ایده یک کودک ۹ ساله که حاضر نبود حتی برای دقایقی از عروسکش جدا شود، منجر به شکلگیری یک کسبوکار خانوادگی شد. آدل فولتون (Adele Fulton)، با مطرح نمودن ایده قرار گرفتن یک جیب شفاف بر روی کولهپشتی به منظور قرار گرفتن عروسک در آن، نه تنها مشکل کودکانه خود را حل نمود، بلکه با اخذ گواهی ثبت اختراع و ثبت ایده در یک پلتفرم سرمایهگذاری جمعی، تولید و فروش محصول را هم آغاز نموده است.
بسیاری از مردم بر این باورند که اختراع و نوآوری، منحصر به یک طبقه اجتماعی خاص و یا گروه سنی مشخصی است. این در حالی است که خلق ایدههای نوآورانه، نه سن و سال میشناسد و نه جنسیت و قوم و مذهب! نمونه بارز این موضوع، اختراع آدل فولتون، کودک ۹ ساله آمریکایی است که طی یک اتفاق جالب و با حمایتهای پدرش تحقق یافت. این ایده که در دوره پیشدبستانی به ذهن آدل خطور کرد، از علاقه بیحد و حصر وی به یک عروسک «Lovies» (نوعی حیوان عروسکی) نشأت گرفت. وی هنگام رفتن به مدرسه و بازگشت به خانه، مجبور بود عروسک را در کیفش بگذارد و از اینکه صورت عروسکش را نمیدید، بسیار ناراحت بود. یک روز که به خانه برگشت، این مشکل را با پدرش در میان گذاشت و این ایده را مطرح نمود که ای کاش یک جیب شفاف جلوی کولهپشتی وجود داشت تا عروسکش را در آن ببیند. همین ایده به ظاهر مسخره، نقطه آغاز یک کسبوکار خانوادگی شد.
در ابتدا، نمونه اولیه توسط آدل و پدرش ساخته شد. آدل احساس میکرد که مشکلی وجود دارد، چرا که عروسکش در کولهپشتی کج میشد و نمای جالبی ایجاد نمیکرد. ایده بعدی آنها برای بهبود نمونه اولیه، تعبیه نوعی بند بهعنوان کمربند ایمنی محصول بود. تقریباً همه چیز آماده شده بود. آنها با یک خیاط محلی صحبت کردند تا دو نمونه از کیف ابداعی جدید با نام «Lovie Window» را تولید کند. اقدام بعدی خانواده فولتون، ثبت درخواست برای یک پتنت طراحی بود که در آگوست ۲۰۱۹ انجام گرفت. نتیجه این اقدام، صدور گواهی ثبت اختراعی به شماره «US D 899777» بود که در اکتبر سال گذشته میلادی به خانواده فولتون اعطا گردید. در این پتنت، نام آدل و پدرش بهعنوان مخترعین درج شده است.
برخلاف بسیاری از اختراعات کودکانه که در همان مرحله ایده و یا نهایتاً ثبت اختراع متوقف میگردد، دیوید فولتون و فرزندش، احساس کردند که این ایده میتواند برای سایر کودکان هم جذاب باشد. آنها برای جذب سرمایه لازم بهمنظور تولید و عرضه «Lovie Window»، به سراغ پلتفرم تأمین مالی «Kickstarter» رفته و درخواست خود را ثبت نمودند. آدل در توضیح محصولش چنین نوشته بود که این کولهپشتی به بچهها اجازه میدهد تا با نشان دادن علایق و موارد مهم خود در پشت جیب شفاف کولهپشتی، شخصیتشان را به نمایش بگذارند. نتیجه بسیار جالب بود. در حالی که تنها ۴۵۰۰ دلار بهعنوان هدف جذب سرمایه مشخص شده بود، ۸۶ سرمایهگذار با این ایده موافقت نموده و مبلغ ۴۶۳۸ دلار به آن اختصاص دادند.
گفتنی است، هماکنون وبسایتی برای فروش «Lovie Window» راهاندازی شده که علاقهمندان میتوانند با پرداخت ۲۴/۹۹ دلار، یکی از این کولهپشتیها را خریداری کرده و از آن لذت ببرند. جالبتر اینکه آدل با تحقق ایده قبلی و تجاریسازی آن، به فکر اختراع بعدی خود نیز میباشد.