جذابیت دوچندان پلی‌استیشن به‌واسطه هوش مصنوعی
۲۷ بهمن ۱۳۹۹

جذابیت دوچندان پلی‌استیشن به‌واسطه هوش مصنوعی

سونی در ادامه نوآوری‌های خود برای توسعه کنسول بازی محبوبش، از هوش مصنوعی استفاده نموده تا با حذف یکنواختی میزان دشواری یا آسانی بازی، جذابیت آن را دوچندان کند. به‌واسطه ثبت اختراع جدید، کاربران در گذراندن مراحل دشوار بازی و به‌طور خاص مبارزه با غول‌های مراحل آخر، می‌توانند از نیروهای غیبی سونی کمک بگیرند. همچنین، کاربران حرفه‌ای‌تر هم، دیگر تنها با تکرار یک روش خاص، نمی‌توانند پیروز همیشه میدان باشند. این فناوری، سطح دشواری بازی را متناسب با تلاش افراد و تجزیه‌وتحلیل بازی‌ها، پیروزی‌ها و شکست‌‌های قبلی آن‌ها تنظیم می‌کند.

بازی‌های کامپیوتری، در زمره سرگرمی‌های محبوب و درآمدزایی قرار دارند که میلیون‌ها کاربر را در طول روز، درگیر خود می‌کنند. از همین رو، بسیاری از شرکت‌های فناور، خصوصاً مایکروسافت و سونی به‌عنوان دو رقیب جدی در این حوزه، در تلاش برای تصاحب بازار از طریق نوآوری‌های جدید هستند. مصداق بارز چنین رویکردی، ایده‌های خلاقانه سونی برای جذابیت هر چه بیشتر «PS5» است که از آن جمله، می‌توان به پخش موسیقی متن بازی‌ها مبتنی بر احساسات کاربر، دسته‌های بیومتریک با قابلیت تشخیص سریع کاربران، استفاده از فناوری واقعیت مجازی و ایده تجارت دیجیتال از طریق شبکه کاربران بازی‌های کامپیوتری اشاره نمود. به نظر می‌رسد که نوآوری‌های سونی برای این کنسول محبوب، تمام‌نشدنی نباشد!

ایده جدید سونی، استفاده از یک مدل یادگیری هوشمند است که تعیین میزان پیچیدگی بازی در مراحل نهایی را ممکن می‌سازد. بسیار پیش آمده که کاربران در مواجهه با غول‌های مراحل نهایی بازی‌ها، بارها و بارها شکست می‌خورند و به همین دلیل، عطای بازی و ادامه وقت گذراندن با آن را به لقایش می‌بخشند. سیستم جدید، با تجزیه‌وتحلیل داده‌های پیشین و نوع مواجهه گیمرها، به‌طور خودکار سطح دشواری را تنظیم نموده و مثلاً با ارائه سپری جدید یا کاهش قابلیت‌های کاراکترهای بازی، امکان عبور از مراحل را برای آن‌ها فراهم می‌کند. فناوری معرفی شده در این پتنت که به تازگی از سوی سازمان جهانی مالکیت فکری و با شماره «WO 2021015924» انتشار یافته، تاکتیک‌های موفق و ناموفق کاربر را آنالیز نموده و بر اساس آن‌ها، نوع حرکات غول بازی را تغییر می‌دهد. این امر، پیش‌بینی‌پذیری بازی را به‌شدت کاهش داده و عملاً هم می‌تواند در مواقع شکست چندین باره، به گیمر کمک نموده و هم می‌تواند چالش‌های جدیدی را برای کاربران حرفه‌ای‌تر ایجاد نماید.

گفتنی است که روش‌ها یا تاکتیک‌های تحت مدیریت هوش مصنوعی، طیف وسیعی از تغییرات را شامل می‌شود. برای مثال، می‌توان به ایجاد حملات خاصی همچون مشت یا ضربه به نقاط حساس، برخی الگوها یا توالی حملات و حتی تغییر در مکان کاراکترها که بازی را دشوار یا ساده می‌سازند، اشاره نمود. تصور کنید که در یک موقعیت خاص که هر بار شکست خورده و اصطلاحاً «Game Over» شده‌اید، سپری به شما داده شده که جلوی حمله حریف را می‌گیرد. نکته جالب‌تر این‌که سیستم مذکور، می‌تواند برای پیش‌بینی و آنالیز حرکات چند بازیکن هم استفاده شود. به عبارت بهتر، در بازی‌های گروهی، افراد نمی‌توانند یک تاکتیک خاص را همواره بکار گرفته و موفق شوند. از آن طرف، شکست چندین باره گروه هم، به نوعی حذف می‌گردد.

نوآوری دیگر تشریح شده در پتنت، امکان ارائه پاداش به بازیکنان سطح بالاتر است؛ بنا بر میزان مهارت‌ها و چگونگی استفاده از ابزارهای مختلف در سطوح دشوار بازی، جایزه‌هایی مانند مدال‌های خاص، ارز دیجیتال مخصوص پلی‌استیشن و یا امتیاز بازی‌های ویدئویی ارائه می‌شود. سونی امیدوار است که با این تمهیدات، هم به تعادل بازی کمک نموده و هم جذابیت را برای کاربران به حداکثر برساند.

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

همکاری ۱۵ دانشگاه نوآور برای تجاری‌سازی اختراعات دانشگاهی
۱۵ بهمن ۱۳۹۹

همکاری ۱۵ دانشگاه نوآور برای تجاری‌سازی اختراعات دانشگاهی

دانشگاه‌های پیشرو در حوزه نوآوری و کارآفرینی، برنامه مشترکی برای صدور مجوزهای بهره‌برداری از فناوری‌های دانشگاهی تدارک دیده‌اند. این برنامه، مجموعه وسیعی از دارایی‌های فکری در حوزه‌های ارتباطی، وسایط نقلیه خودران و داده‌ها را از پانزده دانشگاه برجسته تحقیقاتی آمریکا جمع‌آوری نموده و در اختیار متقاضیان مختلف، اعم از صنایع و شرکت‌های بزرگ فناور قرار می‌دهد. از جمله دانشگاه‌های مطرح می‌توان به هاروارد، کورنل، کلمبیا، پرینستون، ییل و برکلی اشاره نمود.

ربات هوشمندی که تجربه گفتگو با افراد فوت شده را فراهم می‌کند!
۱۹ بهمن ۱۳۹۹

ربات هوشمندی که تجربه گفتگو با افراد فوت شده را فراهم می‌کند!

مایکروسافت، سیستم هوشمندی ابداع نموده که به افراد امکان می‌دهد تا با مردگان صحبت کنند. این مکالمه مجازی که از طریق ربات «Cahtbot» صورت می‌گیرد، دلتنگی کاربران را رفع نموده و امکان تجدید خاطرات با عزیزان درگذشته را فراهم می‌سازد. به این منظور، داده‌های اجتماعی، مانند تصاویر، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، پیام‌ها، داده‌های صوتی و حتی نامه‌های نوشته شده از فرد مذکور، برای آموزش ربات و ایجاد قابلیت تعامل و گفتگوی کاملاً مشابه، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وبینار آموزشی اسرار تجاری در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری
۱۸ بهمن ۱۳۹۹

وبینار آموزشی اسرار تجاری در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری

آکادمی کانون پتنت ایران، در ادامه برنامه‌های مخاطب‌محور خود در حوزه‌های مختلف مالکیت فکری، اقدام به برگزاری نخستین وبینار آموزشی اسرار تجاری نموده است. این وبینار که به معرفی اسرار تجاری به‌عنوان یکی از راهکارهای حفاظت از دارایی‌های فکری می‌پردازد، روز سه‌شنبه مورخ ۲۸ بهمن‌ماه سال جاری و در قالب سه‌‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری، برگزار می‌گردد.

ساخت خودروهای واقعی با روشی مشابه اسباب‌بازی‌ها
۲۱ بهمن ۱۳۹۹

ساخت خودروهای واقعی با روشی مشابه اسباب‌بازی‌ها

تسلا آرزوی خود برای ساخت یکپارچه بدنه خودرو با استفاده از ریخته‌گری را رها نکرده است. ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت که همواره با توئیت‌های جنجالی خود دنیا را شگفت‌زده نموده و از آینده نه‌چندان دور محصولات تسلا می‌گوید، اخیراً در توئیتی اعلام کرده که در آینده‌ای نزدیک، شاهد انقلابی در صنعت خودرو خواهیم بود. ماسک در توئیت خود آورده: «ما با استفاده از دستگاه‌های ریخته‌گری بزرگمان، در تلاشیم تا ابعاد کامل خودروها را به همان روشی تولید کنیم که ماشین‌های اسباب‌بازی ساخته می‌شوند».

استفاده تجاری ضایعات کشاورزی در صنعت نساجی
۱۴ بهمن ۱۳۹۹

استفاده تجاری ضایعات کشاورزی در صنعت نساجی

یک شرکت استرالیایی فعال در حوزه فناوری‌های زیستی، فناوری جدیدی برای تأمین سلولز مورد نیاز صنعت نساجی ارائه نموده است. «نانولوز»، مدعی است که این فناوری، یک فرآیند مقرون‌به‌صرفه و سازگار با محیط‌زیست بوده که استخراج سلولز از ضایعات آلی و کشاورزی و تبدیل آن‌ها به الیاف را ممکن می‌سازد. موفقیت در توسعه این فناوری جذاب، سهام نانولوز را با افزایش بیش از ۳۰ درصدی مواجه نموده و آینده‌ای درخشان را در پیش روی این شرکت قرار داده است.

آیا باید منتظر مک‌بوک، آی‌پد و آیفون تیتانیومی باشیم؟
۲۰ بهمن ۱۳۹۹

آیا باید منتظر مک‌بوک، آی‌پد و آیفون تیتانیومی باشیم؟

ثبت اختراع جدید اپل، حکایت از عزمی جدی برای تولید نسخه‌ تیتانیومی مک‌بوک، آی‌پد و آیفون دارد. در حالی‌که اپل پیش‌تر ساعت‌های تیتانیومی خود را به بازار عرضه کرده بود، پتنت جدید این شرکت، نشان می‌دهد که چالش‌های موجود در مسیر استفاده از تیتانیوم برای سایر محصولات خود را نیز حل نموده است.