آنالیز احساسات کاربران برای ارائه تبلیغات مناسب
۰۹ خرداد ۱۴۰۰

آنالیز احساسات کاربران برای ارائه تبلیغات مناسب

یک شرکت نوپا، ایده‌ای جدید و خلاقانه برای تبلیغات هوشمند ارائه نموده است. تروتیفای (Truthify)، موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع جدیدی شده که بر تبلیغات مبتنی بر احساسات متمرکز شده است. در این مدل، احساسات کاربران در زمان واقعی مورد بررسی و تجزیه‌وتحلیل قرار گرفته و تبلیغات به صورت کاملاً بهینه و مبتنی بر همان احساسات، به وی عرضه می‌شود.

با تشدید رقابت‌ها در فضاهای مختلف کسب‌وکاری، اهمیت ارائه تبلیغات جذاب و سفارشی دوچندان شده و به همین دلیل، بسیاری از فناوران و شرکت‌های پیشگام، سعی دارند تا از ابداعات و نوآوری‌های جدیدی در این حوزه استفاده کنند. در این بین، با توجه به آینده روشن صنعت تبلیغات، قد علم کردن استار‌ت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناور جدید هم چیز عجیبی به نظر نمی‌رسد. تروتیفای نیز یکی از همین شرکت‌های نوپا است که در سال ۲۰۱۷ میلادی تأسیس شده و به دنبال آن است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خارق‌العاده هوش مصنوعی، تبلیغاتی بهینه‌تر را ممکن نماید.

فناوری ابداعی این شرکت که «سفرهای بهینه‌شده مبتنی بر احساسات» (Emotion-Optimized Journeys) نام گرفته است، روشی خلاقانه برای استفاده از هوش مصنوعی در تعیین واکنش احساسی بیننده است. برای این منظور، پلتفرم ویدئویی احساسات کاربران را در زمان واقعی، در خصوص محتواهای مختلف (مثلاً یک تبلیغ ویدئویی) آنالیز نموده و سپس بر همین اساس، گزینه بعدی را عرضه می‌کند. اگر کاربری در پاسخ به یک لحظه خاص در یک ویدیوی تبلیغاتی، نشانه‌هایی از شادی یا تعجب از خود بروز دهد، پلتفرم می‌تواند وی را به یک صفحه برای خریداری محصول یا گرفتن اطلاعات بیشتر راهنمایی نموده و یا در صورت شناسایی حالاتی از انزجار، محتوا و رویکرد تبلیغاتی را به‌طور کامل تغییر ‌دهد.

بنا بر اسناد این پتنت که در جولای ۲۰۲۰ میلادی به ثبت رسیده و گواهی آن به تازگی با شماره «US 10990166»، از سوی دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا صادر گردیده است، سیستم هوشمند تبلیغات، به حفظ حریم خصوصی کاربران هم اهمیت داده و برای اطمینان از این موضوع، تأیید مخاطبین برای بکارگیری این مدل از تبلیغات را الزامی نموده است. علاوه بر این، نوعی قابلیت ضد ربات به این فناوری افزوده شده تا هیچ‌گونه مزاحمتی برای کاربران ایجاد نشود. سازندگان یا تبلیغ‌کنندگان، می‌توانند بر اساس هفت واکنش احساسی از پیش تعریف شده توسط سیستم هوش مصنوعی، حداکثر هفت گزینه مختلف را به مخاطب ارائه نموده و اثرگذاری تبلیغات خود را به حداکثر برسانند. گفته شده که نرخ تبدیل این فناوری در آزمایش‌های صورت گرفته، تقریباً برابر ۸۱ درصد بوده که یک رکورد بسیار خوب برای این پلتفرم تبلیغاتی به حساب می‌آید. از راه‌حل ابداعی تروتیفای، می‌توان هم در تلفن‌های همراه و هم در برنامه‌های تحت وب استفاده نمود.

جاستین ویس (Justin Wisz)، مدیرعامل این شرکت، معتقد است که نود درصد تصمیمات افراد، بر اساس احساسات گرفته می‌شود و نه بر مبنای اطلاعات و از همین رو، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند مناسب‌ترین محتوا را بر اساس عکس‌العمل احساسی کاربر ارائه نموده و صرفاً بر اطلاعات جمعیتی برای تبلیغات تکیه نکنند. وی در خصوص فناوری جدید تروتیفای می‌گوید: «مشکلی که ما برای حل آن تلاش کردیم، این بود که در محیطی با نگرانی‌های رو به افزایش در زمینه حریم خصوصی، چگونه تبلیغات را افزایش دهیم. ما الگوهای بهینه شده‌ای برای احساسات توسعه دادیم، تا تجربه کاربر بهبود یابد. در این فناوری، هیچ‌گونه نیازی به شناسایی چهره یا ثبت قبلی نبوده و نتیجه نهایی، یک تجربه شخصی برای کاربران و نرخ تبدیل بالاتر برای تبلیغ‌کنندگان خواهد بود».

پربازدید‌ترین‌ها

دعوت به همکاری در تیم جستجوی نوآوری کانون با تخصص مهندسی مکانیک
۹ تیر ۱۴۰۰

دعوت به همکاری در تیم جستجوی نوآوری کانون با تخصص مهندسی مکانیک

کانون پتنت ایران جهت توسعه تیم جستجوی نوآوری خود، از فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد یا دکتری در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه‌های برتر کشور، دعوت به همکاری به عمل می‌آورد.

تجاری‌سازی اختراع یک کودک ۹ ساله
۱۶ تیر ۱۴۰۰

تجاری‌سازی اختراع یک کودک ۹ ساله

ایده یک کودک ۹ ساله که حاضر نبود حتی برای دقایقی از عروسکش جدا شود، منجر به شکل‌گیری یک کسب‌وکار خانوادگی شد. «آدل فولتون»، با مطرح نمودن ایده قرار گرفتن یک جیب شفاف بر روی کوله‌پشتی به منظور قرار گرفتن عروسک در آن، نه تنها مشکل کودکانه خود را حل نمود، بلکه با اخذ گواهی ثبت اختراع و ثبت ایده در یک پلتفرم سرمایه‌گذاری جمعی، تولید و فروش محصول را هم آغاز نموده است.

بررسی آناتومی پتنت در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری
۱۲ تیر ۱۴۰۰

بررسی آناتومی پتنت در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری

با توجه به اهمیت اسناد ثبت اختراع و اطلاعات ارزشمند موجود در آن‌ها، عنوان جدیدی در وبینارهای آکادمی کانون پتنت ایران قرار گرفته که به شناخت اجزا و بخش‌های مختلف یک پتنت اختصاص دارد. این دوره آموزشی که تحت عنوان «آناتومی پتنت» در تقویم تابستانه آکادمی گنجانیده شده، در تاریخ پنجم مرداد ماه و در قالب برنامه سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری برگزار می‌گردد.

پیشگامی چینی‌ها در ثبت اختراعات حوزه انرژی خورشیدی
۱۳ تیر ۱۴۰۰

پیشگامی چینی‌ها در ثبت اختراعات حوزه انرژی خورشیدی

با وجود رقابت کشورهای پیشرفته در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی، به نظر می‌رسد که کشورهای آسیایی، گوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده‌اند. در میان ده متقاضی برتر ثبت اختراع در این حوزه، نه مورد آسیایی بوده و فقط یک شرکت کانادایی در این بین حضور دارد. در این بین، چین با بیش از ۲۳۳ هزار پتنت فامیلی، فاصله‌ای زیاد با رقبا ایجاد نموده و عملاً خود را به‌عنوان رهبر اصلی این حوزه شناسانده است.

جمع‌آوری استخری از پتنت‌های مرتبط با فناوری صدای سه بعدی
۱۴ تیر ۱۴۰۰

جمع‌آوری استخری از پتنت‌های مرتبط با فناوری صدای سه بعدی

سونی با همکاری چند شرکت فعال در حوزه فناوری‌های صوتی، استخری از پتنت‌های متنوع‌ جمع‌آوری نموده که برای پیاده‌سازی استاندارد جدید صدای سه بعدی، الزامی و البته کافی می‌باشند. متقاضیان فعالیت در این حوزه، با اخذ مجوز بهره‌برداری از این مجموعه، بدون نگرانی از هر گونه دادرسی و نقض پتنت، می‌توانند به فعالیت‌های خود ادامه داده و نسل بعدی فناوری‌های صوتی را ارتقاء دهند.

شارژ تلفن‌های هوشمند از طریق صداهای محیطی
۲۱ تیر ۱۴۰۰

شارژ تلفن‌های هوشمند از طریق صداهای محیطی

شیائومی در تلاش برای توسعه قابلیت نوآورانه‌ای برای شارژ گوشی‌های هوشمند است. این فناوری که به تازگی در دفتر مالکیت فکری چین به ثبت رسیده، از صدا برای شارژ دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌کند. به این منظور، دستگاهی برای جمع‌آوری صدا و ارتعاشات محیط تعبیه شده که آن‌ها را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند. در ادامه، این لرزش مکانیکی به یک جریان الکتریکی تبدیل شده و شارژ شگفت‌انگیز تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌های الکترونیکی را ممکن می‌سازد.