دوره خودخوان مالکیت فکری برای همه
۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ دوره خودخوان مالکیت فکری برای همه

آکادمی کانون پتنت ایران، در راستای ارائه برنامه‌های آموزشی متنوع در حوزه‌های مختلف مالکیت فکری، اقدام به راه‌اندازی یک دوره خودخوان نموده که اقشار مختلف جامعه، اعم از کودکان و نوجوانان، تا مادران خانه‌دار و حتی افراد توانیاب را مورد توجه قرار داده است. این دوره که تحت عنوان «مالکیت فکری برای همه» می‌باشد، متشکل از مقالات مرتبط با حوزه مالکیت فکری، داستان‌های موردی از افراد موفق و مصاحبه‌های اختصاصی با چهره‌های شناخته شده و در قالب‌های چندرسانه‌ای از جمله، متن، صدا و تصویر می‌باشد.

بلوغ یک دانش و مهارت و ترکیب آن با نبوغ، می‌تواند به شکل‌گیری یک دارایی فکری ارزشمند منجر شده و اهرمی برای درآمدزایی باشد. ذهن‌های خلاق، هر روز ایده‌های جدیدی ارائه می‌کنند. اما بسیاری از این افراد، ارزش واقعی ایده خود را ندانسته و فکر می‌کنند که تنها اختراعات افراد بزرگی همچون ادیسون، آثار هنری افراد مشهوری مانند داوینچی یا نشان تجاری برندهای معروفی مثل اپل، در محدوده حفاظت توسط حقوق مالکیت فکری قرار می‌گیرد. اما این باور بسیار غلطی است! مالکیت فکری، برای همه است و هیچ محدودیتی چه از نظر سن، چه از نظر جنسیت و چه از نظر میزان توانمندی‌ها وجود ندارد؛ از مادر خانه‌داری که برای فرزند خود یک وسیله ساده و به‌ظاهر پیش پا افتاده می‌سازد، تا هنرمند جوانی که به واسطه نداشتن دست، از دندان برای نقاشی استفاده می‌کند، تا دانش‌آموزی که برای توسعه کسب‌وکار خلاقانه خود یک علامت تجاری جدید ایجاد می‌کند، همگی می‌توانند از مزایای قابل توجه مالکیت فکری استفاده کنند.

 در همین راستا، آکادمی کانون پتنت ایران، دوره‌ای خودخوان تحت عنوان مالکیت فکری برای همه راه‌اندازی نموده که تمامی افراد از اقشار مختلف را مخاطب خود قرار داده است و بدین منظور تمامی فایل‌های متنی از طریق خوانش صوتی و تمامی ویدیوها با مترجم ناشنوا مناسب‌سازی شده است.

این دوره آموزشی- ترویجی، برای مخاطبانی طراحی شده که با مالکیت فکری آشنایی نداشته و یا به تازگی با این مفهوم آشنا شده‌اند. این دوره، به صورت محتوای خودخوان و در بستر سایت کانون پتنت منتشر شده و علاقه‌مندان می‌توانند با توجه به برنامه‌ریزی شخصی خودشان، برای ثبت‌نام در آن اقدام نموده و برای مدت محدودی که به محتوای دوره دسترسی دارند، آن را مطالعه کنند. در نهایت، شرکت در آزمون پایانی، اخذ گواهینامه را نیز برای مخاطبین امکان‌پذیر می‌نماید.

گفتنی است که دوره مالکیت فکری برای همه، مختص دانشگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ و فناور نیست. این رویداد آموزشی که اولین دوره خودخوان آکادمی است، پیش‌درآمدی بر مالکیت فکری بوده و افراد با هر سطحی از اطلاعات، می‌توانند در آن شرکت کنند. لازم بذکر است که علاقمندان می توانند از ششم اردیبهشت‌ماه و به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری  در این دوره شرکت کنند. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام، می‌توانند از طریق این لینک اقدام کنند.

سعید شاپوری
سعید شاپوری۱۴۰۰/۰۲/۰۸

دستتون درد نکنه خدا قوت

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.