ارتودنسی دیجیتال هم در راه است!
۱۰ دی ۱۳۹۹ ارتودنسی دیجیتال هم در راه است!

دنیای دیجیتال، در حال متحول نمودن جنبه‌های مختلف زندگی بشر است. ارتودنسی دیجیتال، یکی از همین موارد جذاب بوده که شکلی جدید به کسب‌وکار یک استارت‌آپ فعال در حوزه بهداشت دهان و دندان داده است. «SmileDirectClub»، با ایده‌های خلاقانه خود، انقلابی شگرف در صنعت بهداشت و مراقبت از دهان و دندان ایجاد نموده است. این شرکت، برای ارتباط نزدیک با مشتریان و ارائه خدمات مقرون‌به‌صرفه و کارآمد، از یک پلتفرم سلامت از راه دور و مبتنی بر فناوری‌های دیجیتال استفاده نموده که بیمار بدون دیدن دندانپزشک یا ارتودنس، می‌تواند به الاینرهای (aligner) مناسب خود دسترسی پیدا کند.

«Telehealth»، پلتفرم جامعی است که از فرایند نوبت‌گیری برای عکس‌برداری سه بعدی از دندان‌ها، تا ارتباط با پزشک و ارتودنس، چک نمودن فرایند بهبود بیمار و ارسال الاینرها را در بر می‌گیرد. این استار‌ت‌آپ خلاق که در سال ۲۰۱۴ میلادی تأسیس شده، برای پلتفرم خود، موفق به اخذ دومین گواهی ثبت اختراع از دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا شده است. این پتنت که در آوریل ۲۰۲۰ به ثبت رسیده و گواهی آن با شماره «US 10861599» صادر گردیده، بیشتر بر مفهوم خرده‌فروشی «SmileShop» و استفاده از فناوری‌های دیجیتال تأکید دارد.

«SmileDirectClub»، مدعی است که پلتفرم نوآورانه این شرکت، مراقبت از دهان و دندان را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه و به شکل کاملاً کارآمد، در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. به کمک این پلتفرم، بیمار وارد یک پرتال شخصی شده و اطلاعات خود را در آن وارد می‌نماید. در مرحله بعدی، امکان ارسال درخواست برای یک ملاقات به منظور عکس‌برداری سه‌بعدی فراهم شده و تاریخ ملاقات با هماهنگی بیمار، نهایی می‌گردد. در گام بعدی و پس از عکسبرداری از دندان‌ها، اطلاعات جدید نیز در پرتال شخصی بیمار بارگذاری شده و قابل دسترسی می‌باشد. در ادامه، بر اساس تصاویر، الاینرهای مناسب برای بیمار تهیه شده و ارسال می‌گردد. از طریق همین پرتال، وضعیت بیمار نیز چک شده و عکس‌های جدید از وضعیت دندان‌ها و لزوم تغییر یا تعویض الاینرها نیز بررسی خواهد شد. اگرچه ملاقات حضوری بیمار با پزشک یا ارتودنس در این فرایندها حذف می‌گردد، اما آن‌ها نیز با دسترسی به این پلتفرم، قابلیت چک و بررسی فرایندها را داشته و به‌صورت دیجیتال، همه چیز را کنترل می‌کنند.

لازم به ذکر است که «SmileDirectClub»، از زمان تأسیس به بیش از یک میلیون نفر در سرتاسر جهان کمک نموده تا لبخندی زیبا و با دندان‌هایی روشن داشته باشند. محصول اصلی شرکت، مجموعه‌ای از صفحات پلاستیکی است که با تغییر تدریجی موقعیت دندان‌ها و مرتب کردن آن‌ها و در کنار سایر خدمات بهداشت دهان و دندان این شرکت، داشتن دندان‌های سفید، درخشان و یکدست را ممکن می‌سازد. برای درک بهتر موفقیت‌ها  و پتانسیل فزاینده ایده‌های نوآورانه این شرکت، باید به جذب سرمایه ۴۳۹/۵ میلیون دلاری در همین مدت‌زمان کوتاه فعالیت اشاره نمود که به خوبی بر کارآمدی ایده‌ها و استقبال سرمایه‌گذاران صحه می‌گذارد. این استارت‌آپ، هم‌اکنون در بسیاری از کشورهای جهان، اعم از آمریکا، کانادا، استرالیا، انگلیس، ایرلند، هنگ‌کنگ، سنگاپور و اسپانیا فعالیت داشته و بنا بر ادعای سوزان راملت (Susan Greenspon Rammelt)، مدیر ارشد امور حقوقی آن، با صدور گواهی جدید از سوی «USPTO»، هیچ شرکتی نمی‌تواند از این مدل منحصربه‌فرد سیستم سلامت کپی‌برداری کند. وی در این خصوص می‌افزود: «فرآیند دیجیتال و مشتری محور ما، آینده صنعت ارتودنسی است. ما خوشحالیم که تلاش‌ها برای افزایش دسترسی به یک روش مناسب و مقرون‌به‌صرفه درمانی، توسط دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا تأیید شده است. این گواهی، ماهیت جدید و پیشگام تجربه دیجیتال مشتریان و خرده‌فروشی مدرن را اعتبار می‌بخشد».

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day