تخم‌مرغ گیاهی کانادایی، آماده حضور در بازارهای جهانی
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ تخم‌مرغ گیاهی کانادایی، آماده حضور در بازارهای جهانی

یک استارت‌آپ کانادایی، برای نخستین بار موفق به تولید تخم‌مرغ‌های گیاهی در این کشور شده است. «نباتی فودز» (Nabati Foods)، در صدد حفاظت از محصول ارزشمند خود در کانادا، آمریکا و استرالیا بوده و حتی نیم‌نگاهی هم به حفاظت از این نوآوری در بازار اروپا و چین دارد.

طی سال‌های اخیر، تقاضا برای محصولات پروتئینی به شدت افزایش یافته و به همین دلیل، شرکت‌های زیادی به تولید و عرضه پروتئین‌های گیاهی جایگزین روی آورده‌اند. در حال حاضر، انواع پروتئین‌های گیاهی، از جمله مرغ، سوسیس و حتی محصولات شبیه به گوشت گاو در بازار موجود بوده و به نظر می‌رسد که با استقبال خوب مصرف‌کنندگان هم روبرو شده‌اند. اما یکی از نمونه‌های جدید این پروتئین‌ها، تخم‌مرغ‌های گیاهی هستند که عمدتاً با استفاده از حبوبات و در قالب نوعی مایع (شبیه به تخم‌مرغ زده شده) به فروش می‌رسند. عدم وجود کلسترول در این تخم‌مرغ‌ها، نه تنها متقاضیان محصولات گیاهی را بیش از پیش به خود جلب نموده، بلکه جذابیتی ویژه برای افراد علاقه‌مند به کنترل سلامت قلب و سطح کلسترول خون هم دارد.

شرکت نباتی فودز که در سال ۲۰۱۴ میلادی تأسیس گردیده و در زمینه تولید و عرضه انواع محصولات غذایی جدید، به‌ویژه میوه و سبزیجات فرآوری شده فعالیت دارد، اولین شرکت کانادایی است که به صنعت تولید تخم‌مرغ‌های گیاهی وارد شده است. محصول نوآورانه این شرکت، یک مایع فاقد کلسترول و تهیه شده از نخود گیاهی است که علاوه بر طعم و بافت مطلوب، سرشار از ویتامین «A»، ویتامین «E»، ریبوفلاوین (ویتامین B2)، نیاسین (ویتامین «B3» مؤثر بر سلامت سیستم عصبی، دستگاه گوارش و پوست)، ویتامین «B12» و اسید پانتوتنیک (ویتامین B5) می‌باشد. مهم‌ترین مزیت این تخم‌مرغ‌های گیاهی که با نام تجاری «Nabati Plant Eggz» به بازار عرضه خواهند شد، عدم وجود سویا و گلوتن بوده که نگرانی افراد محتاط در زمینه رژیم‌های غذایی را هم بر طرف می‌کند.

یکی از اولویت‌های نباتی فودز در مسیر تجاری‌سازی تخم‌مرغ‌های گیاهی، حفاظت حداکثری از این محصول نوآورانه است. به همین منظور، کشورهای کانادا، آمریکا و استرالیا، به‌عنوان بازار هدف نخست در نظر گرفته شده و به زودی نسبت به ثبت اختراع در آن‌ها اقدام خواهد شد. علاوه بر این، مدیران این شرکت در نظر دارند تا درخواست‌هایی نیز در سیستم پتنت چین و اروپا به ثبت رسانیده و یک پوشش یکپارچه و قدرتمند برای این دارایی فکری ارزشمند پدید آورند.

احتمالاً این محصول از اواخر سال جاری میلادی، در بطری‌های ۳۳۵ میلی‌لیتری به فروش خواهد رسید. بنا بر اعلام احمد یحیا (Ahmad Yehya)، مدیرعامل نباتی فودز، هر وعده غذایی این محصول، شامل ۹۰ کالری بدون کلسترول بوده، ۶ گرم پروتئین و ۲ گرم فیبر می‌باشد. وی در خصوص این محصول فوق‌العاده می‌افزاید: «نباتی فودز افتخار دارد که اولین شرکت کانادایی ارائه‌دهنده تخم‌مرغ‌های گیاهی است. این محصول، از پروتئین لوپین (نوعی حبوبات) و نخود برای بهبود قوام، طعم و بافت مناسب استفاده نموده و با توجه به فرمولاسیون عاری از سویا و گلوتن که بسیاری از افراد در رژیم‌های غذایی خود از آن‌ها اجتناب می‌کنند، یک گزینه غذایی سالم و گیاهی به حساب می‌آید».

پربازدید‌ترین‌ها

نشست افتتاحیه فن‌تز
۵ اسفند ۱۴۰۲

نشست افتتاحیه فن‌تز

فراخوان حمایت از تجاری سازی پایان‌نامه‌های حیطه مواد و صنایع معدنی (فن‌تر مواد) و حمایت از ایده‌ها و طرح‌های فناورانه

گفتگوی خبری دکتر مرتضی براتی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه اکوسیستم کانون مدیریت دارایی‌های فکری در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) در حاشیه بیست‌ و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران
۳۰ بهمن ۱۴۰۲

گفتگوی خبری دکتر مرتضی براتی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه اکوسیستم کانون مدیریت دارایی‌های فکری در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) در حاشیه بیست‌ و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران

گفتگوی خبری دکتر مرتضی براتی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه اکوسیستم کانون مدیریت دارایی‌های فکری در خصوص چالش‌های نظام اختراعات و توسعه فناوری در کشور در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا)

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران
۲ اسفند ۱۴۰۲

همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران

نخستین همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران ۲۹ بهمن ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.