اسانس علامت تجاری در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری
۰۴ بهمن ۱۳۹۹

اسانس علامت تجاری در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری

آکادمی کانون پتنت ایران، در ادامه برنامه‌های خود برای آموزش مخاطب‌محور در حوزه‌های مختلف مالکیت فکری، اقدام به برگزاری وبینار آموزشی علامت تجاری نموده است. معرفی علائم تجاری به‌عنوان یکی از راهکارهای ارزش‌آفرینی برای دارایی‌های نامشهود و هویت‌بخشی به کسب‌وکار، محور اصلی وبیناری است که در روز سه‌شنبه، مورخ ۱۴ بهمن‌ماه سال جاری و در قالب سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری برگزار می‌گردد.

با شدت گرفتن رقابت‌ها در دنیای کسب‌وکار، هر آنچه بتواند هویتی متمایز برای محصول یا خدمت عرضه شده به بازار ایجاد نماید، ابزاری برای موفقیت خواهد بود. در این میان، برخی شرکت‌ها به‌منظور افزایش فروش خود، سعی دارند تا با عرضه محصولی مشابه با محصولات محبوب بازار و ایجاد بزرگنمایی در مشابهت‌ها، از این محبوبیت به نفع خودشان استفاده کنند. کافی است کمی به دور و بر خود نگاه کنید تا با انواع و اقسام کپی‌برداری از اسامی، بسته‌بندی‌ها و حتی رنگ محصولات مواجه شوید. اما به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار، در مواجهه با این معضل چه باید کرد؟ کلید حل مسئله، سیستم‌های مالکیت فکری و به‌طور خاص، علائم تجاری است. یک علامت تجاری، با متمایز نمودن محصول یا خدمت از نمونه‌های مشابه و جلوگیری از کپی‌برداری‌های ناشیانه، مسیر رشد و توسعه کسب‌وکار را هموار نموده و خیال شما را از این موضوع راحت می‌کند.

نکته مهم پیرامون علائم تجاری، لزوم آگاهی فناوران و صاحبان کسب‌وکار، از چگونگی حفاظت و استفاده از مزایای این دسته از حقوق مالکیت فکری است. بر همین اساس، آکادمی کانون پتنت ایران، در تقویم زمستانه خود، موضوع علامت تجاری را نیز قرار داده و به دنبال آن است که فناوران را در کنار لزوم ارزش نهادن به حفاظت از اختراعات و دستاوردهای فناورانه، به حفاظت از برند و نشان‌‌های تجاری هم ترغیب نماید. البته پیش از این و در سال ۱۳۹۸، دو کارگاه آموزشی با عنوان «علامت تجاری؛ کسب‌وکار خود را علامت‌دار کنید» نیز برگزار گردید که با استقبال مخاطبین روبرو شد. نظر به درخواست‌های ارائه شده از سوی مخاطبین و نظرسنجی‌های صورت گرفته در وبینارهای فصل قبل آکادمی، تصمیم بر این شد که رویکرد آموزشی نسبت به موضوع علامت تجاری نیز، در تقویم زمستانه گنجانیده شده و این سرفصل هم، در قالب سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری قرار گیرد. از همین رو، سه‌شنبه هفته آینده، مورخ ۱۴ بهمن‌ماه و از ساعت ۱۶ الی ۱۸، وبیناری در این خصوص برگزار می‌گردد.

 در این وبینار دو ساعته، سرکار خانم «عطیه قائمی»، وکیل فعال در حوزه مالکیت فکری، مبانی حمایت از علامت تجاری به‌عنوان ابزاری برای ایجاد و حفظ مزیت رقابتی شرکت‌ها را بیان می‌دارند. از محورهای این وبینار، می‌توان به تعریف علامت تجاری، بررسی شرایط علائم قابل ثبت و غیرقابل ثبت، جستجوی علائم تجاری و آموزش چگونگی ثبت آن‌ها در ایران اشاره نمود. از علاقه‌مندان، دعوت می‌گردد تا با استفاده از این لینک، نسبت به ثبت‌نام و حضور در وبینار علامت تجاری اقدام نمایند.

 

وبینار علامت تجاری

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

همکاری ۱۵ دانشگاه نوآور برای تجاری‌سازی اختراعات دانشگاهی
۱۵ بهمن ۱۳۹۹

همکاری ۱۵ دانشگاه نوآور برای تجاری‌سازی اختراعات دانشگاهی

دانشگاه‌های پیشرو در حوزه نوآوری و کارآفرینی، برنامه مشترکی برای صدور مجوزهای بهره‌برداری از فناوری‌های دانشگاهی تدارک دیده‌اند. این برنامه، مجموعه وسیعی از دارایی‌های فکری در حوزه‌های ارتباطی، وسایط نقلیه خودران و داده‌ها را از پانزده دانشگاه برجسته تحقیقاتی آمریکا جمع‌آوری نموده و در اختیار متقاضیان مختلف، اعم از صنایع و شرکت‌های بزرگ فناور قرار می‌دهد. از جمله دانشگاه‌های مطرح می‌توان به هاروارد، کورنل، کلمبیا، پرینستون، ییل و برکلی اشاره نمود.

ربات هوشمندی که تجربه گفتگو با افراد فوت شده را فراهم می‌کند!
۱۹ بهمن ۱۳۹۹

ربات هوشمندی که تجربه گفتگو با افراد فوت شده را فراهم می‌کند!

مایکروسافت، سیستم هوشمندی ابداع نموده که به افراد امکان می‌دهد تا با مردگان صحبت کنند. این مکالمه مجازی که از طریق ربات «Cahtbot» صورت می‌گیرد، دلتنگی کاربران را رفع نموده و امکان تجدید خاطرات با عزیزان درگذشته را فراهم می‌سازد. به این منظور، داده‌های اجتماعی، مانند تصاویر، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، پیام‌ها، داده‌های صوتی و حتی نامه‌های نوشته شده از فرد مذکور، برای آموزش ربات و ایجاد قابلیت تعامل و گفتگوی کاملاً مشابه، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وبینار آموزشی اسرار تجاری در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری
۱۸ بهمن ۱۳۹۹

وبینار آموزشی اسرار تجاری در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری

آکادمی کانون پتنت ایران، در ادامه برنامه‌های مخاطب‌محور خود در حوزه‌های مختلف مالکیت فکری، اقدام به برگزاری نخستین وبینار آموزشی اسرار تجاری نموده است. این وبینار که به معرفی اسرار تجاری به‌عنوان یکی از راهکارهای حفاظت از دارایی‌های فکری می‌پردازد، روز سه‌شنبه مورخ ۲۸ بهمن‌ماه سال جاری و در قالب سه‌‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری، برگزار می‌گردد.

ساخت خودروهای واقعی با روشی مشابه اسباب‌بازی‌ها
۲۱ بهمن ۱۳۹۹

ساخت خودروهای واقعی با روشی مشابه اسباب‌بازی‌ها

تسلا آرزوی خود برای ساخت یکپارچه بدنه خودرو با استفاده از ریخته‌گری را رها نکرده است. ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت که همواره با توئیت‌های جنجالی خود دنیا را شگفت‌زده نموده و از آینده نه‌چندان دور محصولات تسلا می‌گوید، اخیراً در توئیتی اعلام کرده که در آینده‌ای نزدیک، شاهد انقلابی در صنعت خودرو خواهیم بود. ماسک در توئیت خود آورده: «ما با استفاده از دستگاه‌های ریخته‌گری بزرگمان، در تلاشیم تا ابعاد کامل خودروها را به همان روشی تولید کنیم که ماشین‌های اسباب‌بازی ساخته می‌شوند».

استفاده تجاری ضایعات کشاورزی در صنعت نساجی
۱۴ بهمن ۱۳۹۹

استفاده تجاری ضایعات کشاورزی در صنعت نساجی

یک شرکت استرالیایی فعال در حوزه فناوری‌های زیستی، فناوری جدیدی برای تأمین سلولز مورد نیاز صنعت نساجی ارائه نموده است. «نانولوز»، مدعی است که این فناوری، یک فرآیند مقرون‌به‌صرفه و سازگار با محیط‌زیست بوده که استخراج سلولز از ضایعات آلی و کشاورزی و تبدیل آن‌ها به الیاف را ممکن می‌سازد. موفقیت در توسعه این فناوری جذاب، سهام نانولوز را با افزایش بیش از ۳۰ درصدی مواجه نموده و آینده‌ای درخشان را در پیش روی این شرکت قرار داده است.

آیا باید منتظر مک‌بوک، آی‌پد و آیفون تیتانیومی باشیم؟
۲۰ بهمن ۱۳۹۹

آیا باید منتظر مک‌بوک، آی‌پد و آیفون تیتانیومی باشیم؟

ثبت اختراع جدید اپل، حکایت از عزمی جدی برای تولید نسخه‌ تیتانیومی مک‌بوک، آی‌پد و آیفون دارد. در حالی‌که اپل پیش‌تر ساعت‌های تیتانیومی خود را به بازار عرضه کرده بود، پتنت جدید این شرکت، نشان می‌دهد که چالش‌های موجود در مسیر استفاده از تیتانیوم برای سایر محصولات خود را نیز حل نموده است.