دستگاه هوشمند ترمیم پوست با قابلیت تعامل با کاربر
۱۹ اسفند ۱۳۹۹

دستگاه هوشمند ترمیم پوست با قابلیت تعامل با کاربر

ثبت اختراع جدید لئورال (L’Oréal)، حاکی از آن است که این شرکت مشهور، در تلاش برای توسعه نوعی دستگاه هوشمند ترمیم پوست است. دستگاه یاد شده، در پاسخ به دستورات و نشانه‌های صوتی کاربران، طیف وسیعی از گزینه‌های پاک‌سازی و ماساژ پوست صورت را ارائه نموده و راهنمایی‌های لازم را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

لئورال، یکی مشهورترین شرکت‌های آرایشی و بهداشتی در سطح جهان است که در کنار تولید و عرضه محصولات فعلی، نوآوری و توسعه محصولات جدید را هم در اولویت خود قرار داده است. ثبت اختراع جدید این شرکت، یکی از همین نوآوری‌ها است که با توجه به استقبال رو به افزایش کاربران از دستگاه‌های ترمیم و درمان پوست، نقشی بزرگ در افزایش سهم بازار این شرکت خواهد داشت. در این درخواست که در فوریه سال جاری میلادی به ثبت رسیده و به‌تازگی با شماره «WO 2021/030465»، از سوی سازمان جهانی مالکیت فکری انتشار یافته است، یک دستگاه هوشمند ترمیم پوست صورت را توصیف می‌کند.

بنا بر آنچه در اسناد ثبت اختراع لئورال آمده، این دستگاه برای ارائه طیف وسیعی از عملکردها، از جمله تمیزسازی سطحی و عمیق، ترمیم منافذ پوست، ماساژ صورت و دور چشم، آرایش و حتی جوان‌سازی پوست طراحی شده است. مهم‌ترین ویژگی‌ این دستگاه همه کاره‌ و احتمالاً مورد علاقه شدید بانوان، تعامل صوتی با کاربران است. به عبارت بهتر، دستگاه می‌تواند به نشانه‌های صوتی کاربران پاسخ داده و به لطف یک برس هوشمند و متشکل از سنسورهای پیشرفته، فرآیند ترمیم و شدت آن را بر مبنای نیازهای پوستی کاربر تنظیم نماید.

در حین استفاده از دستگاه، مجموعه‌ای از بازخوردهای صوتی از طریق یک بلندگوی کوچک به کاربر ارائه شده که آن‌ها را در هر مرحله از کار، نسبت به روال خاص متناسب با نیازشان راهنمایی می‌کند. دستورالعمل‌های تعریف شده برای دستگاه، با هدف اطمینان از تطابق کارکرد دستگاه و نیاز کاربر طراحی شده و حتی جزئیاتی نظیر زمان انتقال برس از پیشانی به گونه، نوع حرکت و مدت‌زمان کار را هم در بر می‌گیرد. لئورال در توضیحات درخواست خود آورده: «راهنمایی‌های شفاهی سیستم، اطلاعات بیشتری برای بهبود تجربه کاربری، اثربخشی دستگاه و همچنین تعامل دستگاه و کاربر فراهم می‌کند». علاوه بر این، اگر دستگاه یاد شده به تلفن همراه یا لپ‌تاپ متصل شود، امکان استفاده از تعاملات و دستورالعمل‌های کلامی گسترده‌تری وجود خواهد داشت. یک نمایشگر بصری نیز در دستگاه تعبیه شده تا مصرف‌کنندگان در هر لحظه دریابند که از چه تنظیمات درمانی استفاده می‌شود.

نکته جالب‌تر این‌که با گذشت زمان و استفاده از دستگاه، قابلیت ثبت و ذخیره‌سازی داده‌های کاربر وجود داشته و دستگاه با گذشت زمان، باهوش‌تر می‌شود. در نهایت، بر مبنای تاریخچه استفاده کاربران و روشن شدن دستگاه در روزهای مختلف هفته، قابلیت پیش‌بینی نیازهای کاربران وجود خواهد داشت. لازم به ذکر است که با توجه به مقررات مرتبط با حفاظت از داده‌ها (GDPR)، تمامی داده‌های ارتباطی بین دستگاه و کاربر، به صورت رمزگذاری شده ذخیره‌سازی می‌شوند.

گفتنی است که لئورال، پیش از این هم به دستگاه‌های پاک‌کننده و ترمیم صورت علاقه نشان داده و حتی در سال ۲۰۱۴ میلادی، پتنت مشابهی را برای سر و صورت، به‌عنوان زیرمجموعه نشان تجاری «Clarisonic» به ثبت رسانید.

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

تقویم بهار ۱۴۰۰ آکادمی کانون پتنت ایران
۷ فروردین ۱۴۰۰

تقویم بهار ۱۴۰۰ آکادمی کانون پتنت ایران

تقویم جدید آکادمی کانون پتنت ایران، با هفت رویداد آموزشی-ترویجی در حوزه مالکیت فکری، به استقبال بهار ۱۴۰۰ رفته است. با توجه به تداوم شرایط کرونایی در کشور، این تقویم نیز در برگیرنده دوره‌های غیر حضوری بوده که در قالب سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری، هر سه‌شنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۸ برگزار می‌گردد.

وبیناری به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری: ایده‌هات رو روانه بازار کن!
۲۶ فروردین ۱۴۰۰

وبیناری به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری: ایده‌هات رو روانه بازار کن!

آکادمی کانون پتنت ایران، به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری، برگزاری وبینار ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است: "ایده‌هات رو روانه بازار کن!". این وبینار، در مورخ ششم اردیبهشت و مصادف با روز جهانی مالکیت فکری، از ساعت ۲۱ الی ۲۲:۳۰ برگزار می‌گردد.

ایده خلاقانه نوجوان چینی برای بیماران آلزایمری
۱۴ فروردین ۱۴۰۰

ایده خلاقانه نوجوان چینی برای بیماران آلزایمری

یک نوجوان خوش‌فکر چینی، با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، پوشیدنی هوشمندی توسعه داده که به یاری بیماران مبتلا به آلزایمر می‌آید. گردنبند هوشمند «لو یوآن» پانزده ساله، برای کمک به افراد مبتلا به آلزایمر طراحی شده و به آن‌ها کمک می‌کند تا با چالش‌های کمتری روبرو شوند. این تجهیز منحصربه‌فرد و خلاقانه، علاوه بر امکان تشخیص اعضای خانواده برای فرد مبتلا، از طریق یک دستیار صوتی، به آن‌ها کمک می‌کند تا راه خانه را پیدا کنند.

جذب سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری برای توسعه پلتفرم تحلیل پتنت
۱۰ فروردین ۱۴۰۰

جذب سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری برای توسعه پلتفرم تحلیل پتنت

پت‌اسنپ برای توسعه پلتفرم اطلاعاتی و تحلیل پتنت خود، موفق به جذب سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری شده است. این شرکت در صدد است تا از این سرمایه، برای توسعه بستر اطلاعاتی خود که مبتنی بر هوش مصنوعی است استفاده نماید.

تولید محصولات گیاهی مقوی به کمک هوش مصنوعی
۱۵ فروردین ۱۴۰۰

تولید محصولات گیاهی مقوی به کمک هوش مصنوعی

ثبت اختراع جدید «نات‌کو»، دریچه جدیدی به روی صنایع غذایی و فعالان این حوزه باز نموده است. استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای جستجو، شناسایی و تولید محصولات گیاهی متناسب با نمونه‌های مشابه حیوانی، دستاورد خارق‌العاده‌ای است که در پرونده ثبت اختراع نات‌کو، به آن پرداخته شده است. این اختراع منحصربه‌فرد، با حمایت قابل توجه سرمایه‌گذاران معتبری همچون جف بزوس همراه شده و همین مسئله، بیانگر ارزش تجاری بالای این فناوری است.

حق امتیاز ۱.۲ میلیارد دلاری هوآوی برای فناوری «5G»
۱۱ فروردین ۱۴۰۰

حق امتیاز ۱.۲ میلیارد دلاری هوآوی برای فناوری «5G»

هوآوی با تکیه بر سبد پتنت قدرتمند خود در حوزه فناوری «5G»، در حال تهیه و تدارک یک استراتژی تهاجمی مالکیت فکری است. این غول فناوری‌های ارتباطی، به دنبال آن است که به ازای هر گوشی تلفن همراه هوشمند متصل به شبکه‌های «5G» و نسل‌های قبلی این فناوری پیشرفته، مبلغ ۲.۵ دلار از سازندگان تلفن‌های همراه دریافت نماید؛ چیزی که درآمد حداقل ۱.۲ میلیارد دلاری را برای این شرکت در سال ۲۰۲۱ به ارمغان می‌آورد.