آنالیز احساسات کاربران برای ارائه تبلیغات مناسب
۰۹ خرداد ۱۴۰۰

آنالیز احساسات کاربران برای ارائه تبلیغات مناسب

یک شرکت نوپا، ایده‌ای جدید و خلاقانه برای تبلیغات هوشمند ارائه نموده است. تروتیفای (Truthify)، موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع جدیدی شده که بر تبلیغات مبتنی بر احساسات متمرکز شده است. در این مدل، احساسات کاربران در زمان واقعی مورد بررسی و تجزیه‌وتحلیل قرار گرفته و تبلیغات به صورت کاملاً بهینه و مبتنی بر همان احساسات، به وی عرضه می‌شود.

با تشدید رقابت‌ها در فضاهای مختلف کسب‌وکاری، اهمیت ارائه تبلیغات جذاب و سفارشی دوچندان شده و به همین دلیل، بسیاری از فناوران و شرکت‌های پیشگام، سعی دارند تا از ابداعات و نوآوری‌های جدیدی در این حوزه استفاده کنند. در این بین، با توجه به آینده روشن صنعت تبلیغات، قد علم کردن استار‌ت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناور جدید هم چیز عجیبی به نظر نمی‌رسد. تروتیفای نیز یکی از همین شرکت‌های نوپا است که در سال ۲۰۱۷ میلادی تأسیس شده و به دنبال آن است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خارق‌العاده هوش مصنوعی، تبلیغاتی بهینه‌تر را ممکن نماید.

فناوری ابداعی این شرکت که «سفرهای بهینه‌شده مبتنی بر احساسات» (Emotion-Optimized Journeys) نام گرفته است، روشی خلاقانه برای استفاده از هوش مصنوعی در تعیین واکنش احساسی بیننده است. برای این منظور، پلتفرم ویدئویی احساسات کاربران را در زمان واقعی، در خصوص محتواهای مختلف (مثلاً یک تبلیغ ویدئویی) آنالیز نموده و سپس بر همین اساس، گزینه بعدی را عرضه می‌کند. اگر کاربری در پاسخ به یک لحظه خاص در یک ویدیوی تبلیغاتی، نشانه‌هایی از شادی یا تعجب از خود بروز دهد، پلتفرم می‌تواند وی را به یک صفحه برای خریداری محصول یا گرفتن اطلاعات بیشتر راهنمایی نموده و یا در صورت شناسایی حالاتی از انزجار، محتوا و رویکرد تبلیغاتی را به‌طور کامل تغییر ‌دهد.

بنا بر اسناد این پتنت که در جولای ۲۰۲۰ میلادی به ثبت رسیده و گواهی آن به تازگی با شماره «US 10990166»، از سوی دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا صادر گردیده است، سیستم هوشمند تبلیغات، به حفظ حریم خصوصی کاربران هم اهمیت داده و برای اطمینان از این موضوع، تأیید مخاطبین برای بکارگیری این مدل از تبلیغات را الزامی نموده است. علاوه بر این، نوعی قابلیت ضد ربات به این فناوری افزوده شده تا هیچ‌گونه مزاحمتی برای کاربران ایجاد نشود. سازندگان یا تبلیغ‌کنندگان، می‌توانند بر اساس هفت واکنش احساسی از پیش تعریف شده توسط سیستم هوش مصنوعی، حداکثر هفت گزینه مختلف را به مخاطب ارائه نموده و اثرگذاری تبلیغات خود را به حداکثر برسانند. گفته شده که نرخ تبدیل این فناوری در آزمایش‌های صورت گرفته، تقریباً برابر ۸۱ درصد بوده که یک رکورد بسیار خوب برای این پلتفرم تبلیغاتی به حساب می‌آید. از راه‌حل ابداعی تروتیفای، می‌توان هم در تلفن‌های همراه و هم در برنامه‌های تحت وب استفاده نمود.

جاستین ویس (Justin Wisz)، مدیرعامل این شرکت، معتقد است که نود درصد تصمیمات افراد، بر اساس احساسات گرفته می‌شود و نه بر مبنای اطلاعات و از همین رو، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند مناسب‌ترین محتوا را بر اساس عکس‌العمل احساسی کاربر ارائه نموده و صرفاً بر اطلاعات جمعیتی برای تبلیغات تکیه نکنند. وی در خصوص فناوری جدید تروتیفای می‌گوید: «مشکلی که ما برای حل آن تلاش کردیم، این بود که در محیطی با نگرانی‌های رو به افزایش در زمینه حریم خصوصی، چگونه تبلیغات را افزایش دهیم. ما الگوهای بهینه شده‌ای برای احساسات توسعه دادیم، تا تجربه کاربر بهبود یابد. در این فناوری، هیچ‌گونه نیازی به شناسایی چهره یا ثبت قبلی نبوده و نتیجه نهایی، یک تجربه شخصی برای کاربران و نرخ تبدیل بالاتر برای تبلیغ‌کنندگان خواهد بود».

پربازدید‌ترین‌ها

فرار اپل از یک دعوی جالب و پرداخت غرامتی ۳۰۸ میلیون دلاری
۸ شهریور ۱۴۰۰

فرار اپل از یک دعوی جالب و پرداخت غرامتی ۳۰۸ میلیون دلاری

در حالی که اپل پیش‌تر ملزم به پرداخت غرامتی ۳۰۸.۵ میلیون دلاری برای نقض یک پتنت به شرکت «PMC» شده بود، اما حکم جدید دادگاه همه چیز را تغییر داد. بر اساس حکم جدید، نه تنها اپل تبرئه شده، بلکه هزینه‌های ناشی از دعوی هم بر دوش شرکت شاکی افتاده است. داستان این دعوی حقوقی و روش بکارگرفته شده توسط «PMC» بسیار خواندنی و جالب است. این شرکت، فناوران را برای فناوری‌هایی تحت فشار می‌گذارد که در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ ثبت شده‌اند و باید بیش از بیست سال پیش، اعتبار آن‌ها به پایان می‌رسید.

سینما مالکیت فکری
۶ شهریور ۱۴۰۰

سینما مالکیت فکری

آکادمی کانون پتنت ایران، در مورخ ۲۱ شهریورماه و به مناسبت روز جهانی سینما، در صدد نقد و تحلیل یک فیلم از منظر مالکیت فکری و به طور ویژه ثبت اختراع بوده که جایگاه محافظت از این دارایی‌های فکری ارزشمند را در موفقیت کسب‌وکار به تصویر می‌کشد.

استقلال پیل‌های سوختی مورد استفاده در زیردریایی‌ها
۹ شهریور ۱۴۰۰

استقلال پیل‌های سوختی مورد استفاده در زیردریایی‌ها

یکی از مهندسین نیروی دریایی ارتش آمریکا، موفق به توسعه فناوری منحصربه‌فردی برای استفاده از پیل‌های سوختی در زیر آب شده است. بنا بر اعلام مرکز مهندسی تأسیسات دریایی ارتش، برای فناوری «بنجامین ویلکاکس»، دو گواهی ثبت اختراع از دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا دریافت شده است. این فناوری، دو مزیت بزرگ را به همراه دارد: ۱) فناوری توسعه یافته امکان تولید و مدیریت همزمان گازهای هیدروژن و اکسیژن در فشارهای بالا را دارا می‌باشد و ۲) این فناوری، یک گام مهم برای پاسخ به نیاز حیاتی پلتفرم‌های پیل سوختی زیر آبی نیروی دریایی به یک سیستم سوخت‌رسانی کامل است.

یک گام مهم در دسترسی معلولین به بازی‌های ویدئویی
۱۶ شهریور ۱۴۰۰

یک گام مهم در دسترسی معلولین به بازی‌های ویدئویی

شرکت «الکترونیک آرتز» که همگان آن را با بازی مشهور «فیفا» می‌شناسند، خبر از دسترسی آزادانه رقبا به برخی فناوری‌های پتنت شده خود داده است. هدف اصلی این به اشتراک‌گذاری، تشویق توسعه‌دهندگان بازی‌ها برای طراحی و توسعه بازی‌هایی است که متناسب با شرایط خاص معلولان و افراد ناتوان باشد. فناوری‌های یاد شده، شامل پنج پتنت بوده که دسترسی کاربرانی با مشکلات گفتاری، شنیداری و بینایی به بازی‌های ویدیویی را ممکن می‌سازد.

رشد ۲۳ درصدی گواهی‌های ثبت اختراع بانک آمریکا
۱۴ شهریور ۱۴۰۰

رشد ۲۳ درصدی گواهی‌های ثبت اختراع بانک آمریکا

بانک آمریکایی «BoA»، موفق به ثبت رکورد جدیدی در زمینه گواهی‌های ثبت اختراع شده است. این بانک پیشرو و نوآور، در شش ماهه نخست سال جاری میلادی، ۲۲۷ پتنت گرنت شده به خود اختصاص داده که در مقایسه با ۱۸۴ گواهی ثبت اختراع بازه زمانی مشابه در سال گذشته، رشد ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، با سهم تقریباً ۴۰ درصدی از کل گواهی‌های اخذ شده، بیشترین سهم را در سبد فناوری‌های این بانک به خود اختصاص داده است.

پمپ تخلیه جراحی؛ ابتکاری نوآورانه برای جلوگیری از عفونت
۱۵ شهریور ۱۴۰۰

پمپ تخلیه جراحی؛ ابتکاری نوآورانه برای جلوگیری از عفونت

شرکت استارت‌آپی «سوماواک»، موفق به اخذ گواهی ثبت اختراعی برای پمپ تخلیه جراحی خود شده است. این پمپ هوشمند و پلتفرم مرتبط با آن، تنها نمونه دارای تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا برای جلوگیری از سروما (تجمع مایعات شفاف بدن در محل جراحی) بوده و جلوی عوارض شایعی همچون عفونت، تأخیر در ترمیم زخم و حتی جراحی مجدد را تا حد زیادی می‌گیرد.