اسانس علامت تجاری در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ اسانس علامت تجاری در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری

آکادمی کانون پتنت ایران، در ادامه برنامه‌های خود برای آموزش مخاطب‌محور در حوزه‌های مختلف مالکیت فکری، اقدام به برگزاری وبینار آموزشی علامت تجاری نموده است. معرفی علائم تجاری به‌عنوان یکی از راهکارهای ارزش‌آفرینی برای دارایی‌های نامشهود و هویت‌بخشی به کسب‌وکار، محور اصلی وبیناری است که در روز سه‌شنبه، مورخ ۱۴ بهمن‌ماه سال جاری و در قالب سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری برگزار می‌گردد.

با شدت گرفتن رقابت‌ها در دنیای کسب‌وکار، هر آنچه بتواند هویتی متمایز برای محصول یا خدمت عرضه شده به بازار ایجاد نماید، ابزاری برای موفقیت خواهد بود. در این میان، برخی شرکت‌ها به‌منظور افزایش فروش خود، سعی دارند تا با عرضه محصولی مشابه با محصولات محبوب بازار و ایجاد بزرگنمایی در مشابهت‌ها، از این محبوبیت به نفع خودشان استفاده کنند. کافی است کمی به دور و بر خود نگاه کنید تا با انواع و اقسام کپی‌برداری از اسامی، بسته‌بندی‌ها و حتی رنگ محصولات مواجه شوید. اما به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار، در مواجهه با این معضل چه باید کرد؟ کلید حل مسئله، سیستم‌های مالکیت فکری و به‌طور خاص، علائم تجاری است. یک علامت تجاری، با متمایز نمودن محصول یا خدمت از نمونه‌های مشابه و جلوگیری از کپی‌برداری‌های ناشیانه، مسیر رشد و توسعه کسب‌وکار را هموار نموده و خیال شما را از این موضوع راحت می‌کند.

نکته مهم پیرامون علائم تجاری، لزوم آگاهی فناوران و صاحبان کسب‌وکار، از چگونگی حفاظت و استفاده از مزایای این دسته از حقوق مالکیت فکری است. بر همین اساس، آکادمی کانون پتنت ایران، در تقویم زمستانه خود، موضوع علامت تجاری را نیز قرار داده و به دنبال آن است که فناوران را در کنار لزوم ارزش نهادن به حفاظت از اختراعات و دستاوردهای فناورانه، به حفاظت از برند و نشان‌‌های تجاری هم ترغیب نماید. البته پیش از این و در سال ۱۳۹۸، دو کارگاه آموزشی با عنوان «علامت تجاری؛ کسب‌وکار خود را علامت‌دار کنید» نیز برگزار گردید که با استقبال مخاطبین روبرو شد. نظر به درخواست‌های ارائه شده از سوی مخاطبین و نظرسنجی‌های صورت گرفته در وبینارهای فصل قبل آکادمی، تصمیم بر این شد که رویکرد آموزشی نسبت به موضوع علامت تجاری نیز، در تقویم زمستانه گنجانیده شده و این سرفصل هم، در قالب سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری قرار گیرد. از همین رو، سه‌شنبه هفته آینده، مورخ ۱۴ بهمن‌ماه و از ساعت ۱۶ الی ۱۸، وبیناری در این خصوص برگزار می‌گردد.

 در این وبینار دو ساعته، سرکار خانم «عطیه قائمی»، وکیل فعال در حوزه مالکیت فکری، مبانی حمایت از علامت تجاری به‌عنوان ابزاری برای ایجاد و حفظ مزیت رقابتی شرکت‌ها را بیان می‌دارند. از محورهای این وبینار، می‌توان به تعریف علامت تجاری، بررسی شرایط علائم قابل ثبت و غیرقابل ثبت، جستجوی علائم تجاری و آموزش چگونگی ثبت آن‌ها در ایران اشاره نمود. از علاقه‌مندان، دعوت می‌گردد تا با استفاده از این لینک، نسبت به ثبت‌نام و حضور در وبینار علامت تجاری اقدام نمایند.

 

وبینار علامت تجاری