26 آپریل، روز جهانی مالکیت فکری؛ زنان و مالکیت فکری، شتابدهی خلاقیت و نوآوری
۳۰ فروردین ۱۴۰۲ 26 آپریل، روز جهانی مالکیت فکری؛ زنان و مالکیت فکری، شتابدهی خلاقیت و نوآوری

سازمان جهانی مالکیت فکری ، از سال ۲۰۰۰ میلادی، ۲۶ آوریل را به ‌عنوان روز جهانی مالکیت فکری انتخاب کرده است. تعیین این تاریخ به مناسبت سالروز اجرای کنوانسیون تاسیس سازمان جهانی مالکیت فکری در مورخ ۲۶ آوریل ۱۹۷۰ میلادی است. وایپو هرسال شعارهای مختلفی را برای این روز اختصاص می‌دهد. در سال جاری وایپو شعار خود را "زنان و مالکیت فکری، شتابدهی خلاقیت و نوآوری" تعریف کرده است. زنان در تمام مناطق، جهان را با خلاقیت، نبوغ و سخت کوشی خود شکل می‌دهند اما اغلب در دستیابی به دانش، مهارت‌ها، منابع و حمایت‌هایی که برای پیشرفت نیاز دارند با چالش‌های مهمی روبرو هستند. در حال حاضر تعداد بسیار کمی از زنان در سیستم مالکیت فکری (IP) مشارکت دارند که این بدان معناست که تعداد کمی از آن‌ها از مالکیت فکری بهره می‌برند.


بنابراین باید زنان بیشتری را تشویق کنیم تا از سیستم مالکیت فکری برای حفاظت و خلق ارزش به کارها و دستاوردهای خود استفاده کنند. به این ترتیب قادر خواهیم بود تا:
●فناوری‌های بیشتر و بهتری را توسعه دهیم که برای همگان مفید واقع شود
● مشاغل بیشتری را تحت رهبری زنان ایجاد کنیم
● وضعیت اقتصاد را بهبود داده و دستاورهای جدیدتری خلق کنیم


در این راستا در سال 2023، از نگرش "می‌توانم" زنان مخترع ، خلاق و کارآفرین در سراسر جهان و فعالیت‌های پیشگامانه آن‌ها تجلیل می‌کنیم.

 

"Women and IP: Accelerating innovation and creativity"

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day