نشان جغرافیایی، آخرین رویداد تقویم زمستانه آکادمی کانون
۰۹ اسفند ۱۳۹۹

نشان جغرافیایی، آخرین رویداد تقویم زمستانه آکادمی کانون

نشان‌های جغرافیایی، به‌عنوان یکی از انواع کمتر شناخته شده مالکیت فکری، موضوع وبینار جدید آکادمی کانون پتنت ایران است. این دوره آموزشی، در ادامه سلسله وبینارهای آشنایی با انواع حقوق مالکیت فکری، همچون ثبت اختراع، علائم تجاری، اسرار تجاری، طراحی‌های صنعتی و کپی‌رایت، در تاریخ نوزدهم اسفندماه برگزار می‌گردد.

یکی از رسالت‌های کانون پتنت ایران، آگاهی‌بخشی عمومی در خصوص حقوق مالکیت فکری و به‌طور خاص ثبت اختراع بوده که این مهم، از طریق برگزاری انواع دوره‌های آموزشی حضوری و آنلاین (وبینار)، از سوی واحد آکادمی کانون پتنت ایران دنبال می‌شود. در این میان و با تأکید بر نگاه مخاطب‌محور در آکادمی کانون، تقویم زمستان ۹۹ این نهاد، شامل عناوین جدیدی اعم از علائم تجاری، طراحی صنعتی، کپی‌رایت و اسرار تجاری بود. در ادامه وبینارهای مذکور، وبینار اخیر آکادمی، به موضوع نشان‌های جغرافیایی می‌پردازد.

نشان جغرافیایی، یک روش مهم و کلیدی برای نشان دادن منشأ و مبدأ جغرافیایی کالاها و خدمات عرضه شده به بازار است. در بسیاری از موارد، اشاره به مبدأ جغرافیایی یک محصول به دلیل شهرت بالای آن منطقه، خود عاملی برای ترغیب بیشتر مشتری و افزایش فروش آن خواهد بود. برای مثال، شهرهای اصفهان، تبریز و کاشان، از قدیم‌الایام به‌عنوان تولیدکنندگان فرش‌های مرغوب و اصیل ایرانی شناخته می‌شوند. اشاره به یکی از این شهرها، تأییدکننده کیفیت فرش بوده و مسلماً انگیزه مشتری در خرید آن را افزایش می‌دهد. وبینار نشان جغرافیایی آکادمی کانون پتنت ایران، با حضور سرکار خانم «ساناز جوادی» و با هدف آگاهی از ارزش اقتصادی نشان‌های جغرافیایی، حقوق ناشی از آن‌ها و مزایای توافقات بین‌المللی در حوزه نشان‌های جغرافیایی برگزار می‌گردد.

در این وبینار، نشان‌های جغرافیایی در ایران و نمونه‌های موفق کشورهای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه، همراه با کارکرد و اهمیت سیستم نشان‌های جغرافیایی بیان می‌گردد. از آنجا که در این وبینار، کلیاتی از مالکیت فکری و برندینگ، علائم تجاری و حمایت‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی هم بیان می‌شود، حضور قبلی در دوره‌های آشنایی با مالکیت فکری و علامت تجاری، می‌تواند مفاهیم ارائه شده را برای مخاطبین گویاتر نماید.

گفتنی است که این وبینار، در روز سه‌شنبه مورخ ۱۹ اسفندماه، از ساعت ۱۶ الی ۱۸ و به‌صورت رایگان برگزار می‌گردد. علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از این لینک، نسبت به ثبت‌نام در وبینار اقدام نمایند. شایان ذکر است که نظر به ظرفیت محدود اتاق وبینار، اولویت با افرادی است که زودتر نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

تقویم بهار ۱۴۰۰ آکادمی کانون پتنت ایران
۷ فروردین ۱۴۰۰

تقویم بهار ۱۴۰۰ آکادمی کانون پتنت ایران

تقویم جدید آکادمی کانون پتنت ایران، با هفت رویداد آموزشی-ترویجی در حوزه مالکیت فکری، به استقبال بهار ۱۴۰۰ رفته است. با توجه به تداوم شرایط کرونایی در کشور، این تقویم نیز در برگیرنده دوره‌های غیر حضوری بوده که در قالب سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری، هر سه‌شنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۸ برگزار می‌گردد.

وبیناری به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری: ایده‌هات رو روانه بازار کن!
۲۶ فروردین ۱۴۰۰

وبیناری به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری: ایده‌هات رو روانه بازار کن!

آکادمی کانون پتنت ایران، به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری، برگزاری وبینار ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است: "ایده‌هات رو روانه بازار کن!". این وبینار، در مورخ ششم اردیبهشت و مصادف با روز جهانی مالکیت فکری، از ساعت ۲۱ الی ۲۲:۳۰ برگزار می‌گردد.

ایده خلاقانه نوجوان چینی برای بیماران آلزایمری
۱۴ فروردین ۱۴۰۰

ایده خلاقانه نوجوان چینی برای بیماران آلزایمری

یک نوجوان خوش‌فکر چینی، با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، پوشیدنی هوشمندی توسعه داده که به یاری بیماران مبتلا به آلزایمر می‌آید. گردنبند هوشمند «لو یوآن» پانزده ساله، برای کمک به افراد مبتلا به آلزایمر طراحی شده و به آن‌ها کمک می‌کند تا با چالش‌های کمتری روبرو شوند. این تجهیز منحصربه‌فرد و خلاقانه، علاوه بر امکان تشخیص اعضای خانواده برای فرد مبتلا، از طریق یک دستیار صوتی، به آن‌ها کمک می‌کند تا راه خانه را پیدا کنند.

جذب سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری برای توسعه پلتفرم تحلیل پتنت
۱۰ فروردین ۱۴۰۰

جذب سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری برای توسعه پلتفرم تحلیل پتنت

پت‌اسنپ برای توسعه پلتفرم اطلاعاتی و تحلیل پتنت خود، موفق به جذب سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری شده است. این شرکت در صدد است تا از این سرمایه، برای توسعه بستر اطلاعاتی خود که مبتنی بر هوش مصنوعی است استفاده نماید.

تولید محصولات گیاهی مقوی به کمک هوش مصنوعی
۱۵ فروردین ۱۴۰۰

تولید محصولات گیاهی مقوی به کمک هوش مصنوعی

ثبت اختراع جدید «نات‌کو»، دریچه جدیدی به روی صنایع غذایی و فعالان این حوزه باز نموده است. استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای جستجو، شناسایی و تولید محصولات گیاهی متناسب با نمونه‌های مشابه حیوانی، دستاورد خارق‌العاده‌ای است که در پرونده ثبت اختراع نات‌کو، به آن پرداخته شده است. این اختراع منحصربه‌فرد، با حمایت قابل توجه سرمایه‌گذاران معتبری همچون جف بزوس همراه شده و همین مسئله، بیانگر ارزش تجاری بالای این فناوری است.

مراقبت‌های بهداشتی: محرک اصلی فعالیت‌های ثبت اختراع در اروپا
۸ فروردین ۱۴۰۰

مراقبت‌های بهداشتی: محرک اصلی فعالیت‌های ثبت اختراع در اروپا

گزارش دفتر ثبت اختراع اروپا پیرامون فعالیت‌های ثبت اختراع در سال ۲۰۲۰ میلادی، حاکی از آن است که نوآوری‌های حوزه بهداشت و درمان، محرک اصلی فعالیت‌های ثبت اختراع در اروپا بوده است. نکته جالب این است که داروسازی و فناوری‌های زیستی، سریع‌ترین رشد را در بین درخواست‌های ثبت اختراع به خود اختصاص داده‌اند.