آنالیز احساسات کاربران برای ارائه تبلیغات مناسب
۰۹ خرداد ۱۴۰۰

آنالیز احساسات کاربران برای ارائه تبلیغات مناسب

یک شرکت نوپا، ایده‌ای جدید و خلاقانه برای تبلیغات هوشمند ارائه نموده است. تروتیفای (Truthify)، موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع جدیدی شده که بر تبلیغات مبتنی بر احساسات متمرکز شده است. در این مدل، احساسات کاربران در زمان واقعی مورد بررسی و تجزیه‌وتحلیل قرار گرفته و تبلیغات به صورت کاملاً بهینه و مبتنی بر همان احساسات، به وی عرضه می‌شود.

با تشدید رقابت‌ها در فضاهای مختلف کسب‌وکاری، اهمیت ارائه تبلیغات جذاب و سفارشی دوچندان شده و به همین دلیل، بسیاری از فناوران و شرکت‌های پیشگام، سعی دارند تا از ابداعات و نوآوری‌های جدیدی در این حوزه استفاده کنند. در این بین، با توجه به آینده روشن صنعت تبلیغات، قد علم کردن استار‌ت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناور جدید هم چیز عجیبی به نظر نمی‌رسد. تروتیفای نیز یکی از همین شرکت‌های نوپا است که در سال ۲۰۱۷ میلادی تأسیس شده و به دنبال آن است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خارق‌العاده هوش مصنوعی، تبلیغاتی بهینه‌تر را ممکن نماید.

فناوری ابداعی این شرکت که «سفرهای بهینه‌شده مبتنی بر احساسات» (Emotion-Optimized Journeys) نام گرفته است، روشی خلاقانه برای استفاده از هوش مصنوعی در تعیین واکنش احساسی بیننده است. برای این منظور، پلتفرم ویدئویی احساسات کاربران را در زمان واقعی، در خصوص محتواهای مختلف (مثلاً یک تبلیغ ویدئویی) آنالیز نموده و سپس بر همین اساس، گزینه بعدی را عرضه می‌کند. اگر کاربری در پاسخ به یک لحظه خاص در یک ویدیوی تبلیغاتی، نشانه‌هایی از شادی یا تعجب از خود بروز دهد، پلتفرم می‌تواند وی را به یک صفحه برای خریداری محصول یا گرفتن اطلاعات بیشتر راهنمایی نموده و یا در صورت شناسایی حالاتی از انزجار، محتوا و رویکرد تبلیغاتی را به‌طور کامل تغییر ‌دهد.

بنا بر اسناد این پتنت که در جولای ۲۰۲۰ میلادی به ثبت رسیده و گواهی آن به تازگی با شماره «US 10990166»، از سوی دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا صادر گردیده است، سیستم هوشمند تبلیغات، به حفظ حریم خصوصی کاربران هم اهمیت داده و برای اطمینان از این موضوع، تأیید مخاطبین برای بکارگیری این مدل از تبلیغات را الزامی نموده است. علاوه بر این، نوعی قابلیت ضد ربات به این فناوری افزوده شده تا هیچ‌گونه مزاحمتی برای کاربران ایجاد نشود. سازندگان یا تبلیغ‌کنندگان، می‌توانند بر اساس هفت واکنش احساسی از پیش تعریف شده توسط سیستم هوش مصنوعی، حداکثر هفت گزینه مختلف را به مخاطب ارائه نموده و اثرگذاری تبلیغات خود را به حداکثر برسانند. گفته شده که نرخ تبدیل این فناوری در آزمایش‌های صورت گرفته، تقریباً برابر ۸۱ درصد بوده که یک رکورد بسیار خوب برای این پلتفرم تبلیغاتی به حساب می‌آید. از راه‌حل ابداعی تروتیفای، می‌توان هم در تلفن‌های همراه و هم در برنامه‌های تحت وب استفاده نمود.

جاستین ویس (Justin Wisz)، مدیرعامل این شرکت، معتقد است که نود درصد تصمیمات افراد، بر اساس احساسات گرفته می‌شود و نه بر مبنای اطلاعات و از همین رو، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند مناسب‌ترین محتوا را بر اساس عکس‌العمل احساسی کاربر ارائه نموده و صرفاً بر اطلاعات جمعیتی برای تبلیغات تکیه نکنند. وی در خصوص فناوری جدید تروتیفای می‌گوید: «مشکلی که ما برای حل آن تلاش کردیم، این بود که در محیطی با نگرانی‌های رو به افزایش در زمینه حریم خصوصی، چگونه تبلیغات را افزایش دهیم. ما الگوهای بهینه شده‌ای برای احساسات توسعه دادیم، تا تجربه کاربر بهبود یابد. در این فناوری، هیچ‌گونه نیازی به شناسایی چهره یا ثبت قبلی نبوده و نتیجه نهایی، یک تجربه شخصی برای کاربران و نرخ تبدیل بالاتر برای تبلیغ‌کنندگان خواهد بود».

پربازدید‌ترین‌ها

مخالفت اروپا با لغو موقت حقوق پتنت‌های واکسن کووید-۱۹
۳ خرداد ۱۴۰۰

مخالفت اروپا با لغو موقت حقوق پتنت‌های واکسن کووید-۱۹

در واکنش به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر حمایت از لغو پتنت‌های مرتبط با واکسن کووید-۱۹، کمیسیون اروپا این اقدام را یک «ترفند رسانه‌ای» نامیده و با تأکید بر نقش کلیدی پتنت در افزایش نوآوری و سرمایه‌گذاری‌های تحقیق و توسعه‌ای، استفاده از مجوزهای اجباری را به‌عنوان راهکاری جایگزین پیشنهاد داده است.

دیالیز سیار با استفاده از کلیه مصنوعی یک کیلوگرمی
۴ خرداد ۱۴۰۰

دیالیز سیار با استفاده از کلیه مصنوعی یک کیلوگرمی

یک متخصص بیماری‌های کلیوی، موفق به طراحی و ساخت نوعی تجهیز پوشیدنی شده که می‌تواند به‌عنوان یک کلیه مصنوعی، فرآیند تکراری و ناخوشایند دیالیز در مراکز درمانی را به کلی حذف نماید. «ویکتور گورا»، استادیار دانشگاه «UCLA»، پس از دریافت گواهی ثبت اختراع از دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا، در تلاش است تا اواخر سال جاری میلادی، آزمایشات نهایی مرتبط با دستگاه جدید خود را آغاز نماید.

روند صعودی ثبت اختراع در حوزه مواد غذایی پروبیوتیک
۱۲ خرداد ۱۴۰۰

روند صعودی ثبت اختراع در حوزه مواد غذایی پروبیوتیک

تجزیه و تحلیل داده‌های ثبت اختراع، حاکی از آن است که طی یک دهه گذشته، تحقیقات در حوزه مواد غذایی و میکروب‌شناسی، از حوزه‌های مورد توجه شرکت‌های فناور و سیاست‌گذاران بسیاری از کشورها بوده است. شواهد حاکی از آن است که در یک دهه اخیر، روند کلی پتنت‌های این حوزه رو به افزایش بوده و بخش عمده این افزایش، به لطف مخترعین و فناوران چینی بوده است.

صدور مجوز باز، ابتکار جدید سیستم مالکیت فکری چین
۸ خرداد ۱۴۰۰

صدور مجوز باز، ابتکار جدید سیستم مالکیت فکری چین

بنا بر قانون جدید ثبت اختراع چین، صاحبان پتنت می‌توانند برای تسریع در فرآیند صدور مجوز بهره‌برداری از پتنت، از طرح ابتکاری «صدور مجوز باز» استفاده نمایند. بر اساس این طرح، دارندگان پتنت در یک بیانیه کتبی اعلام می‌کنند که علاقه‌مندان به بهره‌برداری از فناوری پتنت شده، با مراجعه به دفتر مالکیت فکری چین و پرداخت هزینه‌های مشخص شده برای حق امتیاز، می‌توانند مجوز بهره‌برداری را دریافت نماید. این سیستم، با تسهیل گردش اطلاعات پتنت، به کاهش هزینه‌های معاملات، بهبود کارایی فرآیند صدور مجوز و نیز ارتقاء کیفیت بهره‌برداری از پتنت کمک می‌کند.

اسکن بیلبوردهای تبلیغاتی و نمایش آن‌ها درون خودرو
۵ خرداد ۱۴۰۰

اسکن بیلبوردهای تبلیغاتی و نمایش آن‌ها درون خودرو

خودروساز مشهور آمریکایی، در تلاش برای توسعه سیستم جدیدی است که با شناسایی و اسکن بیلبوردهای تبلیغاتی، امکان به نمایش گذاشتن آن‌ها در داخل خودرو فراهم می‌کند. این نوآوری جدید فورد را می‌توان آخرین نمونه از تلاش شرکت‌های فناور برای ورود به حوزه‌های تبلیغات و استفاده از پتانسیل‌های قابل توجه این صنعت دانست. در این فناوری، با استفاده از یک دوربین، تصویری از بیلبورد گرفته شده و پس از شناسایی و تحلیل تصاویر توسط پردازنده، تبلیغات مرتبط درون خودرو به نمایش گذاشته می‌شود.

بهبود رشد گیاهان گلخانه‌ای به کمک تزریق دی اکسید کربن
۱۰ خرداد ۱۴۰۰

بهبود رشد گیاهان گلخانه‌ای به کمک تزریق دی اکسید کربن

یک شرکت هلندی فعال در صنعت کشاورزی، روشی جدید ابداع نموده که فرآیند فتوسنتز گیاهان گلخانه‌ای را بهبود می‌بخشد. فناوری ابداعی «دالسم» که در ثبت اختراع جدید این شرکت معرفی شده، یک سیستم تهویه پیشرفته است که توزیع کاملاً یکنواخت دی‌اکسید کربن در جریان هوای متحرک گلخانه را ممکن می‌سازد. به کمک این فناوری، شرایط آب‌و‌هوایی گلخانه، در وضعیت پایدار و بهینه قرار گرفته و رشد گیاه به حداکثر می‌رسد.