مدیریت هوشمند و ایمن مواد غذایی با استفاده از سنسورهای کنترل دما
۰۱ تیر ۱۴۰۰ مدیریت هوشمند و ایمن مواد غذایی با استفاده از سنسورهای کنترل دما

در گواهی ثبت اختراع جدید شرکت «CM Systems LLC»، سیستم نوآورانه‌ای برای مدیریت ایمنی مواد غذایی معرفی شده است. این فناوری که در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا به ثبت رسیده، به شکلی کاملاً دیجیتال و با بهره‌گیری از سنسورهای هوشمند تنظیم دما، امکان رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشت در مراکز غذایی و ارزیابی دقیق آن‌ها را فراهم می‌سازد. به کمک این فناوری، در مراکز خدمات غذایی، چک‌لیست‌های نظارتی به‌صورت خودکار تکمیل شده و قابلیت‌ گزارشگیری قوی و دقیق فراهم می‌باشد.

صنایع غذایی، به‌عنوان یکی از بخش‌های به شدت در حال توسعه که در ارتباط مستقیم با سلامت انسان قرار دارد، مستلزم رعایت مجموعه‌ای از شرایط و استانداردهای ایمنی و بهداشتی است. گسترش خدمات غذایی و استفاده از فناوری‌های پیشرفته در زمینه نگهداری، بسته‌بندی و حمل‌ونقل مواد غذایی، این صنعت را به یک ماراتن تنگاتنگ برای توسعه نوآوری‌های جدید مبدل ساخته است. مثال بارز این موضوع، نوآوری‌های «CM Systems»، به‌عنوان یکی از رهبران صنعت ایمنی و اتوماسیون مواد غذایی است که جهت ارزیابی وضعیت ایمنی مواد غذایی، بر استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌ای همچون اینترنت اشیاء، پرتال‌های‌ مبتنی بر وب و سنسورها متمرکز است.

محصول اصلی این شرکت که «®ComplianceMate» نام دارد، یک سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی است که می‌تواند سیستم‌های نظارت بر مواد غذایی و مراکز ارائه خدمات غذایی را به‌طور کامل متحول نماید. نظر به ارزش تجاری این سیستم، حفاظت از آن به صورت جدی از سوی شرکت دنبال می‌شود. در همین راستا، «CM Systems» در سال ۲۰۱۷ میلادی، موفق به اخذ گواهی ثبت اختراعی به شماره «US 9811788»، از دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا گردید. در این پتنت، جنبه‌های مختلفی از سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی، از جمله یک پرتال برای مدیریت و گزارش‌دهی و یک دستگاه محاسبات دستی برای تکمیل چک‌لیست ارزیابی ارائه شده بود. این در حالی است که پتنت دیگر این شرکت که در سال ۲۰۱۷ میلادی به ثبت رسید و اخیراً گواهی ثبت اختراعی به شماره «US 11004020» به آن اختصاص یافت، برخی جنبه‌های پیشرفته‌تر، از جمله سنسورهای هوشمند برای کنترل دما، کنترل خودکار با استفاده از یک پروب بلوتوثی و قابلیت‌های گزارشگیری قوی‌تر را توصیف می‌کند.

استیو گترائر (Steve Getraer)، مدیر ارشد این شرکت، در ارتباط با اخذ گواهی ثبت اختراع جدید اظهار داشته: «این پتنت که به رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشت مرتبط است، به گسترش و تعمیق سبد مالکیت فکری ما کمک می‌کند. این موفقیت، بیانگر فداکاری و تعهد تیم ما به صنعت خدمات غذایی است. ما از توسعه مداوم دارایی‌های فکری خود خرسندیم. پتنت جدید، تعهد ما به این صنعت را برجسته‌تر نموده و موقعیت ما را به‌عنوان یک رهبر در بازار خدمات مواد غذایی، ارتقاء می‌بخشد».     

لازم به ذکر است که «®ComplianceMate»، تاکنون جوایز متعددی به خود اختصاص داده که از آن جمله، می‌توان به جایزه «German Innovation Awards» از شورای طراحی آلمان، جایزه «Kitchen Innovations® Award» از انجمن ملی رستوران‌های آمریکا و کاپ جهانی نوآوری در زمینه فناوری‌های پوشیدنی و اینترنت اشیاء اشاره نمود.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.