچنین اپیدمی کرونا ویروس و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تمرکز این دور از تقویم نیز تنها بر وبینارهای برخط بوده که در قالب برنامه سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری، هر سه‌شنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۸ برگزار می‌گردد.

لازم به ذکر است، از آنجاکه ظرفیت وبینارها محدود می‌باشد، لذا اولویت ثبت‌نام با افرادی است که سریع‌تر اقدام نمایند. در همین راستا، به فناوران محترم توصیه می‌شود که برای حضور در وبینارهای مد نظر برنامه‌ریزی نموده و هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

 

تقویم زمستانه آکادمی

برای دانلود تقویم زمستانه آکادمی کانون پتنت ایران، اینجا کلیک کنید.

دکتر علی بهاور
دکتر علی بهاور۱۳۹۹/۱۰/۰۸

روند ثبت نام اختلال دارد

ADMIN
پاسخ مسئول سایت

لطفا در صورتی که مشکلتون حل نشد، با واحد آکادمی کانون در ارتباط باشید تا کمکتون کنند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.