برگزاری نخستین وبینار تخصصی مالکیت فکری توسط باشگاه فناوری و نوآوری یونسکو
۱۲ آبان ۱۴۰۰ برگزاری نخستین وبینار تخصصی مالکیت فکری توسط باشگاه فناوری و نوآوری یونسکو

باشگاه فناوری و نوآوری یونسکو، با حمایت کانون پتنت ایران، اقدام به برگزاری یک وبینار تخصصی مالکیت فکری برای کسب‌و‌کارهای نوپا، مراکز دانش‌بنیان و دانشگاهیان نموده است. در پایان این رویداد سه روزه که ۲۲ لغایت ۲۵ آبان ماه برگزار می‌گردد، گواهینامه بین‌المللی باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو نیز به شرکت‌کنندگان اعطا می‌گردد.

حرکت به سمت فعالیت‌های دانش‌بنیان، یکی از راهبردهای اصلی کشور برای رهایی از اقتصاد متکی بر نفت است. واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان، به‌عنوان بازیگران اصلی در پارادایم اقتصاد جدید، برای بقا در اکوسیستم نوآوری، بایستی ضمن آگاهی از روندهای جهانی فناوری در حوزه‌های مرتبط خود، با انجام تحقیق‌و‌توسعه نسبت به ارائه محصولات و خدمات متناسب با نیازهای مشتریان و خلق بازارهای جدید اقدام نمایند. در راستای دستیابی به این اهداف، ثبت نتایح و خروجی‌های ملموس فعالیت‌های تحقیق‌و‌توسعه این شرکت‌ها، مکانیزم‌های حمایتی را برای محافظت از محصولات آن‌ها فراهم نموده و دست رقبا را در برابر کپی‌برداری‌های غیرمجاز می‌بندد. همچنین پایگاه‌های ثبت اختراع، نقش تأثیرگذاری برای این واحدهای فناور داشته و آن‌ها می‌توانند با صرف زمان و هزینه اندک و استفاده از داده‌های موجود در آن‌ها، از آآخرین تحولات فناورانه حوزه تخصصی خود آگاهی یابند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که یکی از آسیب‌هایی که اکثر واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان در کشور با آن مواجه هستند، عدم آگاهی از روش بهره‌گیری از داده‌های موجود در پایگاه‌های ثبت اختراع بین‌المللی است. از این رو، برای رفع این چالش، باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو در تهران، در نظر دارد تا با استفاده از زبده‌ترین اساتید حوزه ثبت اختراع و مالکیت فکری در کشور، دوره‌ای کاملاً کاربردی برای آشنایی با راهبردهای مالکیت فکری، رابطه مدل کسب‌و‌کار و مالکیت فکری و همچنین نحوه جستجو و استخراج داده‌های مورد نیاز و تحلیل آن‌ها، بصورت مجازی و در قالب وبیناری تخصصی برگزار نماید.

نخستین وبینار تخصصی مالکیت فکری، در روزهای ۲۲ لغایت ۲۵ آبان، از ساعت ۱۵ الی ۱۸ و توسط دکتر سید کامران باقری، مشاور و مدرس مدیریت نوآوری و مالکیت فکری در شرکت‌ها و سازمان‌های ایران و با سابقه طولانی بین‌المللی در این حوزه، ارائه می‌گردد. سرفصل‌های این رویداد عبارتند از:

  • پارادایم نوین اقتصاد و نقش دارایی‌های فکری؛
  • قراردادهای مرتبط با حقوق مالکیت فکری و ملاحظات و پیچیدگی‌های مرتبط؛
  • راهبردهای مالکیت فکری برای شرکت‌های نوپا، دانش‌بنیان و ‌دانشگاهی؛
  • رابطه مدل کسب‌وکار و مالکیت فکری در شرکت‌های نوپا، دانش‌بنیان و‌ دانشگاهی؛
  • رابطه شرکت نوپای دانش‌بنیان با سرمایه‌گذار و مالکیت فکری؛
  • مشکلات مرتبط با مالکیت فکری در شرکت نوپای دانش‌بنیان و دانشگاهی؛
  • مالکیت فکری و رویکرد تجاری‌سازی اختراعات در شرکت نوپای دانش‌بنیان و دانشگاهی؛
  • رویکرد نوآوری باز و جایگاه آن در شرکت نوپای دانش‌بنیان و دانشگاهی و ملاحظات مالکیت فکری مربوطه.

گفتنی است که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو به آدرس www.unescotech.org نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند. همچنین کد تخفیف daneshbonyan، برای ثبت‌نام شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری در نظر گرفته شده است.

پربازدید‌ترین‌ها

نشست افتتاحیه فن‌تز
۵ اسفند ۱۴۰۲

نشست افتتاحیه فن‌تز

فراخوان حمایت از تجاری سازی پایان‌نامه‌های حیطه مواد و صنایع معدنی (فن‌تر مواد) و حمایت از ایده‌ها و طرح‌های فناورانه

گفتگوی خبری دکتر مرتضی براتی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه اکوسیستم کانون مدیریت دارایی‌های فکری در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) در حاشیه بیست‌ و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران
۳۰ بهمن ۱۴۰۲

گفتگوی خبری دکتر مرتضی براتی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه اکوسیستم کانون مدیریت دارایی‌های فکری در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) در حاشیه بیست‌ و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران

گفتگوی خبری دکتر مرتضی براتی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه اکوسیستم کانون مدیریت دارایی‌های فکری در خصوص چالش‌های نظام اختراعات و توسعه فناوری در کشور در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا)

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران
۲ اسفند ۱۴۰۲

همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران

نخستین همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران ۲۹ بهمن ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.