عیدانه کانون پتنت ایران
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ عیدانه کانون پتنت ایران

آکادمی کانون پتنت ایران، در پی برنامه‌های آموزشی خود، اقدام به برگزاری یک رویداد چندجانبه برای ایام نوروز نموده است. عیدانه کانون پتنت ایران، متشکل از برنامه‌های آموزشی، سرگرمی و اطلاعات عمومی در حوزه مالکیت فکری و به‌صورت ویژه ثبت اختراع است. فرصتی که عید امسال را با توجه به محدودیت‌های کرونایی موجود، به زمانی مناسب برای یادگیری بیشتر در خصوص مفاهیمی کاربردی برای توسعه کسب‌وکارها و حفاظت از دارایی‌های فکری تبدیل می‌کند.

سال‌های زیادی از دورانی می‌گذرد که شعرهایی همچون "باز باران با ترانه، با گوهرهای فراوان، می‌خورد بر بام خانه" را با ذوق و شوق از بر می‌کردیم. دورانی که منتظر فرا رسیدن نوروز بودیم تا به یاد دید و بازدیدها و فراغت ایام کودکی، لحظاتی را با هم‌سن‌وسال‌های خودمان بگذرانیم. یکی از مواردی که کمتر از خاطرات قابل حذف می‌باشد، پیک‌های نوروزی است؛ کتابچه‌های گاه ضخیم که بخش‌هایی از آن‌ها را با ذوق تکمیل می‌کردیم و بخش‌های دیگری را با فشار والدین. عیدانه کانون پتنت ایران، الهامی از همین پیک‌های نوروزی است. نوستالژی بزرگی که می‌تواند با دانش‌اندوزی و یادگیری مفاهیم مهمی در خصوص مالکیت فکری همراه باشد.

عیدانه کانون، با یک پست اینستاگرامی آغاز می‌شود. متقاضیان با دنبال نمودن صفحه آکادمی به آدرس «ipkanoon.academy» و اعلام ایمیل خود در بخش کامنت‌های این پست، برای ثبت‌نام در رویداد اقدام می‌کنند. برای افرادی که در حدفاصل ۲۳ الی ۲۸ اسفند، برای معرفی ایمیل خود اقدام می‌کنند، ایمیلی ارسال شده که شامل لینک‌های دانلود ۱۰ کارگاه آموزشی پرمخاطب و کاربردی کانون پتنت ایران می‌باشد. همچنین از ابتدای فروردین ماه، در ایام نوروز، ۵ پست آموزشی در اینستاگرام مذکور درج می‌گردد که حاوی محتواهایی در خصوص آشنایی با خدمات و واحدهای مختلف کانون پتنت، کلیپ‌هایی از مخترعین بزرگ و سرگرمی‌هایی در حوزه‌های مرتبط با خلاقیت و مالکیت فکری است.

مجموع محتواهای اعلامی، اطلاعات مناسبی را در اختیار مخاطبین قرار داده و می‌توان به جرأت گفت که بخش مقدماتی آموزش‌های مرتبط با ثبت اختراع را به‌صورت خودآموز، در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. در مورخ ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۰، آزمونی بر اساس محتواهای منتشر شده برگزار گردیده و علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در آن و محک دانسته‌های خود، برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند. این آزمون، شامل ۱۰ سؤال تستی بوده که بر اساس فیلم‌های ارسالی و همچنین محتوای منتشر شده در اینستاگرام آکادمی کانون پتنت ایران طراحی می‌گردد.

گفتنی است که به ۳ نفر از کسانی‌که بیشترین پاسخ صحیح را به سوالات آزمون بدهند به قید قرعه، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان نقداً تقدیم می‌گردد. همچنین، این افراد می‌توانند از دو جلسه رایگان برای مشاوره ثبت اختراع نیز استفاده نمایند. شایان ذکر است که عیدانه کانون پتنت ایران، یکی از رویدادهای ویژه‌ای است که برای کسب امتیاز در باشگاه «همیشه همراه» آکادمی کانون، قابل استفاده می‌باشد.

 

تاریخ‌های مهم در رویداد عیدانه:

ثبت‌نام: ۲۳ الی ۲۸ اسفند

ارسال ایمیل حاوی لینک‌های دانلود: ۲۸ الی ۳۰ اسفند

تاریخ آزمون: ۲۰ فروردین

 

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day