دستگاه هوشمند ترمیم پوست با قابلیت تعامل با کاربر
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ دستگاه هوشمند ترمیم پوست با قابلیت تعامل با کاربر

ثبت اختراع جدید لئورال (L’Oréal)، حاکی از آن است که این شرکت مشهور، در تلاش برای توسعه نوعی دستگاه هوشمند ترمیم پوست است. دستگاه یاد شده، در پاسخ به دستورات و نشانه‌های صوتی کاربران، طیف وسیعی از گزینه‌های پاک‌سازی و ماساژ پوست صورت را ارائه نموده و راهنمایی‌های لازم را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

لئورال، یکی مشهورترین شرکت‌های آرایشی و بهداشتی در سطح جهان است که در کنار تولید و عرضه محصولات فعلی، نوآوری و توسعه محصولات جدید را هم در اولویت خود قرار داده است. ثبت اختراع جدید این شرکت، یکی از همین نوآوری‌ها است که با توجه به استقبال رو به افزایش کاربران از دستگاه‌های ترمیم و درمان پوست، نقشی بزرگ در افزایش سهم بازار این شرکت خواهد داشت. در این درخواست که در فوریه سال جاری میلادی به ثبت رسیده و به‌تازگی با شماره «WO 2021/030465»، از سوی سازمان جهانی مالکیت فکری انتشار یافته است، یک دستگاه هوشمند ترمیم پوست صورت را توصیف می‌کند.

بنا بر آنچه در اسناد ثبت اختراع لئورال آمده، این دستگاه برای ارائه طیف وسیعی از عملکردها، از جمله تمیزسازی سطحی و عمیق، ترمیم منافذ پوست، ماساژ صورت و دور چشم، آرایش و حتی جوان‌سازی پوست طراحی شده است. مهم‌ترین ویژگی‌ این دستگاه همه کاره‌ و احتمالاً مورد علاقه شدید بانوان، تعامل صوتی با کاربران است. به عبارت بهتر، دستگاه می‌تواند به نشانه‌های صوتی کاربران پاسخ داده و به لطف یک برس هوشمند و متشکل از سنسورهای پیشرفته، فرآیند ترمیم و شدت آن را بر مبنای نیازهای پوستی کاربر تنظیم نماید.

در حین استفاده از دستگاه، مجموعه‌ای از بازخوردهای صوتی از طریق یک بلندگوی کوچک به کاربر ارائه شده که آن‌ها را در هر مرحله از کار، نسبت به روال خاص متناسب با نیازشان راهنمایی می‌کند. دستورالعمل‌های تعریف شده برای دستگاه، با هدف اطمینان از تطابق کارکرد دستگاه و نیاز کاربر طراحی شده و حتی جزئیاتی نظیر زمان انتقال برس از پیشانی به گونه، نوع حرکت و مدت‌زمان کار را هم در بر می‌گیرد. لئورال در توضیحات درخواست خود آورده: «راهنمایی‌های شفاهی سیستم، اطلاعات بیشتری برای بهبود تجربه کاربری، اثربخشی دستگاه و همچنین تعامل دستگاه و کاربر فراهم می‌کند». علاوه بر این، اگر دستگاه یاد شده به تلفن همراه یا لپ‌تاپ متصل شود، امکان استفاده از تعاملات و دستورالعمل‌های کلامی گسترده‌تری وجود خواهد داشت. یک نمایشگر بصری نیز در دستگاه تعبیه شده تا مصرف‌کنندگان در هر لحظه دریابند که از چه تنظیمات درمانی استفاده می‌شود.

نکته جالب‌تر این‌که با گذشت زمان و استفاده از دستگاه، قابلیت ثبت و ذخیره‌سازی داده‌های کاربر وجود داشته و دستگاه با گذشت زمان، باهوش‌تر می‌شود. در نهایت، بر مبنای تاریخچه استفاده کاربران و روشن شدن دستگاه در روزهای مختلف هفته، قابلیت پیش‌بینی نیازهای کاربران وجود خواهد داشت. لازم به ذکر است که با توجه به مقررات مرتبط با حفاظت از داده‌ها (GDPR)، تمامی داده‌های ارتباطی بین دستگاه و کاربر، به صورت رمزگذاری شده ذخیره‌سازی می‌شوند.

گفتنی است که لئورال، پیش از این هم به دستگاه‌های پاک‌کننده و ترمیم صورت علاقه نشان داده و حتی در سال ۲۰۱۴ میلادی، پتنت مشابهی را برای سر و صورت، به‌عنوان زیرمجموعه نشان تجاری «Clarisonic» به ثبت رسانید.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.