اکتساب صدها پتنت «IBM» توسط اینستاکارت
۰۶ اسفند ۱۳۹۹ اکتساب صدها پتنت «IBM» توسط اینستاکارت

شرکت اینستاکارت (Instacart) که در زمینه خدمات تحویل آنلاین مواد غذایی و خواروبار فعالیت دارد، خبر از یک معامله بزرگ با شرکت «IBM» داده است. بنا بر توافق دو شرکت، بیش از ۲۵۰ پتنت «IBM»، در اختیار اینستاکارت قرار گرفته که می‌تواند روند رو به رشد این شرکت را تضمین نماید.

با شیوع اپیدمی کووید-۱۹، مبادلات آنلاین و خدمات خرده‌فروشی مبتنی بر اینترنت، به شدت تحت تأثیر قرار گرفته و رشدی چشمگیر را تجربه نمود. اینستاکارت هم که از بازیگران اصلی این صنعت محسوب می‌شود، با هدف بهره‌برداری بهینه از این فرصت طلایی، به‌کارگیری ابزارها و فناوری‌های جدید را در دستور کار خود قرار داده است. بدیهی است که مالکیت بسیاری از این فناوری‌های نوین، در اختیار سایر شرکت‌ها بوده و استفاده از آن‌ها، در گرو دریافت مجوزهای بهره‌برداری خواهد بود. توافق با «IBM»، یکی از مصادیق تلاش اینستاکارت برای دستیابی به فناوری‌های نوین و استفاده از آن‌ها در فرایندهای کسب‌وکار خود محسوب می‌شود. این توافقنامه، به اینستاکارت اجازه می‌دهد تا به تقویت سبد دارایی‌های فکری خود ادامه داده و در عین حال، آزادی عمل لازم برای استفاده از پتنت‌های «IBM» را داشته باشد. گفتنی است که جزئیات مالی این توافقنامه و همچنین عناوین پتنت‌های مبادله شده در آن، اعلام نشده است.

ویلیام لافونتین (William LaFontaine)، مدیر بخش مالکیت فکری «IBM»، در خصوص توافق دو شرکت اظهار داشته: «ما تعهدی دیرینه به نوآوری و به اشتراک‌گذاری اختراعات ثبت شده داریم. اینستاکارت به‌عنوان یک شرکت فناور با نرخ رشد بالا، در حال ایجاد راه‌حل‌های نوآورانه برای تحویل مواد غذایی بسیار ضروری در این زمان‌های دشوار است و ما انتظار داریم که یک دوره طولانی همکاری نوآورانه با این شرکت را در پیش رو داشته باشیم». ادیسون لین (Edison Lin)، مشاور مالکیت فکری اینستاکارت هم با ابراز خشنودی از این توافق‌نامه افزود: «ما از همکاری با IBM در زمینه نوآوری خوشحالیم. این اخذ سبد پتنت و توافق‌نامه صدور مجوز، به ما کمک می‌کند تا برای همه مشتریان، خریداران و خرده‌فروشان خود، آزادی و قدرت مانور بیشتری در نوآوری داشته باشیم».

لازم به تأکید است که اینستاکارت با بیش از ۵۰۰ خرده‌فروشی ملی، منطقه‌ای و محلی، از جمله نام‌های تجاری منحصربه‌فرد در آمریکای شمالی محسوب می‌شود. این شرکت، خدمات تحویل خود را در بیش از ۴۰ هزار فروشگاه، واقع در ۵۵۰۰ شهر مختلف ارائه نموده و هم‌اکنون، برای ۸۵ درصد از خانوارهای آمریکایی و ۷۰ درصد از خانوارهای کانادایی در دسترس است. از سوی دیگر، «IBM» به‌عنوان غول فناوری آمریکا و پیشرو در اخذ حقوق مالکیت فکری، درآمدزایی از سبد پتنت و اعطای مجوز بهره‌برداری به دیگر شرکت‌ها را به‌عنوان یک راهکار جدی مالی مد نظر قرار داده است که توافق با اینستاکارت نیز در همین راستا می‌باشد. شایان ذکر است که «IBM»، به‌تازگی موفق به ثبت رکورد شگفت‌انگیز ۲۸ سال صدرنشینی در بین متقاضیان دارنده پتنت گرنت شده در آمریکا شده است که به خوبی تأکید بر نوآوری مداوم و استفاده از حقوق مالکیت فکری را در استراتژی‌های کسب‌وکار آن نشان می‌دهد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.