قابلیت آیفون برای شارژ سایر وسایل الکترونیکی
۱۷ شهریور ۱۴۰۰ قابلیت آیفون برای شارژ سایر وسایل الکترونیکی

اپل در آخرین نوآوری خود، پوشش‌های ویژه‌ای توسعه داده که با قرارگیری بر روی سطح خارجی تجهیزات الکترونیکی، خواص منحصربه‌فردی به دنبال خواهد داشت. این پوشش‌ها، علاوه بر کاهش اثر انگشت بر روی بدنه، شارژ معکوس یا دو طرفه با یک دستگاه الکترونیکی دیگر را هم تسهیل می‌کند.

طی سال‌های اخیر، اپل خود را به‌عنوان یکی از نوآورترین شرکت‌های فناور دنیا مطرح نموده و طیف وسیعی از نوآوری‌ها را در حوزه‌های مختلف، از خودروی خودران گرفته تا سلامت دیجیتال معرفی نموده است. در این میان، ارتقاء و بهبود محصولات اصلی، از جمله آیفون و ساعت هوشمند، از اولویت‌های همیشگی این شرکت محسوب می‌شود. استفاده از پوشش‌های خود ترمیم شونده در صفحات نمایش آیفون و یا بکارگیری سطوح تیتانیومی ضد اثر انگشت، نمونه‌ای از این نوآوری‌ها است که اینک با ابتکار جدید این شرکت، نوید نسخه‌ای متفاوت و منحصربه‌فرد از آیفون را می‌دهد.

طبق ادعاهای ثبت اختراع جدید اپل، در پشت دستگاه الکترونیکی از شیشه استفاده شده و در امتداد سطح بیرونی شیشه، یک پوشش طرح‌دار مبتنی بر الیگومر یا پلیمرهای حاوی فلورین کار شده است. البته این الگوی طرح‌دار با چشم انسانی قابل تشخیص نبوده و عملاً یک پوشش صاف و یکدست به نظر می‌رسد. این پوشش طرح‌دار، مقاومت و دوام خوبی هم در برابر آب و روغن ایجاد می‌کند. نکته جالب اینجا است که خبرگزاری بلومبرگ در ژوئن سال جاری میلادی، گزارشی از شایعات جدید پیرامون آی‌پدهایی داد که در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه می‌گردند؛ آی‌پدهایی که پشت آن‌ها شیشه‌ای بوده و از فناوری شارژ معکوس هم پشتیبانی می‌کنند. پتنت جدید اپل، این شایعات را تأیید نموده و به نظر می‌رسد که این شرکت، برنامه‌های گسترده‌ای برای توسعه و تجاری‌سازی نسل جدید محصولات خود تدارک دیده است.

اپل در پتنت خود مدعی شده که این پوشش می‌تواند مزایای زیادی برای تجهیزات الکترونیکی به دنبال داشته باشد که سهولت در نگه داشتن تجهیز، کاهش باقی ماندن اثرانگشت و عملکرد بهتر و سریع‌تر برای شارژ بی‌سیم، تنها بخشی از آن‌ها می‌باشد. به طور خاص، پوشش به کار برده شده در دو طرف تجهیز، منجر به تسهیل و بهبود شارژ بی‌سیم شده که در نتیجه آن، قابلیت شارژ معکوس (reverse charging) یا دو طرفه (2-way charging) با یک دستگاه الکترونیکی دیگر تسهیل می‌گردد. به عنوان مثال، تجهیز الکترونیکی که این پوشش بر روی آن قرار گرفته، با تماس یا قرارگیری در نزدیکی یک تجهیز شارژ بی‌سیم، به شارژ دستگاه کمک می‌کند. همچنین این پوشش، برای شارژ بی‌سیم یک تجهیز الکترونیکی دیگر که در تماس با سطح خارجی «iDevice» است نیز کمک می‌کند.

گفتنی است که اپل درخواست مربوط به این اختراع را در مارس ۲۰۱۹ به ثبت رسانیده و گواهی آن با شماره «US 11098218»، به تازگی از سوی دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا صادر گردیده است.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day