محتوای کارگاه:
شناسایی بازارهای پرپتانسیل صادراتی و حرکت هدفمند به سمت آنها، یکی از چالش برانگیزترین مراحل پیش روی هر کسبوکار مبتنی بر فناوری و نوآوری است. دستیابی به این بینش نیازمند شناخت اصولی نسبت به ابزارها، مفاهیم و سنجههای تحلیل و ارزیابی بازار است. این دوره با هدف آشنایی اجمالی با برخی از این ابزارها در فضای بینالملل طراحی شده است. ابزارهایی که استفاده درست و آگاهانه از آنها، میتواند به انتخاب بازارهای جذابتر و پرپتانسیلتر برای عرضه محصول مبتنی بر فناوری و اختراع کمک شایان توجهی نماید.
سرفصلهای کارگاه:
- - لزوم تحقیقات بازار بینالمللی
- - معرفی ابزارهای بازارسنجی در فضای بینالمللی
- - خلا و کاستیهای ابزارهای کلاسیک در تحلیل بازار صادراتی محصولات فناورانه
- - برگ برنده پتنت در تحلیل بازار محصولات تکنولوژیک
مخاطبان کارگاه:
- - پژوهشگران و محققان دانشگاهی
- - شرکتهای دانش بنیان
- - استارتآپها
- - مخترعان و نوآوران