خرید بیش از ۱۲۰۰ پتنت شرکت میتسوبیشی الکتریک
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ خرید بیش از ۱۲۰۰ پتنت شرکت میتسوبیشی الکتریک

یک شرکت فعال در حوزه صدور مجوز بهره‌برداری از دارایی‌های فکری، خبر از یک معامله بزرگ با میتسوبیشی الکتریک داده است. بنا بر اعلام «IPValue Management»، یکی از شرکت‌های تابعه این گروه تجاری، موفق به خریداری بیش از ۱۲۰۰ پتنت میتسوبیشی الکتریک در حوزه فناوری‌های مرتبط با صفحات نمایش شده است.

با افزایش نقش پتنت در فضای کسب‌وکار و استقبال بیش از پیش فناوران از این ابزار ارزشمند، مدل کسب‌وکار جدیدی شکل گرفته که در آن، صدور مجوز بهره‌برداری از پتنت، در رأس استراتژی‌های درآمدی شرکت‌ها قرار می‌گیرد. نام‌های بزرگ و مشهوری در این حوزه فعالیت دارند که از آن جمله، می‌توان به نوکیا، کوآلکام، هوآوی و حتی بسیاری از دانشگاه‌ها و کسب‌وکارهای نوپا اشاره نمود. در کنار این بازیگران که عمدتاً بر تجاری‌سازی فناوری‌های پتنت شده خودشان متمرکز می‌باشند، شرکت‌های دیگری هم وجود دارند که فعالیت اصلی خود را به مدیریت دارایی‌های فکری اختصاص داده‌اند. این شرکت‌ها، در طی توافقنامه‌های همکاری با مالکان پتنت‌ها و یا حتی خرید این پتنت‌‌ها، به دنبال یافتن مشتریانی برای این دارایی‌های فکری می‌باشند. در این بین، شرکت‌هایی هم وجود دارند که با تمرکز بر یک حوزه فناوری مشخص، اقدام به جمع‌آوری سبد پتنتی یکپارچه در آن حوزه نموده و با صدور مجوز برای متقاضیان، کار را هم برای عرضه‌کنندگان و هم متقاضیان این دارایی‌ها آسان می‌کنند.  «IPValue»، یکی از همین شرکت‌ها است که از زمان تأسیس در سال ۲۰۰۱ میلادی، بیش از ۲ میلیارد دلار از مجوزهای صادر شده خود کسب درآمد نموده است. این شرکت، هم‌اکنون بیش از ۷۰۰۰ پتنت در اختیار داشته که می‌تواند ارزش تجاری بالایی را برایش به ارمغان آورد.

در یک طرف توافقنامه جدید، شرکت تریوال تکنولوژی (Trivale Technologies) قرار داشته که یکی از زیرمجموعه‌های «IPValue» به شمار می‌رود. در طرف دیگر نیز، یک نام آشنا قرار داشته که یکی از رهبران جهانی در حوزه تولید، بازاریابی و فروش تجهیزات الکترونیکی می‌باشد. مجموعه پتنت خریداری شده، حاصل بیش از دو دهه تحقیق و توسعه در واحد نمایشگرهای شرکت میتسوبیشی الکتریک بوده و طیف گسترده‌ای از فناوری‌های مرتبط با صفحات نمایش، از جمله «OLED» و «LCD» را پوشش می‌دهد.

لازم به ذکر است که خریداری بیش از ۱۲۰۰ پتنت میتسوبیشی الکتریک، می‌تواند صدور مجوز یکپارچه و تک مرحله‌ای را برای متقاضیان فعال در حوزه صفحات نمایش امکان‌پذیر نماید. این مجموعه ارزشمند از دارایی‌های فکری، به «IPValue» اجازه می‌دهد تا پیشگامی و جایگاه ممتاز خود را در این صنعت حفظ نموده و به روند درآمدزایی خود ادامه دهد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.