خودروهایی که ارز دیجیتال استخراج می‌کنند!
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ خودروهایی که ارز دیجیتال استخراج می‌کنند!

شرکت کانادایی دایمک (Daymac)، در حال برنامه‌ریزی برای تولید و عرضه خودرویی است که قابلیت استخراج ارزهای دیجیتال را دارا می‌باشد. این خودروی الکتریکی که نخستین ماینر خودرویی ارزهای دیجیتال در جهان محسوب می‌شود، در همه لحظاتی که وضعیت شارژ الکتریکی خودرو مناسب باشد، قابلیت ماینینگ را خواهد داشت. در ثبت اختراع این شرکت، به صورت خاص زمان‌هایی که خودرو متوقف بوده و برای مدتی بلااستفاده می‌باشد، به‌عنوان زمانی ویژه برای استخراج ارزهای دیجیتال مختلف در نظر گرفته شده است.

فناوری بلاک‌چین، یکی از حوزه‌های پراستقبال فناوری در سال‌های اخیر بوده که با پیشرفت‌های چشمگیر و دامنه وسیع کاربرد، طیف گسترده‌ای از سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف، اعم از بانک‌ها و مؤسسات مالی، شرکت‌های فناور، پیشگامان حوزه ورزش و حتی باج‌گیران پتنت را به خود جلب نموده است. در این بین، توسعه و بهبود فناوری‌های استخراج ارز دیجیتال، در زمره جذاب‌ترین سرمایه‌گذاری‌های فناورانه محسوب شده که حتی فناوران مشهوری همچون سامسونگ و مایکروسافت را به خود جذب نموده است. ایده‌های خلاقانه‌ای نظیر استخراج ارزهای دیجیتالی از طریق مشاهده و خواندن تبلیغات مختلف، چشم‌اندازی خارق‌العاده برای این حوزه متصور می‌کند. در ادامه این نوآوری‌های عجیب و غریب، دایمک که بیشتر برای طراحی و تولید اسکوترهای برقی شناخته می‌شود، مترصد به استفاده از خودروهای برقی خود برای استخراج ارز دیجیتال است.

اگرچه شرکت تسلا به‌عنوان غول صنعت خودروهای الکتریکی، عمدتاً به خلق ایده‌های جدید و غیرمتعارف در این صنعت مشهور است، با این حال فناوری پتنت شده دایمک که تحت عنوان «Nebula Miner» ارائه شده، کمی این باور عمومی سال‌های اخیر را دستخوش تغییر نموده است. تصور کنید که خودروی خود را در گوشه خیابان یا پارکینگ محل کارتان پارک کرده‌اید و در حالی که به کارهای روزانه خود رسیدگی می‌کنید، خودرو شما هم در حال استخراج ارز دیجیتال است. این همان کاری است که سه‌چرخه‌های برقی دایمک با نام تجاری «Avvenire Spiritus»، قرار است به‌زودی انجام دهند. این خودرو، حتی از این طریق، قادر به انجام تراکنش‌های مالی مرتبط با عوارض بزرگراه، هزینه پارکینگ و ... هم می‌باشد.

آلدو بایوکی (Aldo Baiocchi)، مدیرعامل دایمک در این خصوص می‌گوید: «در حالی که اغلب وسایط نقلیه پارک شده در گاراژها و پارکینگ‌ها در حال استهلاک هستند، فناوری ماینینگ ما، برای شما پول تولید می‌کند. دایمک از بدو تأسیس خود، یک قهرمان در زمینه فناوری‌های انقلابی و تحول‌آفرین بوده و پیشرفت‌های اخیر در حوزه ارزهای دیجیتال هم، نشانه روشنی از اوج‌گیری انقلاب بلاک‌چین در سال ۲۰۲۳ میلادی است. ماینرها، هر زمانی که خودرو شارژ می‌شود، به کارشان ادامه می‌دهند».

خودروهای ابداعی دایمک، قادر به تولید ارزهای دیجیتال بیت‌کوین، دوج‌کوین (Dogecoin)، اتریوم و کاردانو (Cardano) می‌باشد. با وجودی که این خودروساز کانادایی، پیش سفارش ۳۵۰ میلیون دلاری برای خودروی مرموز خود دریافت نموده، اما برنامه‌ریزی برای عرضه خودرو خود را به سال ۲۰۲۳ میلادی موکول نموده است.

گفتنی است که فرآیند استخراج ارز دیجیتال، یک فرآیند پرمصرف از منظر انرژی بوده که با توجه به مضرات فعلی برای محیط‌زیست، با چالش‌ها و انتقاداتی از سوی کارشناسان و عموم مردم مواجه شده است. این امر، به حدی بوده که حتی ایلان ماسک و شرکت تسلا، از مواضع قبلی خود مبنی بر خریداری و استفاده از بیت‌کوین در کسب‌وکار خود تا حدی عقب نشسته و یکی از بزرگ‌ترین سقوط‌های ارزش‌ این ارز دیجیتال مشهور را پدید آوردند.  

پربازدید‌ترین‌ها

گفتگوی خبری دکتر مرتضی براتی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه اکوسیستم کانون مدیریت دارایی‌های فکری در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) در حاشیه بیست‌ و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران
۳۰ بهمن ۱۴۰۲

گفتگوی خبری دکتر مرتضی براتی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه اکوسیستم کانون مدیریت دارایی‌های فکری در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) در حاشیه بیست‌ و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران

گفتگوی خبری دکتر مرتضی براتی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه اکوسیستم کانون مدیریت دارایی‌های فکری در خصوص چالش‌های نظام اختراعات و توسعه فناوری در کشور در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا)

نشست افتتاحیه فن‌تز
۵ اسفند ۱۴۰۲

نشست افتتاحیه فن‌تز

فراخوان حمایت از تجاری سازی پایان‌نامه‌های حیطه مواد و صنایع معدنی (فن‌تر مواد) و حمایت از ایده‌ها و طرح‌های فناورانه

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران
۲ اسفند ۱۴۰۲

همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران

نخستین همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران ۲۹ بهمن ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.