نشان جغرافیایی، آخرین رویداد تقویم زمستانه آکادمی کانون
۰۹ اسفند ۱۳۹۹ نشان جغرافیایی، آخرین رویداد تقویم زمستانه آکادمی کانون

نشان‌های جغرافیایی، به‌عنوان یکی از انواع کمتر شناخته شده مالکیت فکری، موضوع وبینار جدید آکادمی کانون پتنت ایران است. این دوره آموزشی، در ادامه سلسله وبینارهای آشنایی با انواع حقوق مالکیت فکری، همچون ثبت اختراع، علائم تجاری، اسرار تجاری، طراحی‌های صنعتی و کپی‌رایت، در تاریخ نوزدهم اسفندماه برگزار می‌گردد.

یکی از رسالت‌های کانون پتنت ایران، آگاهی‌بخشی عمومی در خصوص حقوق مالکیت فکری و به‌طور خاص ثبت اختراع بوده که این مهم، از طریق برگزاری انواع دوره‌های آموزشی حضوری و آنلاین (وبینار)، از سوی واحد آکادمی کانون پتنت ایران دنبال می‌شود. در این میان و با تأکید بر نگاه مخاطب‌محور در آکادمی کانون، تقویم زمستان ۹۹ این نهاد، شامل عناوین جدیدی اعم از علائم تجاری، طراحی صنعتی، کپی‌رایت و اسرار تجاری بود. در ادامه وبینارهای مذکور، وبینار اخیر آکادمی، به موضوع نشان‌های جغرافیایی می‌پردازد.

نشان جغرافیایی، یک روش مهم و کلیدی برای نشان دادن منشأ و مبدأ جغرافیایی کالاها و خدمات عرضه شده به بازار است. در بسیاری از موارد، اشاره به مبدأ جغرافیایی یک محصول به دلیل شهرت بالای آن منطقه، خود عاملی برای ترغیب بیشتر مشتری و افزایش فروش آن خواهد بود. برای مثال، شهرهای اصفهان، تبریز و کاشان، از قدیم‌الایام به‌عنوان تولیدکنندگان فرش‌های مرغوب و اصیل ایرانی شناخته می‌شوند. اشاره به یکی از این شهرها، تأییدکننده کیفیت فرش بوده و مسلماً انگیزه مشتری در خرید آن را افزایش می‌دهد. وبینار نشان جغرافیایی آکادمی کانون پتنت ایران، با حضور سرکار خانم «ساناز جوادی» و با هدف آگاهی از ارزش اقتصادی نشان‌های جغرافیایی، حقوق ناشی از آن‌ها و مزایای توافقات بین‌المللی در حوزه نشان‌های جغرافیایی برگزار می‌گردد.

در این وبینار، نشان‌های جغرافیایی در ایران و نمونه‌های موفق کشورهای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه، همراه با کارکرد و اهمیت سیستم نشان‌های جغرافیایی بیان می‌گردد. از آنجا که در این وبینار، کلیاتی از مالکیت فکری و برندینگ، علائم تجاری و حمایت‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی هم بیان می‌شود، حضور قبلی در دوره‌های آشنایی با مالکیت فکری و علامت تجاری، می‌تواند مفاهیم ارائه شده را برای مخاطبین گویاتر نماید.

گفتنی است که این وبینار، در روز سه‌شنبه مورخ ۱۹ اسفندماه، از ساعت ۱۶ الی ۱۸ و به‌صورت رایگان برگزار می‌گردد. علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از این لینک، نسبت به ثبت‌نام در وبینار اقدام نمایند. شایان ذکر است که نظر به ظرفیت محدود اتاق وبینار، اولویت با افرادی است که زودتر نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day