ثبت رکورد هر سه ماه یک پتنت توسط یک مخترع هندی
۲۸ شهریور ۱۴۰۰ ثبت رکورد هر سه ماه یک پتنت توسط یک مخترع هندی

مخترع پرکار و موفق هندی، رکورد شگفت‌انگیزی برای ثبت اختراعات خود بر جای گذاشته است. جیاگانش بالاکریشنا (Jaiganesh Balakrishna) که تحصیلات دکتری خود را در دانشگاه کورنل آمریکا (Cornell University) به اتمام رسانیده، از همان دوران تحصیل شروع به ثبت نوآوری‌های خود در سیستم پتنت آمریکا نمود. این محقق، هم‌اکنون ۷۵ ثبت اختراع در آمریکا داشته و به‌طور متوسط هر ۳ ماه یک بار، درخواست جدیدی به ثبت می‌رساند!

بالاکریشنا را می‌توان نمونه‌ای از یک محقق خوش‌فکر و خلاق دانست. وی نخستین اختراع خود را هنگامی به ثبت رسانید که در دانشگاه کورنل مشغول به تحصیل بود. خودش در این خصوص می‌گوید: «ما معماری کارآمدی برای نوعی ماژول ایجاد پالس (فرآیندی برای مناسب‌تر کردن سیگنال ارسالی) ارائه کرده بودیم. استادم گفت که این کار به اندازه کافی جدید است و قابلیت ثبت در سیستم پتنت را دارد. من هیجان‌زده شدم، اما متقاعد نشده بودم که چنین چیزی ممکن است. در نگاه اول، اختراعم بدیهی به نظر می‌رسید. بسیاری از مخترعین، احساس می‌کنند که آنچه انجام داده‌اند، ارزش ثبت کردن ندارد».

بالاکریشنا هم‌اکنون در تگزاس اینسترومنت (Texas Instruments) مشغول به کار است، شرکتی که وی بلافاصله پس از پایان دوره دکتری خود در سال ۲۰۰۲، به آن ملحق شد. او در حال حاضر ۷۵ ثبت اختراع داشته که رکورد اعجاب‌انگیز هر سه ماه یک پتنت جدید را نشان می‌دهد. اما چگونه می‌توان چنین نرخ فعالیت شگفت‌انگیزی را برای سال‌های متوالی حفظ نمود؟ بالاکریشنا موفقیت خود در زمینه ثبت اختراعات متعدد را به اکوسیستم منحصربه‌فرد شرکت تگزاس اینسترومنت نسبت می‌دهد. وی در این خصوص می‌گوید: «تگزاس اینسترومنت، دارای یک سیستم قوی است که در آن، یک کمیته بررسی اختراعات وجود داشته و مخترع می‌تواند ایده جدید خود را برای آن‌ها بازگو نماید. این کمیته، با ارزیابی جدید بودن، ضریب تأثیر و این‌که آیا این ایده قابل تشخیص است یا خیر (قابلیت بررسی و شناسایی نقض پتنت از سوی دارندگان حقوق انحصاری)، ارزش اختراعاتی که حتی ممکن است در ابتدای امر تشخیص داده نشوند را نمایان می‌کند».

بالاکریشنا معتقد است، هنگامی که همراه با تیمش روی حل یک مشکل جدید کار می‌کند، اصلاً به نحوه پتنت شدن آن توجهی ندارد. او می‌گوید: «نقطه شروع، درک وضعیت فعلی فناوری است. یعنی آنچه قبلاً انجام شده، معیارهایی که باید بهبود یابد و در نهایت، راه‌حل‌هایی که موجب بهبود می‌شوند». تازه اینجا است که بحث حفاظت از اختراعات و ثبت آن‌ها مطرح می‌شود. هنگامی که آن‌ها مشکل را به‌طور مؤثر حل کردند، به موضوعات و فرآیندهای قابل ثبت پرداخته و ایده‌های ثبت اختراع را فهرست می‌کنند.

گفتنی است که بالاکریشنا بر روی سیستم‌های ارتباطی و پردازش سیگنال کار نموده و به همین دلیل، با تحولات مستمر فناوری «5G» در ارتباط است. هدف اصلی او و همکارانش، مدیریت سریع بارگذاری داده‌ها و کاهش هزینه هر مگابایت است. وی در این باره می‌گوید: «ما با محصولاتی سر و کار داریم که سطح یکپارچگی را افزایش داده و هزینه را کاهش می‌دهند».

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.