اختراعی که موز را به کنترل‌کننده بازی تبدیل می‌کند!
۲۶ اسفند ۱۳۹۹

اختراعی که موز را به کنترل‌کننده بازی تبدیل می‌کند!

به کمک فناوری جدید سونی، حتی اشیاء غیرالکترونیک اطرافمان هم، قابلیت تبدیل به یک ابزار کنترلی برای کنسول‌های بازی را خواهند داشت. بنا بر ثبت اختراع جدید این شرکت که به تازگی از سوی دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا انتشار یافته، اشیای بی‌جان و غیر الکترونیکی اطراف کاربر، می‌توانند به‌عنوان یک کنترل‌کننده دستگاه پلی‌استیشن استفاده شوند. جالب این‌که شیء پیشنهادی سونی در توصیف فناوری مذکور، یک موز است!

سونی به‌عنوان یکی از بازیگران کلیدی در صنعت بازی، با کنسول مشهور پلی‌استیشن، بسیاری از کاربران را عاشق خود نموده است. با توجه به رقابت‌های شدید در این صنعت و حضور رقبای قدرتمندی مانند مایکروسافت با کنسول بازی «Xbox»، نوآوری مداوم تنها راهی است که می‌تواند بازار در اختیار سونی را حفظ نموده و این شرکت را پیشگام این صنعت نگه دارد. مصداق بارز چنین رویکردی، ایده‌های خلاقانه سونی برای جذابیت هر چه بیشتر «PS5» است که از آن جمله، می‌توان به پخش موسیقی متن بازی‌ها مبتنی بر احساسات کاربر، دسته‌های بیومتریک با قابلیت تشخیص سریع کاربران، استفاده از فناوری واقعیت مجازی و ایده تجارت دیجیتال از طریق شبکه کاربران بازی‌های رایانه‌ای اشاره نمود. ایده جدید سونی، تبدیل اشیای غیرالکترونیکی پیرامون کاربر به یک کنترل‌کننده کارآمد است که می‌تواند هزینه‌های بازی‌ها را به شدت کاهش دهد. در ثبت اختراع جدید این شرکت که پانزدهم جولای ۲۰۲۰ به ثبت رسیده و به تازگی با شماره «US 20210031110» انتشار یافته، چنین آمده است: «اگر کاربر بتواند از یک وسیله ارزان‌قیمت، ساده و غیر الکترونیکی به‌عنوان یک کنترل‌کننده جانبی استفاده کند، اتفاق خوبی رخ داده است».

روش کار بدین صورت است که دوربین تعبیه شده در دستگاه، از هر جسمی که کاربر در دست دارد، عکس گرفته و ورودی‌های سطح آن را رهگیری می‌کند. البته شیء مذکور نباید نورانی و درخشان باشد، چرا که احتمالاً رهگیری غیرممکن می‌گردد. سونی مدعی است که بازی‌ها به گونه‌ای طراحی شده و آموزش دیده‌اند که توانایی تشخیص شیء به‌عنوان یک کنترل‌کننده را خواهند داشت. علاوه بر این، توسعه‌دهندگان می‌توانند بازی‌های خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که موارد خاصی را به‌عنوان «گیم پد» تشخیص داده و نیاز به خرید سیستم‌های کنترلر خاص حذف گردد. بدیهی است که چنین قابلیتی، می‌تواند علاقه‌مندان به پلی‌استیشن را از سیستم‌های کنترلی گران و دارای طراحی‌های پیچیده الکترونیکی بی‌نیاز سازد.

این‌که آیا سونی از این فناوری در محصولات آتی خود رونمایی می‌کند یا آن را تنها در حد ایده‌ای جالب و بدیع باقی می‌گذارد، تنها نیاز به گذشت زمان دارد. با این وجود، شکی نیست که سونی تأکید خاصی بر توسعه و بهبود کنترلرها دارد. این شرکت، در پتنت دیگر خود، کنترل‌کننده‌ای مبتنی بر واقعیت مجازی معرفی نموده که از «LED»های کوچکی برای رهگیری ورودی‌ها (بازخورد لمسی) استفاده می‌کند.

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

تقویم بهار ۱۴۰۰ آکادمی کانون پتنت ایران
۷ فروردین ۱۴۰۰

تقویم بهار ۱۴۰۰ آکادمی کانون پتنت ایران

تقویم جدید آکادمی کانون پتنت ایران، با هفت رویداد آموزشی-ترویجی در حوزه مالکیت فکری، به استقبال بهار ۱۴۰۰ رفته است. با توجه به تداوم شرایط کرونایی در کشور، این تقویم نیز در برگیرنده دوره‌های غیر حضوری بوده که در قالب سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری، هر سه‌شنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۸ برگزار می‌گردد.

وبیناری به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری: ایده‌هات رو روانه بازار کن!
۲۶ فروردین ۱۴۰۰

وبیناری به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری: ایده‌هات رو روانه بازار کن!

آکادمی کانون پتنت ایران، به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری، برگزاری وبینار ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است: "ایده‌هات رو روانه بازار کن!". این وبینار، در مورخ ششم اردیبهشت و مصادف با روز جهانی مالکیت فکری، از ساعت ۲۱ الی ۲۲:۳۰ برگزار می‌گردد.

ایده خلاقانه نوجوان چینی برای بیماران آلزایمری
۱۴ فروردین ۱۴۰۰

ایده خلاقانه نوجوان چینی برای بیماران آلزایمری

یک نوجوان خوش‌فکر چینی، با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، پوشیدنی هوشمندی توسعه داده که به یاری بیماران مبتلا به آلزایمر می‌آید. گردنبند هوشمند «لو یوآن» پانزده ساله، برای کمک به افراد مبتلا به آلزایمر طراحی شده و به آن‌ها کمک می‌کند تا با چالش‌های کمتری روبرو شوند. این تجهیز منحصربه‌فرد و خلاقانه، علاوه بر امکان تشخیص اعضای خانواده برای فرد مبتلا، از طریق یک دستیار صوتی، به آن‌ها کمک می‌کند تا راه خانه را پیدا کنند.

جذب سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری برای توسعه پلتفرم تحلیل پتنت
۱۰ فروردین ۱۴۰۰

جذب سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری برای توسعه پلتفرم تحلیل پتنت

پت‌اسنپ برای توسعه پلتفرم اطلاعاتی و تحلیل پتنت خود، موفق به جذب سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری شده است. این شرکت در صدد است تا از این سرمایه، برای توسعه بستر اطلاعاتی خود که مبتنی بر هوش مصنوعی است استفاده نماید.

حق امتیاز ۱.۲ میلیارد دلاری هوآوی برای فناوری «5G»
۱۱ فروردین ۱۴۰۰

حق امتیاز ۱.۲ میلیارد دلاری هوآوی برای فناوری «5G»

هوآوی با تکیه بر سبد پتنت قدرتمند خود در حوزه فناوری «5G»، در حال تهیه و تدارک یک استراتژی تهاجمی مالکیت فکری است. این غول فناوری‌های ارتباطی، به دنبال آن است که به ازای هر گوشی تلفن همراه هوشمند متصل به شبکه‌های «5G» و نسل‌های قبلی این فناوری پیشرفته، مبلغ ۲.۵ دلار از سازندگان تلفن‌های همراه دریافت نماید؛ چیزی که درآمد حداقل ۱.۲ میلیارد دلاری را برای این شرکت در سال ۲۰۲۱ به ارمغان می‌آورد.

تولید محصولات گیاهی مقوی به کمک هوش مصنوعی
۱۵ فروردین ۱۴۰۰

تولید محصولات گیاهی مقوی به کمک هوش مصنوعی

ثبت اختراع جدید «نات‌کو»، دریچه جدیدی به روی صنایع غذایی و فعالان این حوزه باز نموده است. استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای جستجو، شناسایی و تولید محصولات گیاهی متناسب با نمونه‌های مشابه حیوانی، دستاورد خارق‌العاده‌ای است که در پرونده ثبت اختراع نات‌کو، به آن پرداخته شده است. این اختراع منحصربه‌فرد، با حمایت قابل توجه سرمایه‌گذاران معتبری همچون جف بزوس همراه شده و همین مسئله، بیانگر ارزش تجاری بالای این فناوری است.