آنالیز احساسات کاربران برای ارائه تبلیغات مناسب
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ آنالیز احساسات کاربران برای ارائه تبلیغات مناسب

یک شرکت نوپا، ایده‌ای جدید و خلاقانه برای تبلیغات هوشمند ارائه نموده است. تروتیفای (Truthify)، موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع جدیدی شده که بر تبلیغات مبتنی بر احساسات متمرکز شده است. در این مدل، احساسات کاربران در زمان واقعی مورد بررسی و تجزیه‌وتحلیل قرار گرفته و تبلیغات به صورت کاملاً بهینه و مبتنی بر همان احساسات، به وی عرضه می‌شود.

با تشدید رقابت‌ها در فضاهای مختلف کسب‌وکاری، اهمیت ارائه تبلیغات جذاب و سفارشی دوچندان شده و به همین دلیل، بسیاری از فناوران و شرکت‌های پیشگام، سعی دارند تا از ابداعات و نوآوری‌های جدیدی در این حوزه استفاده کنند. در این بین، با توجه به آینده روشن صنعت تبلیغات، قد علم کردن استار‌ت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناور جدید هم چیز عجیبی به نظر نمی‌رسد. تروتیفای نیز یکی از همین شرکت‌های نوپا است که در سال ۲۰۱۷ میلادی تأسیس شده و به دنبال آن است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خارق‌العاده هوش مصنوعی، تبلیغاتی بهینه‌تر را ممکن نماید.

فناوری ابداعی این شرکت که «سفرهای بهینه‌شده مبتنی بر احساسات» (Emotion-Optimized Journeys) نام گرفته است، روشی خلاقانه برای استفاده از هوش مصنوعی در تعیین واکنش احساسی بیننده است. برای این منظور، پلتفرم ویدئویی احساسات کاربران را در زمان واقعی، در خصوص محتواهای مختلف (مثلاً یک تبلیغ ویدئویی) آنالیز نموده و سپس بر همین اساس، گزینه بعدی را عرضه می‌کند. اگر کاربری در پاسخ به یک لحظه خاص در یک ویدیوی تبلیغاتی، نشانه‌هایی از شادی یا تعجب از خود بروز دهد، پلتفرم می‌تواند وی را به یک صفحه برای خریداری محصول یا گرفتن اطلاعات بیشتر راهنمایی نموده و یا در صورت شناسایی حالاتی از انزجار، محتوا و رویکرد تبلیغاتی را به‌طور کامل تغییر ‌دهد.

بنا بر اسناد این پتنت که در جولای ۲۰۲۰ میلادی به ثبت رسیده و گواهی آن به تازگی با شماره «US 10990166»، از سوی دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا صادر گردیده است، سیستم هوشمند تبلیغات، به حفظ حریم خصوصی کاربران هم اهمیت داده و برای اطمینان از این موضوع، تأیید مخاطبین برای بکارگیری این مدل از تبلیغات را الزامی نموده است. علاوه بر این، نوعی قابلیت ضد ربات به این فناوری افزوده شده تا هیچ‌گونه مزاحمتی برای کاربران ایجاد نشود. سازندگان یا تبلیغ‌کنندگان، می‌توانند بر اساس هفت واکنش احساسی از پیش تعریف شده توسط سیستم هوش مصنوعی، حداکثر هفت گزینه مختلف را به مخاطب ارائه نموده و اثرگذاری تبلیغات خود را به حداکثر برسانند. گفته شده که نرخ تبدیل این فناوری در آزمایش‌های صورت گرفته، تقریباً برابر ۸۱ درصد بوده که یک رکورد بسیار خوب برای این پلتفرم تبلیغاتی به حساب می‌آید. از راه‌حل ابداعی تروتیفای، می‌توان هم در تلفن‌های همراه و هم در برنامه‌های تحت وب استفاده نمود.

جاستین ویس (Justin Wisz)، مدیرعامل این شرکت، معتقد است که نود درصد تصمیمات افراد، بر اساس احساسات گرفته می‌شود و نه بر مبنای اطلاعات و از همین رو، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند مناسب‌ترین محتوا را بر اساس عکس‌العمل احساسی کاربر ارائه نموده و صرفاً بر اطلاعات جمعیتی برای تبلیغات تکیه نکنند. وی در خصوص فناوری جدید تروتیفای می‌گوید: «مشکلی که ما برای حل آن تلاش کردیم، این بود که در محیطی با نگرانی‌های رو به افزایش در زمینه حریم خصوصی، چگونه تبلیغات را افزایش دهیم. ما الگوهای بهینه شده‌ای برای احساسات توسعه دادیم، تا تجربه کاربر بهبود یابد. در این فناوری، هیچ‌گونه نیازی به شناسایی چهره یا ثبت قبلی نبوده و نتیجه نهایی، یک تجربه شخصی برای کاربران و نرخ تبدیل بالاتر برای تبلیغ‌کنندگان خواهد بود».

پربازدید‌ترین‌ها

برگزاری نخستین وبینار تخصصی مالکیت فکری توسط باشگاه فناوری و نوآوری یونسکو
۱۲ آبان ۱۴۰۰

برگزاری نخستین وبینار تخصصی مالکیت فکری توسط باشگاه فناوری و نوآوری یونسکو

باشگاه فناوری و نوآوری یونسکو، با حمایت کانون پتنت ایران، اقدام به برگزاری یک وبینار تخصصی مالکیت فکری برای کسب‌و‌کارهای نوپا، مراکز دانش‌بنیان و دانشگاهیان نموده است. در پایان این رویداد سه روزه که ۲۲ لغایت ۲۵ آبان ماه برگزار می‌گردد، گواهینامه بین‌المللی باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو نیز به شرکت‌کنندگان اعطا می‌گردد.

برگزاری افتتاحیه مدرسه پاییزه وزارت بهداشت با حضور مدیران فناوری و مالکیت فکری
۱۲ آبان ۱۴۰۰

برگزاری افتتاحیه مدرسه پاییزه وزارت بهداشت با حضور مدیران فناوری و مالکیت فکری

اولین رویداد از مدرسه پاییزه مالکیت فکری وزارت بهداشت، روز دوشنبه هفته جاری، مورخ دهم آبان ماه، با حضور ۱۰۳ نفر از مدیران فناوری، کارشناسان دفاتر مالکیت فکری و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های وابسته به این وزارتخانه برگزار گردید. تمرکز ویژه این رویداد که با عنوان «بررسی سیاست‌های مالکیت فکری رایج در دنیا» برگزار شد، بیان سیاست‌های متداول مالکیت فکری در دانشگاه‌های جهان و رویکردهای ممکن برای دانشگاه‌های داخلی بود.

لزوم حمایت از پتنت‌های راهبردی در مسیر ایده تا بازار
۲۳ آبان ۱۴۰۰

لزوم حمایت از پتنت‌های راهبردی در مسیر ایده تا بازار

دومین وبینار «مدرسه پاییزه» با عنوان «مالکیت فکری، بودن یا نبودن مسئله این است!» ویژه مرکز مالکیت فکری دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت برگزار گردید.  

رده ۶۰ شاخص جهانی نوآوری به ایران رسید
۲۴ آبان ۱۴۰۰

رده ۶۰ شاخص جهانی نوآوری به ایران رسید

بر اساس آمار منتشر شده، ایران در شاخص‌های مختلف در مقایسه با ده کشور برتر، کشورهای منطقه و گروه کشورهای با درآمد متوسط رو به بالا در حوزه خروجی‌های فناوری عملکرد مطلوبی داشته تا جایی که به جایگاه 60 در شاخص جهانی نوآوری رسیده است.

محفظه هوشمند تحویل سفارشات پستی
۹ آبان ۱۴۰۰

محفظه هوشمند تحویل سفارشات پستی

یک شرکت فعال در صنعت پهپاد، ایده‌ای جدید و نوآورانه برای نسل آتی صندوق‌های پست خانگی ارائه نموده است. دران‌دک در حال توسعه یک محفظه هوشمند برای دریافت محموله‌های پستی است که مجهز به قابلیت‌های مختلفی نظیر سیستم‌های گرمایش و سرمایش، احراز هویت، امضای از راه دور، رهگیری مرسوله و حتی قابلیت شارژ پهبادها بوده و می‌تواند انقلابی در زمینه خدمات پستی و تحویل سفارشات ایجاد نماید.