حفاظت گسترده از فناوری بازیافت باتری‌های لیتیوم یونی
۲۳ تیر ۱۴۰۰ حفاظت گسترده از فناوری بازیافت باتری‌های لیتیوم یونی

شرکت «آمریکن منگنز» (American Manganese)، برای فناوری منحصربه‌فرد خود در حوزه بازیافت باتری‌های لیتیوم یونی، موفق به اخذ گواهی ثبت اختراعی از دفتر ثبت اختراع ژاپن (JPO) شده است. این گواهی ثبت اختراع، در کنار پتنت‌های گرنت شده در کره جنوبی و آمریکا و همچنین پرونده‌های در حال ارزیابی در چین، اروپا، استرالیا، هند و کانادا، سبد دارایی‌های فکری این شرکت را قدرتمند نموده و حفاظت گسترده‌ای از این فناوری پدید می‌آورد.

بی‌شک صنعت باتری در زمره صنایع به شدت رقابتی جهان است که طیف وسیعی از دانشگاه‌ها و شرکت‌های فناور را به خود مشغول نموده است. با توجه به کاربرد گسترده باتری‌ها در بخش‌های مختلفی همچون خودروهای الکتریکی و انواع تجهیزات الکترونیکی، توسعه فناوری‌های جدید برای ذخیره‌سازی بهینه انرژی، کاهش هزینه‌ها و همچنین افزایش عمر و پایداری باتری‌ها، برگ برنده‌ای برای شرکت‌های فناور خواهد بود. در این میان، باتری‌های لیتیوم یونی یکی از محبوبترین انواع باتری بوده و طبیعتاً حفاظت از نوآوری‌های صورت گرفته در خصوص آن‌ها، یکی از اولویت‌های مهم شرکت‌های فناور خواهد بود. نکته کلیدی دیگر، روند جهانی شدن و ارتباطات نزدیک و در هم پیچیده جهانی بوده که یک مقیاس بین‌المللی را برای اغلب این شرکت‌ها پدید آورده و به همین دلیل، محدوده جغرافیایی گسترده برای حفاظت حداکثری از اختراعات را الزامی نموده است. «آمریکن منگنز» هم مشابه با سایر رقبا، سعی دارد تا با حفاظت از فناوری‌های توسعه یافته در تک‌تک بازارهای مهم و بین‌المللی، یک چتر حفاظتی قوی و گسترده برای آن‌ها پدید آورد.

این استراتژی مالکیت فکری، در فناوری جدید این شرکت هم به چشم می‌خورد. فرآیند «RecycLiCoTM» که به بازیافت فلزات کاتدی می‌پردازد، یک فناوری بسیار کلیدی و دارای ارزش تجاری بالا بوده که با حداقل مراحل پردازش و در یک فرآیند کاملاً مستقیم و یکپارچه، استخراج ۱۰۰ درصدی کبالت، نیکل، منگنز و آلومینیوم را ممکن می‌سازد. دریافت گواهی ثبت اختراع از آمریکا (US 10246343 و US 10308523) و کره جنوبی (10-2246670)، اعلان رسمی دفتر ثبت اختراع ژاپن مبنی بر پایان یافتن ارزیابی‌ها و تأیید درخواست و نیز پرونده‌های در حال ارزیابی در چین، اروپا، استرالیا، هند و کانادا، به خوبی ارزش تجاری این فناوری را نشان می‌دهد.

لری ریو (Larry Reaugh)، مدیرعامل «آمریکن منگنز» با ابراز خشنودی از تأیید درخواست ثبت اختراع در ژاپن اظهار داشته: «ما در حال حاضر دوره جدیدی از شکوفایی نوآوری‌های مرتبط با باتری را تجربه می‌کنیم. شرکت‌های ژاپنی همچون پاناسونیک، سونی، تویوتا، نیسان و هیتاچی، در کنار شرکت‌های کره‌ای سامسونگ، LG Chem و SK Innovation، به‌عنوان رهبران نوآوری در این صنعت مطرح می‌باشند. اخذ گواهی در کره جنوبی و اطلاعیه جدید دفتر ثبت اختراع ژاپن، دستاورد بسیار مهمی است که توجهات جهانی را به RecycLiCoTM جلب می‌کند».

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day