گواهی‌های ثبت اختراع آمریکا رکورد یازده میلیون را شکست!
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ گواهی‌های ثبت اختراع آمریکا رکورد یازده میلیون را شکست!

دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO)، رسماً در روز گذشته با اعطای گواهی ثبت اختراعی به شماره ۱۱ میلیون، نقطه عطف مهمی را در تاریخ نوآوری این کشور به ثبت رسانید.

جینا رایموند (Gina Raimondo)، وزیر بازرگانی آمریکا، در خصوص این نقطه عطف مهم اعلام داشت: «این لحظه، یادآور سنت قابل توجه و محکم آمریکا برای نوآوری است که ملت ما را برای نسل‌ها به پیش برده است. ساختن اقتصادی قوی‌تر، نیازمند ایده‌ها و راهکارهای نوآورانه‌ای در بخش‌های مختلف است. من مفتخرم که پتنتی به شماره ۱۱ میلیون رسمیت یافته است». درو هیرشفلد (Drew Hirshfeld) نیز که مسئولیت اداره «USPTO» و معاونت وزیر بازرگانی آمریکا را در حال حاضر به عهده دارد، در این خصوص ابراز داشته: «از زمان تشکیل ملت ما، مخترعین آمریکایی با ایده‌های فوق‌العاده خود، زندگی ما را بهبود داده و فرهنگ و تجارتمان را به پیش برده‌اند. ما مدیون مخترعینی هستیم که روز به روز، راه‌حل‌هایی برای مشکلات جدی پیش روی جهان ارائه می‌کنند. ما از مخترعین پتنت جدید و همه نوآورانی که کمک کردند تا کشور به این نقطه جدید برسد، قدردانی می‌کنیم.»

گفتنی است که گواهی ثبت اختراع «US 11,000,000»، به یک فناوری پزشکی در خصوص استنت قلب تعلق گرفته و انحصار این فناوری را در اختیار شرکت «4C Medical Technologies» قرار داده است. ساروانا کومار (Saravana Kumar) که در کنار جیسون دیدرینگ (Jason S. Diedering) نامش به عنوان مخترع در این یوتیلیتی پتنت درج شده است، در خصوص گواهی اخذ شده از دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا ابراز داشته: «ما به شکلی باورنکردنی، از اینکه گواهی ثبت اختراع به شماره ۱۱ میلیون به اختراع ما تعلق گرفته، هیجان‌زده و مفتخریم. 4C Medical، داستانی واقعی از یک کارآفرینی آمریکایی است، جایی‌که من و جیسون، بسیاری از شب‌ها و آخر هفته‌ها را در یک گاراژ گذراندیم تا این ایده را به واقعیت تبدیل کنیم. این موفقیت، بدون کمک افراد زیادی که در کنار ما بودند، میسر نمی‌شد. در حال حاضر، تیم ما فعالانه در تلاش است که در آزمایشات بالینی، مزایای این فناوری را برای درمان بیماران مبتلا به نارسایی شدید میترال به نمایش بگذارد».

لازم به ذکر است که گواهی ثبت اختراع به شماره ۱۱ میلیون، سه سال بعد از آن اعطا شده که در سال ۲۰۱۸ میلادی، پتنتی به شماره ۱۰ میلیون، به اختراع شرکت ریتون «Raytheon» تعلق گرفت. در زیر، برخی از نقاط عطف سیستم ثبت اختراع آمریکا آورده شده است:

  • ۳۱ جولای ۱۷۹۰: اعطای اولین پتنت به ساموئل هاپکینز (Samuel Hopkins) توسط جورج واشینگتن
  • ۱۳ جولای ۱۸۳۶: اعطای پتنتی به شماره ۱
  • ۸ آگوست ۱۹۱۱: اعطای پتنتی به شماره ۱ میلیون
  • ۳۰ آوریل ۱۹۳۵: اعطای پتنتی به شماره ۲ میلیون
  • ۱۲ سپتامبر ۱۹۶۱: اعطای پتنتی به شماره ۳ میلیون
  • ۲۸ دسامبر ۱۹۷۶: اعطای پتنتی به شماره ۴ میلیون
  • ۱۹ مارس ۱۹۹۱: اعطای پتنتی به شماره ۵ میلیون
  • ۷ دسامبر ۱۹۹۹: اعطای پتنتی به شماره ۶ میلیون
  • ۱۴ فوریه ۲۰۰۶: اعطای پتنتی به شماره ۷ میلیون
  • ۱۶ آگوست ۲۰۱۱: اعطای پتنتی به شماره ۸ میلیون
  • ۷ آوریل ۲۰۱۵: اعطای پتنتی به شماره ۹ میلیون
  • ۱۹ ژوئن ۲۰۱۸: اعطای پتنتی به شماره ۱۰ میلیون
  • ۱۱ می ۲۰۲۱: اعطای پتنتی به شماره ۱۱ میلیون

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day