اختراعی که موز را به کنترل‌کننده بازی تبدیل می‌کند!
۲۶ اسفند ۱۳۹۹

اختراعی که موز را به کنترل‌کننده بازی تبدیل می‌کند!

به کمک فناوری جدید سونی، حتی اشیاء غیرالکترونیک اطرافمان هم، قابلیت تبدیل به یک ابزار کنترلی برای کنسول‌های بازی را خواهند داشت. بنا بر ثبت اختراع جدید این شرکت که به تازگی از سوی دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا انتشار یافته، اشیای بی‌جان و غیر الکترونیکی اطراف کاربر، می‌توانند به‌عنوان یک کنترل‌کننده دستگاه پلی‌استیشن استفاده شوند. جالب این‌که شیء پیشنهادی سونی در توصیف فناوری مذکور، یک موز است!

سونی به‌عنوان یکی از بازیگران کلیدی در صنعت بازی، با کنسول مشهور پلی‌استیشن، بسیاری از کاربران را عاشق خود نموده است. با توجه به رقابت‌های شدید در این صنعت و حضور رقبای قدرتمندی مانند مایکروسافت با کنسول بازی «Xbox»، نوآوری مداوم تنها راهی است که می‌تواند بازار در اختیار سونی را حفظ نموده و این شرکت را پیشگام این صنعت نگه دارد. مصداق بارز چنین رویکردی، ایده‌های خلاقانه سونی برای جذابیت هر چه بیشتر «PS5» است که از آن جمله، می‌توان به پخش موسیقی متن بازی‌ها مبتنی بر احساسات کاربر، دسته‌های بیومتریک با قابلیت تشخیص سریع کاربران، استفاده از فناوری واقعیت مجازی و ایده تجارت دیجیتال از طریق شبکه کاربران بازی‌های رایانه‌ای اشاره نمود. ایده جدید سونی، تبدیل اشیای غیرالکترونیکی پیرامون کاربر به یک کنترل‌کننده کارآمد است که می‌تواند هزینه‌های بازی‌ها را به شدت کاهش دهد. در ثبت اختراع جدید این شرکت که پانزدهم جولای ۲۰۲۰ به ثبت رسیده و به تازگی با شماره «US 20210031110» انتشار یافته، چنین آمده است: «اگر کاربر بتواند از یک وسیله ارزان‌قیمت، ساده و غیر الکترونیکی به‌عنوان یک کنترل‌کننده جانبی استفاده کند، اتفاق خوبی رخ داده است».

روش کار بدین صورت است که دوربین تعبیه شده در دستگاه، از هر جسمی که کاربر در دست دارد، عکس گرفته و ورودی‌های سطح آن را رهگیری می‌کند. البته شیء مذکور نباید نورانی و درخشان باشد، چرا که احتمالاً رهگیری غیرممکن می‌گردد. سونی مدعی است که بازی‌ها به گونه‌ای طراحی شده و آموزش دیده‌اند که توانایی تشخیص شیء به‌عنوان یک کنترل‌کننده را خواهند داشت. علاوه بر این، توسعه‌دهندگان می‌توانند بازی‌های خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که موارد خاصی را به‌عنوان «گیم پد» تشخیص داده و نیاز به خرید سیستم‌های کنترلر خاص حذف گردد. بدیهی است که چنین قابلیتی، می‌تواند علاقه‌مندان به پلی‌استیشن را از سیستم‌های کنترلی گران و دارای طراحی‌های پیچیده الکترونیکی بی‌نیاز سازد.

این‌که آیا سونی از این فناوری در محصولات آتی خود رونمایی می‌کند یا آن را تنها در حد ایده‌ای جالب و بدیع باقی می‌گذارد، تنها نیاز به گذشت زمان دارد. با این وجود، شکی نیست که سونی تأکید خاصی بر توسعه و بهبود کنترلرها دارد. این شرکت، در پتنت دیگر خود، کنترل‌کننده‌ای مبتنی بر واقعیت مجازی معرفی نموده که از «LED»های کوچکی برای رهگیری ورودی‌ها (بازخورد لمسی) استفاده می‌کند.

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

دوره خودخوان مالکیت فکری برای همه
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

دوره خودخوان مالکیت فکری برای همه

آکادمی کانون پتنت ایران، در راستای ارائه برنامه‌های آموزشی متنوع در حوزه‌های مختلف مالکیت فکری، اقدام به راه‌اندازی یک دوره خودخوان نموده که اقشار مختلف جامعه، اعم از کودکان و نوجوانان، تا مادران خانه‌دار و حتی افراد توانیاب را مورد توجه قرار داده است.

وبیناری به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری: ایده‌هات رو روانه بازار کن!
۲۶ فروردین ۱۴۰۰

وبیناری به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری: ایده‌هات رو روانه بازار کن!

آکادمی کانون پتنت ایران، به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری، برگزاری وبینار ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است: "ایده‌هات رو روانه بازار کن!". این وبینار، در مورخ ششم اردیبهشت و مصادف با روز جهانی مالکیت فکری، از ساعت ۲۱ الی ۲۲:۳۰ برگزار می‌گردد.

پیشگامان فناوری «mRNA»؛ نسل جدید واکسن‌ها و روش‌های درمانی
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

پیشگامان فناوری «mRNA»؛ نسل جدید واکسن‌ها و روش‌های درمانی

با ظهور اپیدمی کووید-۱۹ و تلاش برای ساخت واکسن این بیماری، واژه جدیدی تحت عنوان «mRNA»، بر سر زبان‌ها افتاد. فناوری منحصربه‌فرد و پیشرفته‌ای که شاید واکسن کووید-۱۹، تنها سرآغازی برای کاربردهای فراگیر آن در حوزه‌های مختلف پزشکی و دارویی باشد. باشد. بررسی فعالیت‌های ثبت اختراع در این حوزه، نشان می‌دهد که در حال حاضر، سه شرکت مدرنا، بیوان‌تک و کیوروک، پیشگام توسعه این فناوری هستند.

ساخت جعبه‌هایی با قابلیت کنترل دما برای حمل واکسن کرونا
۲۳ فروردین ۱۴۰۰

ساخت جعبه‌هایی با قابلیت کنترل دما برای حمل واکسن کرونا

یک شرکت هندی اقدام به توسعه جعبه‌هایی جدید نموده که شرایط دمایی مورد نیاز برای واکسن‌های تولیدی شرکت‌های مختلف را فراهم می‌کند.

سیطره مطلق فناوران چینی بر فعالیت‌های ثبت اختراع حوزه بلاک‌چین
۲۵ فروردین ۱۴۰۰

سیطره مطلق فناوران چینی بر فعالیت‌های ثبت اختراع حوزه بلاک‌چین

آمارها حکایت از آن دارد که شرکت‌های چینی، با ثبت رکوردهای خیره‌کننده در سال ۲۰۲۰ میلادی، خود را به‌عنوان بازیگران برتر ثبت اختراع در حوزه بلاک‌چین معرفی نموده‌اند. بنابر فهرست منتشر شده توسط «IAM»، در میان ده متقاضی برتر ثبت اختراع در حوزه بلاک‌چین، تنها یک شرکت غیر چینی وجود دارد. در این میان، «Ant Group» که از زیرمجموعه‌های گروه تجاری علی‌بابا است، با ثبت ۵۸۶ درخواست جدید در سال ۲۰۲۰، مجموعاً با ۲۲۹۸ درخواست، در رده نخست بازیگران برتر قرار گرفته است.

دعوت به همکاری جهت توسعه تیم جستجوی نوآوری
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

دعوت به همکاری جهت توسعه تیم جستجوی نوآوری

کانون پتنت ایران، جهت توسعه تیم جستجوی نوآوری خود، از متقاضیان با رشته‌های تحصیلی الکترونیک (یک نفر)، مکانیک یا مکاترونیک (یک نفر) و مهندسی شیمی (دو نفر) دعوت به همکاری به عمل می‌آورد.