پلتفرمی برای ارزیابی احساسات مشتریان
۱۴ دی ۱۳۹۹

پلتفرمی برای ارزیابی احساسات مشتریان

یک شرکت نوآور، ایده‌ای جدید ارائه نموده که نحوه تصمیم‌گیری مصرف‌کنندگان در هنگام خرید محصولات و خدمات مختلف را ارزیابی می‌نماید. «سنتیننت» (Sentient Decision Science)، پس از یک دهه تحقیق و فعالیت در حوزه علوم رفتاری، فناوری جدیدی تحت عنوان «Sentient Prime» توسعه داده که قابلیت ارزیابی و اندازه‌گیری احساسات کاربران را را دارا می‌باشد. این فناوری، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا درک بهتری از احساسات و ریشه تصمیمات مشتریان خود پیرامون انتخاب یا عدم انتخاب یک محصول خاص به دست آورند.

احساسات انسان، از موضوعاتی است که بسیاری از محققین در طول تاریخ، به آن علاقه‌مند بوده و دستمایه بسیاری از نوآوری‌های پزشکی و دارویی شده است. با این حال، ویژگی‌ها و اقتضائات کسب‌وکارهای مدرن و شدت رقابت‌ها، موجب شده تا تأکید بر احساسات به‌عنوان یکی از ابزارهای جلب‌توجه مشتری، در اولویت سرمایه‌گذاری‌های تحقیقاتی شرکت‌های فناور قرار گیرد. مثال‌های مختلفی از این موضوع وجود دارد که از آن جمله، می‌توان به پخش موسیقی متن بازی‌های پلی‌استیشن مبتنی بر احساسات کاربر و یا استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص احساسات کاربر از روی چهره اشاره نمود. شاید نقطه اوج توجه به احساسات و عواطف انسانی در کسب‌وکارها را بتوان در ایده جدید سنتیننت مشاهده کرد.

تمرکز اصلی این شرکت، تعیین کیفیت و کمیت تأثیر احساسات، در انتخاب مصرف‌کنندگان است. این کار، از طریق کشف فعل و انفعالات ضمنی بین عقل و احساس کاربر انجام می‌گیرد. آن‌ها طی آزمایش‌های کاربردی متعدد که شامل بررسی هزاران برند جهانی و روند فروش محصولات آن‌ها از طریق بسته‌بندی‌های جذاب، تبلیغات و ... بود، به این نتیجه رسیدند که برخی ارتباطات ناخودآگاه احساسی، می‌تواند رفتار مشتریان را در انتخاب یک محصول خاص، تحت تأثیر قرار دهد. آن‌ها این نتایج را در قالب روشی جدید برای ارزیابی احساسات مصرف‌کنندگان ثبت نمودند، پتنتی که طبق اعلام رسمی شرکت، مورد تأیید دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا نیز قرار گرفته است.

پلتفرم «Sentient Prime»، برای آشکارسازی ارتباطات ناخودآگاه مؤثر بر رفتار مصرف‌کننده، آزمایش‌های ضمنی کاملاً معتبری را ذیل یک نظرسنجی تحقیق بازار طراحی کرده است. کلینت تیلور (Clint Taylor)، از مخترعین این پلتفرم و مدیر فناوری شرکت، در این خصوص می‌گوید: «ترکیبی از اقدامات علمی معتبر برای ارزیابی احساسات، همراه با استفاده از فناوری‌های مبتنی بر تلفن همراه، ما را قادر می‌سازد تا در هر کجای دنیا، در مورد تجربه احساسی افراد تحقیق کنیم». آرون رید (Aaron Reid) ، بنیان‌گذار این شرکت و دیگر مخترع فناوری هم می‌افزاید: «بدون در نظر گرفتن احساسات و اقدامات عاطفی مرتبط، کسب‌وکارها اقدام به تولید و عرضه محصولات جدید ناموفق و راه‌اندازی طرح‌های مخرب تبلیغاتی می‌کنند که به برند آن‌ها آسیب جدی وارد می‌نماید. پلتفرم ما، با تأکید بر شواهد علمی و واکنش احساسی بازار نسبت به حرکات تجاری شما، قبل از آنکه اقدامی جدی انجام دهید، بینشی را در اختیارتان قرار می‌دهد که نتایج بهتری را برای کسب‌وکار و مصرف‌کننده ایجاد می‌نماید».

گفتنی است که سنتیننت، برای محققینی که در حال بررسی اثرات احساسی بحران کووید-۱۹ بر عموم هستند، امکان دسترسی رایگان به فناوری ابداعی خود را فراهم ساخته و علاقه‌مندان، می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت این شرکت، از این پلتفرم رایگان، برای تسریع تحقیقات خود استفاده نمایند.

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

تقویم بهار ۱۴۰۰ آکادمی کانون پتنت ایران
۷ فروردین ۱۴۰۰

تقویم بهار ۱۴۰۰ آکادمی کانون پتنت ایران

تقویم جدید آکادمی کانون پتنت ایران، با هفت رویداد آموزشی-ترویجی در حوزه مالکیت فکری، به استقبال بهار ۱۴۰۰ رفته است. با توجه به تداوم شرایط کرونایی در کشور، این تقویم نیز در برگیرنده دوره‌های غیر حضوری بوده که در قالب سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری، هر سه‌شنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۸ برگزار می‌گردد.

جذب سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری برای توسعه پلتفرم تحلیل پتنت
۱۰ فروردین ۱۴۰۰

جذب سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری برای توسعه پلتفرم تحلیل پتنت

پت‌اسنپ برای توسعه پلتفرم اطلاعاتی و تحلیل پتنت خود، موفق به جذب سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری شده است. این شرکت در صدد است تا از این سرمایه، برای توسعه بستر اطلاعاتی خود که مبتنی بر هوش مصنوعی است استفاده نماید.

ایده خلاقانه نوجوان چینی برای بیماران آلزایمری
۱۴ فروردین ۱۴۰۰

ایده خلاقانه نوجوان چینی برای بیماران آلزایمری

یک نوجوان خوش‌فکر چینی، با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، پوشیدنی هوشمندی توسعه داده که به یاری بیماران مبتلا به آلزایمر می‌آید. گردنبند هوشمند «لو یوآن» پانزده ساله، برای کمک به افراد مبتلا به آلزایمر طراحی شده و به آن‌ها کمک می‌کند تا با چالش‌های کمتری روبرو شوند. این تجهیز منحصربه‌فرد و خلاقانه، علاوه بر امکان تشخیص اعضای خانواده برای فرد مبتلا، از طریق یک دستیار صوتی، به آن‌ها کمک می‌کند تا راه خانه را پیدا کنند.

وبیناری به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری: ایده‌هات رو روانه بازار کن!
۲۶ فروردین ۱۴۰۰

وبیناری به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری: ایده‌هات رو روانه بازار کن!

آکادمی کانون پتنت ایران، به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری، برگزاری وبینار ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است: "ایده‌هات رو روانه بازار کن!". این وبینار، در مورخ ششم اردیبهشت و مصادف با روز جهانی مالکیت فکری، از ساعت ۲۱ الی ۲۲:۳۰ برگزار می‌گردد.

حق امتیاز ۱.۲ میلیارد دلاری هوآوی برای فناوری «5G»
۱۱ فروردین ۱۴۰۰

حق امتیاز ۱.۲ میلیارد دلاری هوآوی برای فناوری «5G»

هوآوی با تکیه بر سبد پتنت قدرتمند خود در حوزه فناوری «5G»، در حال تهیه و تدارک یک استراتژی تهاجمی مالکیت فکری است. این غول فناوری‌های ارتباطی، به دنبال آن است که به ازای هر گوشی تلفن همراه هوشمند متصل به شبکه‌های «5G» و نسل‌های قبلی این فناوری پیشرفته، مبلغ ۲.۵ دلار از سازندگان تلفن‌های همراه دریافت نماید؛ چیزی که درآمد حداقل ۱.۲ میلیارد دلاری را برای این شرکت در سال ۲۰۲۱ به ارمغان می‌آورد.

تغییر ساعت برگزاری چهار رویداد تقویم بهاره به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان
۱۶ فروردین ۱۴۰۰

تغییر ساعت برگزاری چهار رویداد تقویم بهاره به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان

نظر به تقارن تقویم بهاره آکادمی کانون پتنت ایران با ماه مبارک رمضان، چهار وبینار اول تقویم که در این ماه مبارک قرار دارند، به جای ۱۶ الی ۱۸، در ساعت ۱۰ الی ۱۲ برگزار می‌گردند.