حتماً بارها در هنگام خرید محصولاتی مانند فرش و پسته، عبارات فرش تبریز، پسته رفسنجان به گوش شما خورده است. و به دلیل شهرتی که در این منطقه جغرافیایی برای تولید این محصولات وجود دارد به خرید آنها ترغیب شده اید. هرگاه اشاره به مبدأ جغرافیایی یک محصول به دلیل شهرت بالای آن منطقه، خود عاملی برای ترغیب بیشتر مشتری و افزایش فروش محصول شود، آنجا ست که اهمیت نشان جغرافیایی نمایان می شود. و از این رو حمایت از آن تحت سیستمهای مالکیت فکری از سوی نهادها و متولیان ملی و بینالمللی حفاظت از «IP»، جدیتر گرفته خواهد شد. و این موضوع باعث شده که امکان ثبت انواع نشانههای جغرافیایی از سوی متقاضیان وجود داشته باشد.
طی این وبینار تلاش بر آن است که به تعریف و بیان اهمیت نشانه جغرافیایی بپردازیم و چگونگی حمایت از این دارایی فکری تحت سیستم مالکیت فکری را بررسی خواهیم کرد.
- کلیات مالکیت فکری و برندینگ
- علائم تجاری و حمایت ملی، منطقه ای و بین المللی
- حمایت از طرحهای صنعتی
- نشانهای جغرافیایی در ایران و نمونه های موفق کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه
- حمایت از محصولات درقالب سیستم نشانهای جغرافیایی، کارکرد و اهمیت
- برای آگاهی از ارزش اقتصادی ناشی از نشان جغرافیایی
- برای آگاهی از حقوق ناشی از نشان جغرافیایی
- برای آگاهی از مزایای توافقات بین المللی در حوزه نشان جغرافیایی
- کارآفرینان
- کسب و کارهای نوپا(استارتاپ ها)
- علاقمندان به حوزه مالکیت فکری
چنانچه تمایل به دریافت فیلم ضبط شده وبینار را داشته باشید می توانید درخواست خود را ۱۰ روز پس از تاریخ برگزاری وبینار به آدرس ایمیل event@patentoffice.ir ارسال نمایید و با پرداخت هزینه(۵۰۰۰۰ تومان) فیلم را تهیه نمایید.
شایان ذکر است این کارگاه بصورت وبینار رایگان از ساعت ۱۶ الی ۱۸ برگزار خواهد شد و اطلاع رسانی ها از طریق سایت ایوند به ایمیل شرکت کنندگان و یا از طریق پیامک انجام خواهد شد. شرکت کنندگان می توانند نیم ساعت قبل از ساعت برگزاری به فضای وبینار آموزشی دسترسی یابند و همچنین در ۲۰ دقیقه پایانی امکان پرسش و پاسخ برای آنان فراهم خواهد بود.