انتشار تقویم تابستان ۱۴۰۰ آکادمی کانون پتنت ایران
۰۵ تیر ۱۴۰۰ انتشار تقویم تابستان ۱۴۰۰ آکادمی کانون پتنت ایران

تقویم تابستانه آکادمی کانون پتنت ایران، از ۱۰ رویداد آموزشی- ترویجی تشکیل شده که حوزه‌های مختلف مالکیت فکری و ثبت اختراع را در بر می‌گیرد. از نقاط قابل توجه تقویم تابستان، عناوین جدید «آناتومی پتنت» و «سینما مالکیت فکری» بوده که جذابیت ویژه‌ای ایجاد نموده‌اند.

این تقویم، شامل ۹ رویداد در قالب سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری بوده که با دوره‌های «آشنایی با مالکیت فکری» و «پتنت به‌عنوان ابزاری برای حفاظت از فناوری‌های نوآورانه» آغاز می‌گردد. «آشنایی با آناتومی پتنت»، عنوان دوره جدیدی است که به بررسی و تشریح اجزای پتنت می‌پردازد.

نظر به اهمیت مسئله دسترسی به اطلاعات موجود در اسناد ثبت اختراع، عناوین «جستجوی پتنت» و همچنین «آشنایی با پایگاه اطلاعاتی Patentscope»، از دیگر رویدادهایی هستند که در تقویم تابستان گنجانیده شده‌اند. همچنین به موضوع «آشنایی با معاهده همکاری ثبت اختراع یا PCT و مزایای آن» هم به عنوانی یکی از موضوعات روز جهان پرداخته شده است. «مسیر ملی حفاظت از اختراعات» نیز، در زمره رویدادهایی است که در دوره‌های قبلی با استقبال خوبی مواجه شده و نظر به این استقبال، بار دیگر در تابستان سال جاری قابل دسترس خواهد بود.

 

ردیف عنوان مدرس/سخنران زمان
۱ آشنایی با مالکیت فکری میترا امین لو ۲۲ تیرماه
۲ پتنت، ابزاری برای حفاظت از فناوری‌های نوآورانه امیرحسین برنایی ۲۹ تیرماه
۳ آشنایی با آناتومی پتنت لیلا زارعی ۵ مردادماه
۴ جستجوی پتنت لیلا زارعی ۱۲ مردادماه
۵ آشنایی با پایگاه اطلاعاتی Patentscope فاطمه جهان پیما ۱۹ مردادماه
۶ معرفی کانون پتنت ایران و خدمات آن صبا شرف الدین ۲۶ مردادماه
۷ مسیر ملی حفاظت از اختراعات مریم فولادی ۲ شهریورماه
۸ آموزش نحوه ثبت درخواست در پرتال کانون پتنت ایران وجیهه کاظم پور ۹ شهریورماه
۹ آشنایی با معاهده همکاری ثبت اختراع «PCT» و مزایای آن مهرداد خانلرخانی ۱۶ شهریورماه
۱۰ سینما مالکیت فکری؛ ویژه برنامه روز جهانی سینما به صورت پنل برگزار خواهد شد. ۲۱ شهریورماه

 

در دو وبینار ترویجی «معرفی خدمات کانون پتنت ایران» و «آشنایی با پرتال ثبت درخواست کانون پتنت»، مخاطبین می‌توانند با حمایت‌های مختلف کانون آشنا شده و از جزئیات و فرایند کامل ثبت یک درخواست در پرتال کانون اطلاع یابند. «سینما مالکیت فکری» که آخرین رویداد تقویم تابستانه است، ویژه برنامه روز جهانی سینما بوده که با نقد و تحلیل یک فیلم، تأثیر ثبت اختراع و سیستم مالکیت فکری را بر روی یک کسب‌و‌کار بررسی می‌کند.

شایان ذکر است که ثبت‌نام رویدادهای تقویم تابستانه، از طریق ایوند انجام نگرفته و کلیه فرایندها، از جمله ثبت‌نام در کارگاه و اطلاع‌رسانی در مورد لینک ورود به وبینار، نحوه دریافت گواهی‌نامه و ...، از طریق پرتال کانون انجام می‌گیرد. لذا لازم است تا شرکت‌کنندگان، نسبت به ویرایش و درج آدرس صحیح ایمیل در حساب کاربری خود اقدام نمایند. همچنین شایان ذکر است که رویدادهای تقویم تابستانه برخلاف دوره‌های قبلی، محدود به ساعت ۱۶ الی ۱۸ نبوده و در نتیجه، مخاطبین محترم لازم است نسبت به زمان برگزاری هر رویداد دقت لازم را داشته باشند.

 

تقویم تابستانه آکادمی ۱۴۰۰

دانلود تقویم تابستانه

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.